کاهش درد دوران قاعدگی با این میوه ی استوایی

atoosamirzavandi
آناناس سرشار از منگز می باشد و این ماده ی معدنی برای تسکین دردهای ناشی از پایین بودن این ماده ی معدنی بسیار مفید است.

آناناس از میوه های شیرین و خوش طعم نواحی گرمسیری است که به دلیل کمک به هضم غذا به نفخ معده و مشکلات معده را برطرف می کند. در این مقاله بیشتر در مورد خواص آناناس مطالعه کنید.

آناناس برای لاغری و کاهش وزن

هر چند برخی از مردم تصور می‌کنند آناناس به‌دلیل خاصیتی که در تنظیم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد می‌تواند خوراکی مفیدی برای کاهش وزن و از دست دادن وزن اضافه محسوب شود اما باید این نکته را مدنظر داشت که این میوه با افزایش میزان هضم و جذب مواد‌غذایی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن به حساب بیاید. بنابراین افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند باید مراقب باشند که مصرف این میوه را به‌طور مداوم در سبد غذایی خود قرار ندهند.

کمک به هضم غذا

نفخ معده، دردهای شکمی، اسپاسم و گرفتگی عضلات و غیره. همه ما این مشکلات را تجربه کرده ایم. آناناس برای هضم غذا مناسب است. این میوه اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند بسیار مناسب است. آناناس رسیده اسید معده و نفخ را کاهش می دهد.

کاهش درد دوران قاعدگی

یکی از مشکلات دوران قاعدگی در بانوان، دردهای سخت و طاقت‌فرسایی است که تحمل آن بسیار مشکل و رنج‌آور است. آناناس سرشار از منگنز بوده و این امر ارزش غذایی آن را دو چندان می‌کند، چراکه احساس درد، عدم آرامش و بردباری و ایجاد درد در برخی از اندام‌ها، در افرادی که منگنز دریافتی آن‌ها پایین است، نسبت به دیگران، بیشتر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های مهم آناناس، آبدار بودن آن است که با مصرف آن مایعات اضافی بدن را دفع کرده و ورم‌های ایجاد شده در این دوران را در بانوان کاهش می‌دهد. همچنین بانوان در این دوران به دلیل وضعیت خاص جسمی خود، نیاز بیشتری به مصرف شیرینی احساس می‌کنند؛ بنابراین استفاده از آناناس می‌تواند کمک شایانی به ارضای این حس در دوران قاعدگی بانوان کند.

افزایش باروری در آقایان

امروزه یکی از دلایل اصلی جدایی و طلاق زوج‌های جوان و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده، عدم باروری یکی از زوجین شناخته می‌شود، مسئله‌ای کاملا حیاتی و مهم که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان بهداشت و سلامتی کشور به شمار می‌رود. محققان یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد مشکل ناباروری در آقایان را تاثیرات مخرب و نامطلوب رادیکال‌های آزاد و مضر بدن روی اسپرم‌ می‌دانند. خوشبختانه میوه‌ی آناناس سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان از جمله ویتامین ث بوده که نقش مهم و تاثیرگذاری در رفع این مشکل ایفا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان تغذیه و سلامتی، مصرف مقداری آناناس را در شبانه‌روز به آقایان توصیه می‌کنند.

مصرف آناناس در بارداری و شیردهی

درمانگران طبیعی همواره توصیه می‌کنند زنان باردار با احتیاط بیشتری به سراغ میوه‌هایی مانند آناناس و انبه بروند. آن‌ها بر این باورند که مصرف نامناسب و بی‌اندازه این نوع میوه‌ها ممکن است عوارضی را برای خانم‌های باردار داشته باشد. از آنجایی که آناناس موجب بروز انقباضاتی در رحم و دهانه رحم می‌شوند، در دوران بارداری بهتر است با مشورت پزشک و به مقدار مشخص مصرف شود. بنابراین سعی کنید از مصرف بیش از اندازه و بی‌قاعده آناناس در دوران بارداری پرهیز کنید و حتما در این زمینه با پزشک‌تان مشورت کنید. علاوه بر دوران بارداری، توصیه می شود زنان در دوران شیردهی نیز از مصرف آناناس بپرهیزند.

درمان اختلالات و التهاب پوست سر

هنگامی که پوست سرتان در اثر شدن خارش مانند یک میدان جنگ می‌شود، آناناس را برای تسکین فوری استفاده کنید. بروملائین یک آنزیم ضد اکسیداتیو است که قدرت ضد التهابی دارد. مصرف آناناس به صورت روزانه از بروز اختلالات التهابی که روی پوست سر تاثیر می‌گذارند جلوگیری می‌کند و آنها را تسکین می‌دهد. همچنین آناناس عفونت‌های پوست سر را تسکین می‌دهد و مانع از ریزش موها می‌شود.

پرپشت کننده موی سر

دوست داشتید موهایی به بلندی و پرپشتی موهای راپونزل داشته باشید؟ شما هم می‌توانید ظاهر شاهزاده خانم دیزنی را با خوردن آناناس به‌دست بیاورید. معروف است که عصاره‌ی آناناس دارای خواصی است که به پرپشت شدن موها کمک می‌کنند. آنزیم‌های موجود در این میوه‌ی زرد و طلایی فولیکول‌های مو را با فراهم کردن مواد مغذی حیاتی تقویت می‌کند. این امر، به نوبه‌ی خود، باعث افزایش انعطاف‌پذیری و ضخامت مو می‌شود.

دیابت

به گزارش الو دکتر مطالعات نشان داده اند که فیبر موجود در آناناس برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باعث می شود که سطح گلوکز خون پایین تری داشته باشند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 هم سطح قند خون پایین تری دارند و حساسیت کمتری به انسولین نشان می دهند.

چشم

تحقیقات نشان داده که ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در آناناس می تواند به کاهش خطر ابتلا به ماکولا کمک کند.

قلب سالم با آناناس می تپد 

ماسک آناناس از بین برنده ی چین وچروک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ