کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

faateme1366
اگر قصد جراحی لاغری دارید و نمی دانید کدام جراحی مناسب شماست، این مطلب مخصوص شماست. ما انواع جراحی لاغری و عوارض و مزایای آن را برایتان آورده ایم اما تشخیص اینکه کدام نوع جراحی مناسبتر است را با مشورت پزشک و براساس وضعیت بدنتان و مطالب این مقاله انتخاب کنید.

 

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

به گزارش سایت الودکتر، نوع عمل جراحی چاقی را نمی‌توان براساس BMI انتخاب کرد. در واقع این موضوع به فاکتورهای متعددی از جمله نوع تغذیه و بیماری‌های همراه بستگی دارد. برای مثال کسانی که ریفلاکس معده دارند توصیه به جراحی اسلیو نمی‌شوند یا کسانی که سابقه سرطان فامیلیال معده دارند نباید جراحی بای‌پس انجام دهند زیرا در این عمل دو قسمت معده از هم جدا می‌شود و دیگر با آندوسکوپ به آن دسترسی نخواهیم داشت تا معده را بررسی کنیم.  عمل اسلیو برای این افراد مناسب‌تر است زیرا در این عمل 75 تا 80 درصد معده برداشته می‌شود و احتمال سرطان معده نیز 75 تا 80 درصد کم می‌شود. در عین حال بخش باقی‌مانده معده نیز با آندوسکوپ قابل بررسی است. علاوه بر این جراحی اسلیو برای کسانی که عادت به ریزه‌خواری دارند، غذا زیاد می‌خورند و نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند، مناسب نیست زیرا بعد از عمل با این حجم غذا خوردن دوباره معده می‌شود و فرد اضافه وزن پیدا می‌کند. البته انتخاب خود بیمار هم در این رابطه اهمیت دارد.

 

لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز، یک روش با حداقل تهاجم برای از بین بردن دائمی چربی ها همراه با کشیدن پوست در ناحیه ی درمان است. این عمل پیشرفته ی لیپوساکشن به کمک لیزر، برای افرادی طراحی شده که می خواهند در ناحیه هایی از بدن که از بین بردن چربی در آنها مشکل است، ظاهر مناسبی داشته باشند؛ مانند چربی پهلو ها، بغل ران ها، شکم، ران ها، دست ها، چانه و باسن. لیزر لیپولیز شامل ابزار های نوک تیزی است که اجازه ی برداشتن چربی با جزئیات بالاتری را می دهند.لیزر لیپولیز یک روش جایگزین برای لیپوساکشن به کمک لرزش است. لیزر لیپولیز هوشمند، باعث فروپاشی غشای سلول های چربی شده و آن ها را به صورت یک امولسیون در می آورد که بعدا به راحتی توسط یک لوله ی مخصوص خارج می شوند. لیزر لیپولیز این امر را ممکن می سازد که بتوان بافت چربی را در مقیاس های بسیار کوچک تر و بدون عوارض جانبی عمل های جراحی تهاجمی، از بین برد. نتایج اولیه لاغر کردن بازو و دیگر مناطق معمولا به سرعت ظاهر می شوند ولی پدیدار شدن نتایج نهایی حدودا به ۳ تا ۴ ماه زمان نیاز دارد. در طول این مدت، عصاره ی سلول ها از بین رفته و تولید کلاژن باعث سفت شدن پوست می شود. این عمل ظاهر بدن را بهبود بخشیده و نواحی دارای سلولیت (بافت چربی ناهموار) را صاف می کند.

 

از بای پس روده چه می دانید؟

در جراحی بای پس روده،  نه تنها حجم معده کوچک می شود بلکه تمام طول روده به استثنای ۱۰۰-۱۵۰ سانتی متری انتهایی بای پس شده و از دور جذب خارج می شود. لذا اگر چه روشی بسیار موثر و قوی در کاهش وزن و درمان عوارضی نظیر دیابت می باشد اما به دلیل سوءجذب بسیار شدید و کمبود شدید ویتامین و پروتئین نیاز به مصرف دائمی حجم زیادی از مکمل ها دارد و اسهال یکی از عوارض شایع در این عمل می باشد.

بای پس روده به دلیل عوارض گفته شده امروزه کمتر استفاده می شود مگر در مواردی که بیمار پس از انجام بای پس معده به روش استاندارد مجدد چاق شده و یا کاهش وزن کافی نداشته باشد و شدت چاقی و عوارض آن در حدی باشد که حیات شخص را تهدید نماید از این روش استفاده می شود.

 

بای پس معده بهترین جراحی لاغری است؟

کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند افرادی که تحت جراحی بای پس معده قرار می گیرند و با انواع روش ها حجم معده آنها به طور ناگهانی کم می شوند پس از جراحی دچار مشکل سوء هاضمه و ناتوانی در مصرف مواد غذایی می شوند. این افراد همچنین با مشکلاتی چون سوء هاضمه ، احساس تهوع، ترش کردن، صدای غرغرمعده، دفع مدفوع با مشکل، ناتوانی در جذب مواد مغذی خوراک ها و دل درد مواجه می شوند.کارشناسان با بررسی دو گروه افراد چاق که گروه اول به صورت طبیعی و گروه دوم با جراحی بای پس معده برای کاهش وزن دریافتند افراد گروه اول سلامت خود را حفظ کرده و بسیار کمتر دچار مشکلات گوارشی می شوند در عوض گروه دوم دچار انواع مشکلات گوارشی و حتی روحی شده اند.

 

لاغری مدرن!

گاستروپلاستی، لاغری از طریق آندوسکوپی ،یکی از روش‌های لاغری مدرن است که بدون عمل جراحی و از طریق آندوسکوپی انجام می‌شود. در این روش بالون از دهان به داخل معده هدایت شده و در منحنی پایین معده قرار می‌گیرد. این بالون با کاستن از حجم معده احساس سیری زودرس ایجاد می‌کند. در هفته اول جراحی مصرف مایعات و پوره‌ها در حجم کمتر تجویز می‌شود. همچنین در طول 6 ‌ماه که بالون در معده قرار دارد باید به صورت روزانه از مکمل ویتامین B12  و B کمپلکس استفاده شود تا از سوء جذب مواد مغذی جلوگیری شود. این جراحی به افراد دارای BMI  بالای 30 توصیه می‌شود.

 

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن، شامل خارج‌کردن چربی زیرپوستی به وسیله کانولای متصل به پمپ تخلیه‌ است. کانولا میله کوچک حاوی سوراخ‌های فراوان است که از طریق برش‌های کوچک 5 تا 6 میلی‌متری وارد فضای زیرپوست می‌شوند. در هر بار لیپوساکشن نهایتا 7 کیلوگرم چربی خارج می‌شود. لیپوساکشن برای از بین بردن چربی‌‌های موضعی در قسمت‌هایی است که با ورزش یا رژیم غذایی از بین نمی‌‌رود. یعنی معمولا برای کاهش وزن استفاده نمی‌‌شود. افرادی که به صورت عمومی‌ چاق هستند نباید انتظارات غیرمنطقی از این جراحی داشته باشند.

اگر به دنبال لاغری هستید این دمنوش ها را از زندگیتان حذف کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ