لاغری سریع با رژیم سبزیجات

faateme1366
لاغر شدن تنها راهکاری برای جذاب تر به نظر رسیدن نیست. در جوامعی که مقدار زیادی فست فود مصرف می شود و جامعه از حد مجاز چاق تر است، حتما باید به تناسب اندام توجه ویژه شود تا دچار امراض مرتبط با چاقی نشد. برای لاغری سریع با سبزیجات با ما همراه باشید.

 سبزیجات سبز و تامین فیبر بدن

این مواد سالم هستند و مزایای بسیاری برای بدن شما فراهم خواهند کرد. فیبر موجود در سبزیجات برای بهبود سیستم گوارش بسیار عالی است. این موارد حاوی ویتامین‌های ارزشمند و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند. برای اینکه بتوانید سبزیجات را سریع‌تر بخارپز کنید، کمی آب داخل کاسه بریزید و سپس سبزیجات را به آن اضافه کنید، کاسه را بپوشانید و به مدت دو الی سه دقیقه در مایکروویو قرار دهید.

رژیم هفت روزه برای لاغری سریع

اولین روز رژیم هفت روزه لاغری:

می‌توانید تا هر اندازه‌ که میخواهید و از هر نوع میوه‌ای که دوست دارید به جز موز استفاده کنید. میوه‌هایی مثل هندوانه و طالبی بسیار عالی هستند ، هر زمان که احساس گرسنگی کردید یک میوه بخورید.

دومین روز رژیم هفت روزه لاغری:

هر اندازه دوست دارید از انواع سبزیجات خام یا پخته مصرف کنید ، برای پختن سبزیجات به هیچ عنوان نباید از روغن استفاده کنید ، سیب‌زمینی هم جز‌و سبزیجات به حساب می‌آید و میتوانید به صورت آب‌پز یا بخارپز در ابتدای روز مصرف کنید تا کربوهیدرات آن در طول روز بسوزد و مصرف شود.

از این سبزیجات استفاده کنید:

لوبیا ، هویج ، بروکلی ، خیار ، کاهو ، کلم و … ، یادتان نرود که ۸ تا ۱۲ لیوان آب روزانه‌ را حتما مصرف کنید.

سومین روز رژیم هفت روزه لاغری:

روز ترکیب در روز سوم میتوانید هم از سبزیجات و هم میوه‌ها به وفور استفاده کنید تا بدن برای چربی سوزی روزهای آینده اماده شود، اما سیب‌زمینی و موز مصرف نکنید.

چهارمین روز رژیم هفت روزه لاغری:

به شیرموز سلام کنید! در روز چهارم می‌توانید ۸ عدد موز و ۳ لیوان شیر مصرف کنید، باید سهم موز و شیرتان را طوری در طول روز تقسیم کنید که احساس گرسنگی نکنید(البته می توانید تعداد مصرف موز را کاهش دهید.) همچنین می توانید سوپ مورد علاقه تان را درست کنید و هرقدر دوست داشتید از آن میل کنید. خوردن موز بسیار مهم است زیرا به بدنتان کمک می کند تا تعادل سدیم و پتاسیم بدن خود را پس از سه روز جبران کنید. اگر این برنامه را رعایت کنید به هیچ عنوان در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.

پنجمین روز رژیم هفت روزه لاغری:

روز پنجم روز خوردن گوشت و گوجه فرنگی است؛ یعنی در کل تقریبا 6 یا 7 عدد گوجه فرنگی و دو وعده گوشت 300 گرمی میل می کنید. گوشت را به صورت همبرگری تهیه کنید تا خوردن آن راحتتر باشد. سعی کنید تمام گوجه فرنگی ها را بخورید اما چنانچه نتوانستید همه گوشت را بخورید، مشکلی پیش نمی آید. توجه داشته باشید که حتما زیاد آب بنوشید تا اوریک اسید حاصل از هضم گوشت از بدنتان دفع شود. گوشت حاوی آهن و پروتئین و گوجه فرنگی حاوی فیبر است که باعث می شود هضم راحتتر اتفاق بیفتد.

ششمین روز رژیم هفت روزه لاغری:

همان دیروزی! در روز ششم رژیم مجددا به همان میزان یا کمتر گوشت بخورید اما اینبار گوجه فرنگی را با انواع سبزیجات دلخواهتان جایگزین می کنید. در این روز شما کاملا می توانید شاهد تغییرات فیزیکی خود باشید. حتما آب زیاد بنوشید.

هفتمین روز رژیم هفت روزه لاغری:

یک روز تقریبا آزاد! این آخرین روز رژیم است و در این روز می توانید برنج قهوه ای و آبمیوه طبیعی و هر چقدر دوست دارید سبزیجات موردعلاقه‌تان را بخورید ، این بهترین روز کل هفته‌تان خواهد بود. همچنین در این 4 روز تا می توانید از سبزیجات استفاده کنید تا مواد مورد نیاز بدنتان تامین شود.

غذاهای پیشنهادی در دوران رژیم سبزیجات

۱بورانی کدو: ۳ عدد کدوی متوسط را حلقه حلقه کنید و با یک عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق غذا خوری روغن مایع پخته وبا یک لیوان ماست بدون جربی میل کنید .

۲بورانی اسفناج:نیم کیلو اسفناج را با کمی نمک پخته و با یک لیوان ماست بدون چربی میل کنید.

۳عدسی: یک فنجان عدس پخته را با آب لیمو میل کنید.

۴- سالاد کرفس: دو لیوان کرفس ریز شده را به همراه نمک و یک عدد گوجه فرنگی به همراه سس آب لیمو میل کنیدو(این سالاد در لاغری بسیار موثر است) ۵- سس آبلیمو:دو قاشق ماست و یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق آب لیمو، نمک و فلفل به اندازه کافی. ۶-سوپ مرغ یک لیوان: نصف فنجان سیب زمینی خرد شده ،یک فنجان هویج خرد شده و نصف فنجان نخود فرنگی کمی نمک و آب لیمو.

میوه و سبزیجات کالری سوز را بشناسید

بادمجان کبابی یا آبپز

بادمجان می تواند قند خون را کنترل کند و نقش اساسی در عملکرد متابولیسم بدن دارد. هیدرات کربن و کالری کمی دارد اما سرشار از ریز مغذی های مهم است که نقش های حیاتی در بدن دارند. بادمجان خوراکی عالی در رژیم های گیاهی است زیرا به روش های مختلفی در غذاها استفاده می شود. برای بهره مندی بیشتر از خواص چربی سوزی می توان آن را به شکل آب پز طبخ کرد.

اسفناج دشمن ریزه خواری

اسفناج یکی دیگر از سبزیجات عالی برای لاغری است که می‌توانید به رژیم غداییتان اضافه کنید. این سبزیجات پر خاصیت و محبوب از میزان بالایی فیبر و مواد معدنی و ویتامین‌های A ،C ،E ،K و همچنین آهن و کلسیم و منگنز برخوردار است. فیبر نقش مهمی در احساس سیری در طول روز دارد و شما را از ریزه خواری باز‌ می‌دارد.

موز همیشه در صحنه!

فیبر بالا و گلوکز پایین موجود در موز باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. موز کالری و چربی بسیار کمی دارد و سرشار از مواد مغذی با ارزش است. به علاوه مزه فوق العاده ای دارد که آن را به یک غذای عالی برای رژیم غذایی تبدیل می کند.

آب گوجه فرنگی نه خود آن!

گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌های A، B و C، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن است و باعث می‌شود هم انرژی بدنتان تامین شود و هم سیستم‌های ایمنی‌تان تضعیف نشوند. بنابراین وقتی رژیم می‌گیرید با کوچک‌ترین چیزی کارتان به دکتر و سرم و آمپول نمی‌رسد!

کاهوی همیشه حاضر در رژیم ها

کاهو از دیگر سبزیهای خوش رنگ و خوش مزه ای است که در انواع سالاد مصرف می شود. هر برگ کاهو حدود 2 کالری انرژی دارد. در هنگام خرید کاهو دقت داشته باشید که هر چه برگها سبزتر باشند، میزان ویتامین c و پتاسیم آن هم بیشتر است.

حس سیری ایجاد کنید

نان های سبک و دارای سبوس خیلی سریع حس سیری ایجاد می کنند . مواد غذایی که سبوس دار به دلیل اینکه نیاز به جویدن زیاد دارند باعث خستگی فک و در نتیجه احساس سیری در فرد میشوند

یک مقایسه جالب وزن و کالری

بسیاری از میوه ها و سبزیجات واقعا وزن زیادی دارند اما آنها کالری زیادی را فراهم نمی کنند. به عنوان مثال، یک وعده غذایی حاوی :

۱۵۰ گرم مرغ کبابی

۳۰۰ گرم سیب زمینی

۲۰ گرم کره

۳۰ گرم پنیر کم چرب

دارای  وزن کل ۵۰۰ گرم و ۷۹۰ کالری است.

در حالی که یک وعده غذایی حاوی :

۱۳۰ گرم مرغ

۲۰۰ گرم سیب زمینی

۵ گرم کره

۸۰ گرم بروکلی

۴۵ گرم هویج

۴۰ گرم سالاد کاهو

دارای  وزن ۵۰۰ گرم است، اما فقط ۴۸۰ کالری است. شما دقیقا همان مقدار مواد غذایی خورده اید، اما ۳۱۰ کالری را ذخیره کرده اید

پس در انتخاب غذا هوشمند باشید.

عجیب ترین معجون لاغری را حتما بشناسید

7معجون لاغری کرفس با قدرت چربی سوزی بالا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ