کاهش وزن با گوشت این پرنده!

atoosamirzavandi
گوشت بوقلمون به دلیل پروتئین بالا بسیار در لاغری موثر است.

کاهش وزن و خوش اندامی از دغدغه های امروزه ی خانم ها می باشد. رژیم غذا و طریقه ی طبخ مواد غذایی بسیار در این امر موثر است. بعضی از افراد علاقه ی زیادی به خوردن گوشت دارند اما به دلیل چاق شدن از خوردن آن سرباز می زنند. گوشت بوقلمون گزینه ی خوبی برای افرادی است که در رژیم های لاغری هستند. در این مقاله خواص بوقلمون را بخوانید.

بوقلمون به خواب بهتر کمک می کند:

اگر بعد از مصرف بوقلمون احساس خواب آلودگی کردید تعجب نکنید. این ماده سرشار از تریپتوفان است. همانطور که می دانید تریپتوفان یک آمینو اسید است و به تنظیم خواب کمک می کند. تریپتوفان ماده تشکیل دهنده ملاتونین است(هورمونی است که در کنترل چرخه خواب و بیداری نقش دارد). یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد ملاتونین می تواند زمان کلی خواب را افزایش دهد، زمان به خواب رفتن را کاهش دهد و کیفیت کلی خواب را بهبود ببخشد. افزایش مصرف تریپتوفان می تواند به ترویج خواب بهتر کمک کند. همچنین مطالعات نشان می دهد که این ماده می تواند خواب را بیشتر کند و زمان به خواب رفتن را کمتر نماید و کیفیت خواب در افرادی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند را بهبود ببخشد

به کاهش وزن کمک می کند:

بوقلمون در مهمانی های مختلفی سرو می شود. حالا سوال اینجاست که این ماده غذایی می تواند برای کاهش وزن مفید باشد؟ گوشت بوقلمون مواد مغذی زیادی دارد و کالری موجود در آن اندک است. همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و همین امر باعث شده یک ماده عالی برای کاهش وزن باشد.

رژیمی با پروتئین بالا می تواند به کاهش سطح گرلین کمک کند. گرلین هورمون گرسنگی است. همین امر باعث کاهش اشتها و هوس افراد می شود. همچنین پروتئین می تواند متابولیسم را افزایش و ورود کالری به بدن را کاهش دهد.

جلوگیری از سرطان:

اسید آمینه تریپتوفان برای فعالیت سلول‏های T لازم است. سلول‏های T یک نوع از سلول‏های سیستم ایمنی بدن هستند که سلول‏های سرطانی را از بین می‏برند. در فقدان تریپتوفان، سلول T فعال می‏میرند.

کاهش کلسترول بد خون:

قسمت روشن‏تر گوشت بوقلمون که بدون پوست باشد، دارای چربی، چربی اشباع و کلسترول کمتری از گوشت مرغ و گاو است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‏دهد اسیدآمینه تریپتوفان، نقش اساسی در سیستم ایمنی بدن به عهده دارد. یک مطالعه روی موش‏ها نشان داد که متابولیت‏های تریپتوفان (مولکول‏های ناشی از تجزیه تریپتوفان در بدن) اثر داروهایی را دارند که برای کاهش علائم بیماری ام اس استفاده می‏شوند. بیماری ام اس یک نوع بیماری‏ مربوط به سیستم ایمنی بدن است

نامناسب برای بیماران مبتلایان به فشار خون

نمک موجود در بوقلمون کمی بالاست، از این رو مصرف مداوم آن برای بیماران مبتلا به فشار خون یا خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. علاوه بر این بوقلمون به دلیل داشتن اسیدآمینه پورین برای بیماران مبتلا به نقرس مفید نیست و این بیماران اگر بوقلمون دوست دارند باید این گوشت را به مقدار بسیار کم مصرف کنند.

بهترین شیوه پخت بوقلمون چیست؟

اگر می‌خواهید غذای سالمی را با بوقلمون بپزید، توصیه می‌شود بوقلمون را به صورت بخارپز یا کبابی مصرف کنید. این شیوه طبخ بهتر از سرخ کردن است.

چند بار در هفته بوقلمون بخوریم؟

توصیه می‌شود همه افراد سالم در برنامه غذایی روزانه‌شان انواعی از منابع پروتئینی و گوشت‌های مختلف را داشته باشند. صرف‌نظر از سلیقه و ذائقه غذایی تفاوت چندانی بین گوشت مرغ و بوقلمون وجود ندارد. در مجموع به خانم‌ها توصیه می‌کنیم در برنامه روزانه‌شان گوشت‌ها را داشته باشند و آقایان هم سه یا چهار بار در هفته گوشت بخورند.

بهترین شیوه پخت بوقلمون چیست؟

اگر می‌خواهید غذای سالمی را با بوقلمون بپزید، توصیه می‌شود بوقلمون را به صورت بخارپز یا کبابی مصرف کنید. این شیوه طبخ بهتر از سرخ کردن است.

فواید گوشت بوقلمون

 باید ها و نباید های گوشت بوقلمون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ