آیا تخم بلدرچین زخم معده را بهبود می بخشد؟

atoosamirzavandi
تخم بلدرچین یک کمک کننده به مشکلات گوارشی و معده می باشد.

تخم بلدرچین حاوی مواد معدنی بسیاری می باشد. مواد معدنی به دفع سموم بدن و همچنین از بین بردن اختلالات گوارشی کمک می کند. در این مقاله بیشتر در مورد خواص تخم بلدرچین اطلاعات کسب کنید.

 

کاهش فشارخون

مواد معدنی ضروری در تخم بلدرچین یافت می‌شود. یکی از این مواد پتاسیم است. اگرچه اثر محافظتی از قلب و عروق در این تخم هنوز تحت مطالعه است اما حضور پتاسیم می‌تواند توانایی آن برای کاهش فشارخون را افزایش دهد. مقدار پتاسیم موجود در آن بیشتر از تخم‌مرغ معمولی است.

کاهش فشار خون
پتاسیم و تعداد زیادی ماده ی معدنی دیگر در تخم بلدرچین یافت می شود. با این که اثرات محافظتی قلبی عروقی تخم بلدرچین هنوز تحت بررسی است اما وجود پتاسیم به معنای توانایی کاهش فشار خون است. این ماده ی معدنی همچنین به عنوان گشادکننده ی عروق، کاهش آسیب و استرس بر روی شریان ها و رگ های خونی شناخته می شود. جالب است بدانید که مقدار پتاسیم تخم بلدرچین بسیار بالاتر از تخم مرغ های معمولی است.

پاکسازی بدن
سم زدایی از بدن بسیار مهم است؛ مخصوصاً در دنیایی که سرشار از سموم و عناصر سنگین و آلودگی هاست. مطالعات نشان داده است که افزایش این تخم بلدرچین ها به رژیم غذایی افراد می تواند به عنوان یک عنصر سم زدا عمل کرده و به پاکسازی عروق خونی و کاهش اندازه ی سنگ های کلیوی و کیسه صفرا کمک کند.

پیشگیری از بیماری های مزمن

از آن جایی که بدن ما دائم در معرض رادیکال های آزادِ مسبب بیماری های مزمن و سرطان است، آنتی اکسیدان ها از اجزای حیاتی برای سلامت انسان ها به شمار می روند. تخم بلدرچین سرشار از ویتامین های C و A است که به خنثی کردن این رادیکال های آزاد به منظور حفظ و ارتقای سلامت بدن بسیار کمک می کند.

تسکین آلرژی
تخم بلدرچین به طور طبیعی دارای مقدار زیادی پروتئین اووموکوئید است که در بدن به عنوان یک ضدآلرژی طبیعی ایفای نقش می کند. بنابراین اگر شما از احتقان، التهاب و دیگر علائم واکنش های آلرژیک رنج می برید، مصرف تخم بلدرچین می تواند به شما کمک کند تا به حالت طبیعی خود برگردید.

افزایش متابولیسم بدن
مقدار مناسبی از ویتامین های گروه B که در تخم بلدرچین وجود دارد به افزایش فعالیت متابولیکی بدن با تنظیم عملکردهای آنزیمی و هورمونی کمک می کند. برای اطمینان از این که بدنتان سوخت و ساز مناسبی دارد می توانید از تخم بلدرچین های خوشمزه بهره ی کافی ببرید.

افزایش سطح انرژی بدن
لیست بلند بالای مواد معدنی و ریزمغذی های موجود در این تخم مرغ های کوچک، و همچنین تأمین 6 گرم پروتئین در هر واحد، از آن یک منبع خوب برای داشتن روحیه و انرژی صبحگاهی ساخته است. این میزان پروتئین و مواد معدنی برای کسانی که احساس وابستگی به کافئین برای تأمین انرژی بدنشان می کنند، بسیار مناسب است.

بهبود زخم معده

از آن جایی که تخم بلدرچین با اختلالات دستگاه گوارش مقابله می کند می توان در درمان افراد مبتلا به زخم معده موثر باشد. به همین دلیل به این بیماران توصیه می شود به طور مرتب تخم بلدرچین استفاده نمایند.

تخم بلدرچین، موجب افزایش وزن شیرخواران می شود.

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ ، ۵ برابر فسفر، ۷ برابر آهن، ۶ برابر ویتامین B12 و ۱۵ برابر ویتامین B2 دارد (هرچند اندازه ی یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است).

آبپز کنید و به کودک بدید.

شکل آبپز داخل سرلاک مخلوط کنید.

اگر تا کنون زرده تخم مرغ نداده‌اید با رعایت احتیاط می‌توانید زرده ی تخم بلدرچین(حتما نوع پرورشی) را به اندازه‌ی یک نخود آغاز کنید و تا سه روز غذای تازه‌ای ندهید تا اگر مشکلی دیده نشد روزانه یک نخود یک نخود به آن بیفزایید تا به یک زرده‌ی کامل برسد. حتما سفیده را کاملا از زرده‌ی پخته جدا کنید.

میزان چربی گوشت بلدرچین بسیار کم است.تخم بلدرچین به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی بر شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی توصیه می­ شود.

مصرف تخم بلدرچین باعث افزایش رشد و ضریب هوشی کودکان می شود.تخم بلدرچین موجب بهبود اشتها در اطفال کم اشتها شده و مناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان می­ باشد.

 

قابل توجه افراد بالای 40 سال:
جذب ویتامینهای بدن با افزایش سن بسیار کم می­شود از این رو مصرف روزانه تخم بلدرچین به افراد بالای 40 سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامینهای بدن و جلوگیری از کارافتادگی زودرس و پیشگیری از سرطان توصیه می­شود.

 

تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن سبب تجدید قوای از دست رفته خواهد شد. در چین و ژاپن، بچه ها هر روز قبل از رفتن به مدرسه یک تخم بلدرچین (بمب ویتامینی) بصورت خام مصرف می کنند.

تخم بلدرچین چه خواصی دارد 

از تخم بلدرچین چه استفاده هایی می توان برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ