رفع سه سوته بوی بد کفش

sahar.d
اگر شما هم با مشکل بوی بد کفش مواجه هستید و به دنبال راهی برای خلاص شدن دایمی از آن هستید، با این مطلب همراه شوید تا با ترفندهای سریع رفع بوی بد کفش آشنا شوید.

بوی بد کفش بسیار آزاردهنده است و اگر در مکانی لازم باشد تا کفش هایتان را در بیاورید اگر کفش ها بوی نامطبوعی داشته باشند به شدت موجب خجالت و شرمساری می شود. از طرفی زمانی که کفش ها بوی نامطبوعی داشته باشند با قرار دادن آن ها در جاکفشی، فضا را بسیار بدبو و آزاردهنده می کنند. به همین دلایل افراد همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند بوی نامطبوع کفش ها را از بین ببرند. در این مطلب توصیه هایی برای شما داریم تا بتوانید به سرعت از بوی بد کفش و پا خلاص شوید.

پوست لیمو

پوست لیمو حاوی عطر و بوی قوی سیتریکی است که می تواند بوهای ناخوشایندی که در کفش بوجود می آیند را خنثی کند.

روغنهای طبیعی آنها حاوی مواد ضد باکتری و ضد قارچی هستند که آنها را قادر به از بین بردن میکروارگانیسم هایی که باعث ایجاد این مشکل می شوند را می کنند .

پوست دو عدد لیمو را به قطعات کوچکی تبدیل کنید. تکه های کوچک پوست لیمو را به مدت 12 ساعت در کفش قرار دهید و این کار را تا زمانیکه بوی بد کفش از بین نرود را تکرار کنید.

چای کیسه ای و رفع بوی کفش 

چای سیاه به طور کلی دارای ماده ای به نام تانین بوده که در از بین بردن باکتری ها و سم زدایی بسیار موثر است. 

بنابراین، یک عدد چای کیسه ای را در آب در حال جوش بگذارید. سپس، بعد از چند دقیقه، کیسه چای را از ظرف خارج کرده و بگذارید تا مایع به مدت 5 دقیقه خنک شود. در نهایت، ظرف حاوی مایع را به مدت 1 ساعت یا بیشتر درون کفش قرار دهید تا بوی بد درون کفش برطرف شود. 

برگ های اسطوخودوس

برگ های اسطوخودوس یک راه حل اسان و در عین حال بسیار تاثیر گزار در این امر می باشد و می تواند بوهایی که تمایل دارند در کفش ما بمانند را حذف کند. برگ های اسطوخودوس خواص معطر و ضد باکتری دارند که می توانند مشکل شما را حل کنند .

6 ساقه اسطوخودوس را بصورت جدا از هم به مدت چند ساعت در معرض نور خورشید بگذارید تا خشک شوند. ساقه ها را 3 به 3 ، هنگامی که شب ها به اتاق خواب می روید ، در کفش هایتان قرار دهید و بگذارید تا صبح در کفش هایتان بمانند و این کار را نیز باید هر روز تکرار کنید ، حتی اگر کفش هایتان بوی بد ندهند .

رفع بوی کفش و پا با بابونه

گرچه گل های بابونه همانند ساقه های اسطوخودس معطر نیستند ولی می توانند در کنترل بوی بد کفش هایتان موثر باشند . آنها رطوبت بیش از حد را جذب می کنند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند .

5 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک(50 گرم) را درون کیسه های پارچه ایی کوچک بریزید و در کیسه ها تعدادی حفره ایجاد نمایید. کیسه هارا در کفش هایتان به مدت یک شب قرار دهید و بگذارید که بوی بد کفش هایتان را بگیرند . شما همچنین می توانید برای جلوگیری از بوی بد ، از این کیسه ها هر روز استفاده کنید.

پودر بچه و رفع بوی کفش 

پودر بچه در موارد مختلفی به کار می رود که یکی از آنها مقابله با بوی بد کفش است. فراموش نکنید که این پودر به خوبی بوی بد مدفوع نوزادان را بر طرف می کند. 

بنابراین می تواند در رفع رایحه نامطبوع کفش ها کاملا مفید باشد. بدین منظور، قبل از اینکه کفش هایتان را بپوشید، مقداری از پودر بچه روی پاهایتان بریزید. 

اگر پاهایتان زیاد عرق می کند، گهگاهی، پاها را از کفش در آورده و مجددا مقداری پودر روی آنها بریزید، بدین ترتیب پاهای تان بوی بدی نخواهد داد. 

نشاسته ذرت و رفع بوی کفش چرم و کتانی

نشاسته ذرت یکی از مواد بسیار توصیه شده برای از بین بردن این نوع بوها است ، چراکه توانایی جذب رطوبت را دارد و همچنین می تواند pH را تنظیم می کند.

استفاده از نشاسته ذرت در کفش می تواند محیطی خشک ایجاد کند که از ورود قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند.

4 قاشق غذا خوری نشاسته ذرت(40 گرم) و 4 قطره روغن درخت چای را مخلوط کنید. در هر کفش چند قاشق چایخوری از مخلوط بریزید و بگذارید که تمام شب در کفش هایتان بمانند. حداکثر 3 بار در هفته این کار را انجام دهید تا بوی بد کفش از بین برود.

جوش شیرین ماده ای عالی برای رفع بوی کفش 

یکی دیگر از راه هایی که برای حذف بوهای بد کفش می توانید استفاده کنید ، جوش شیرین است که این محصول چند منظوره کمک می کند تا رطوبت انباشته شده در کفش جذب شود و همچنین مانع رشد باکتری ها و قارچ ها می شود.

4 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 6 قطره روغن اسانس لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط را درون کفش خود بریزید و اجازه دهید تا 8 الی 10 ساعت در کفش باقی بماند و پس از زمان مورد نظر مخلوط را به بیرون بریزید و با استفاده از یک قلمو داخل کفش را خالی کنید.

از این مخلوط حداکثر 3 بار در هفته استفاده کنید.

الکل مالشی

مقداری الکل مالشی را روی بخش خشک یا بخشی از کفشتان بریزید تا به رفع بوی بد کفش کمک کند. الکل نه تنها بوی بد کفش را کاهش می‌دهد بلکه به رفع باکتری‌های موجود در کفش نیز کمک می‌کند.

کفش‌ها را فریز کنید

اگر هیچ کدام از راه‌های ذکر شده در بالا برای رفع بوی بد کفش موثر نبود، می‌توانید کفش‌هایتان را شب تا صبح در فریزر بگذارید. کفشها را در یک پلاستیک با درب کاملا بسته بگذارید. آنها را به مدت یک شب در فریزر قرار دهید. به این ترتیب تمام باکتری‌های آن کشته خواهد شد.

 روشی برای جلوگیری از بوی بد کفش ها

علل و درمان بوی بد پا+ عکس

       

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ