چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم؟

parya
اگر از عطرهایی استفاده می کنید که ماندگاری زیادی ندارند از این راه ها استفاده کنید.

چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم؟ سوالی است که افرادی که از عطر استفاده می کنند سوال می کنند. اگر همیشه ازاین قضیه ناراحت و شاکی هستید که چرا عطرهایی که استفاده می کنید ماندگاری ندارند نگران نباشید، اما در این مقاله شما را با راه هایی آشنا می کنیم که ماندگاری عطر را افزایش دهید. 

افزایش ماندگاری عطر

1به اندازه عطر بزنید : بعضی‌ها هستند دلشان نمی‌آید به اندازه به خود عطر بزنند. درواقع این افراد عطر خود را هدر می‌دهند. یک سری دیگر هم دوش عطر می‌گیرند و همه اطرافیان‌شان را از بوی عطر خفه می کنند. راه‌حل مناسب این است که بسته به غلظت عطر هر دفعه ۲ یا ۳ بار اسپری را فشار دهید.

2عطر را به ۳ جا بزنید : ماندگاری بوی عطر فقط به کیفیت آن نیست. اگر می‌خواهید بوی عطرتان ماندگاری بیشتری برجای بگذارد، عطر را در ۳ نقطه از بدن اسپری کنید. مُچ دست، پشت گوش‌ها و پشت زانوها. این سه ناحیه از بدن، نقاطی هستند که نبض بدن از آن‌ها عبور می کند. بعد از این سه نقطه موهای سر نیز جای مناسبی برای عطر زدن است. هر جایی که بروید رَدی از بوی خوش در هوا به جا خواهید گذاشت.

3عطر را در جای مناسب بگذارید : جدا از این‌که چطور از عطر استفاده کنیم، نکات به دردبخور دیگری هم در این‌باره وجود دارد. یکی از این نکات نحوه‌ی نگهداری از عطر است. به همین دلیل است که عطری که پارسال خریدید یا عطری که در جای درست نگهداری نشده است، بوی تازه نمی دهد و خیلی هم ماندگار نیست. اگر یخچال‌تان جا دارد، بهتر است عطرهای‌تان را در یخچال جاساز کنید. درغیراین‌صورت، آن‌ها را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید که نور مستقیم آفتاب نخورد. حمام و دستشویی به خاطر مرطوب بودن جای مناسبی برای نگهداری عطر نیست.

۴پس از ۴-۳ ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

۵عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می‌بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنج ها.

6اگر پوست خیلی خشکی دارید یا اگر می خواهید تا حد ممکن ماندگاری عطرتان را بالا ببرید، می توانید از وازلین استفاده کنید. کافی است یک لایه خیلی نازک از وازلین را روی نقاطی بمالید که می خواهید عطر بزنید یعنی روی نبض ها و بعد عطر بزنید. با این کار مولکول های عطر به جای اینکه جذب پوست شوند در میان لایه نازک وازلین گیر کرده و در نتیجه بوی بیشتری از خود متصاعد می کنند.

ترفندهایی برای ماندگاری بوی عطر و ادکلن خانم‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ