با این اشتباه کبد خود را چرب‌تر می‌کنید

mahdie.mohtashami
آیا می‌دانستید با رعایت نکردن بعضی نکات باعث می شوید که کبد خود را چرب‌تر می‌کنید؟ کبد چرب این روز ها دغدغه بسیاری از ما می‌باشد. با این اشتباه کبد خود راچرب‌تر تبدیل نکنید.

طبق تحقیقاتی که در طب سنتی صورت گرفته است اگر شما به یکباره کاهش وزن چشمگیری داشت باشید کبد خود را چرب‌تر می‌کنید. ما در این مقاله به شما هشدار می‌دهیم که اگر کاهش وزنتان طبق اصول درست نباشد، کبدتان چرب تر می‌شود. 

اگر فردی به‌تازگی متوجه شده‌ که مبتلا به کبد چرب است و سریعاً اقدام به کاهش وزن کند، متوجه باشد که کاهش سریع وزن، وضعیت چربی کبد را تشدید می‌کند.

دیگر عواملی که کبد شما را چرب می‌کند

 خوابیدن در روز یا بلافاصله بعد از غذا به کبد افراد آسیب می‌زند و مصرف مواد غذایی که بسیار شیرین هستند، برای کبد مضر است, مصرف دسر، به‌ویژه انواع چرب و شیرین آن می‌تواند در کارکرد کبد افراد اختلال ایجاد کند.

دسته‌ای از مواد غذایی هستند که در طب ایرانی، غذاهای لزج نامیده می‌شوند, غذاها و مواد غذایی مانند برنج کته، رشته، قارچ، نشاسته و پاچه گوسفند از این دسته‌اند, مواد لزج برای کبد مناسب نیستند, این مواد غذایی در صورت وجود عارضه در کبد مانند کبد چرب می‌تواند سبب تشدید این بیماری شوند.

 مدت مناسب خواب در هر فرد بر اساس مزاج او، متفاوت است؛ این مدت در افرادی که رطوبت بیشتری دارند، طولانی‌تر است, اختلالات خواب به‌روی کبد، اثرات منفی دارد, در مطالعات جدید، ارتباط مستقیم این مشکلات و بروز کبد چرب به اثبات رسیده است.

مشخصات خواب خوب در طب ایرانی:

1 ــ بعد از گذشتن غذا از معده (حدود 3 ساعت بعد از غذا)
2 ــ خواب عمیق (به‌آسانی بیدار نشود)
3 ــ معتدل در مقدار (بیش از 6 ساعت و کمتر از 10 ساعت)
4 ــ متصل و پیوسته.


راه درست درمان کبد چرب با خاکشیر!


روزه‌ داری برای کبد چرب؛ فایده یا ضرر؟! +توصیه های متخصص

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ