با دمنوش رزماری بدنتان را سم زدایی کنید

sahar.d
رزماری خواص فوق العاده ای برای یلامت بدن دارد و یکی از این خواص سم زدایی فوق العاده بدن است که در این مطلب به آن می پردازیم.

سم زدایی بدن یکی از ضروری ترین کارها برای حفظ سلامت بدن است. در طول روز و قرار گرفتن در معرض انواع آلاینده ها انواع سموم در بدن جمع می شوند و همین امر سبب ایجاد خستگی، بی حالی، ایجاد آلرژی، التهاب پوست، تورم و … در بدن می شود. طب سنتی توصیه های فراوانی برای دفع سموم از بدن و به ویژهسم زدایی کبد دارد. یکی از این توصیه ها که شاید کمتر به آن توجه شده باشد استفاده از دمنوش رزماری برای سم زدایی بدن است. در این مطلب شما را با خواص دمنوش رزماری برای سم زدایی و دستور تهیه آن آشنا می کنیم.

خواص رزماری برای سم زدایی بدن

رزماری به صورت مرتب مصرف شود با افزایش میزان آب خروجی از بدن به خروج عوامل بیماری زا، نمک ها، سموم و حتی چربی اضافی کمک می کند. رزماری با کاهش سطوح سیروز (التهاب شدید کبد) و بهبود سریع تر این عضو در ارتباط است. کبد از جمله اندام هایی با آهنگ کند درمان در بدن انسان محسوب می شود.

مصرف مرتب عصاره ی رزماری در عملکرد کلیه موثر است. بدین گونه که کلیه ها با فعال شدن، مواد سمی را از بدن جذب کرده و از بدن سریع تر خارج می کنند . نگهداری مواد معدنی مانند سدیم و پتاسیم و عدم انباشت این مواد سمی مانع تشکیل سنگ کلیه و صفرا می شود. کلیه جهت خارج کردن مواد سمی مانند اوره، نمک، عوامل بیماری زا و …خروج آب از بدن را زیاد میکند که باعث افزایش ادرار می شود.
جهت تهیه ی دمنوش رزماری :برگ و سرشاخه های گلدار رزماری را جدا کرده و خرد کنید.  به اندازه ی یک قاشق غذاخوری همراه با یک لیوان آب با دمای 80 درجه سانتی گراد به مدت 14 دقیقه بگذارید دم بکشد.

توجه : مصرف این دمنوش و برای افراد باردار اکیدا ممنوع می باشد.

کسانی که دچار عارضه ی صرع و تشنج می باشند جهت مصرف حتما باید با پزشک مشورت نمایند.

سایر خواص مهم رزماری

ویژگی های ضد التهابی رزماری

شاید مهم ترین کاربرد رزماری به عنوان یک عامل ضد التهاب در بدن باشد. کارنوسول و کارنوسیک اسید دو ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند موجود در رزماری بوده و با کاهش التهاب در عضلات، رگ های خونی، و مفاصل مرتبط هستند. از این رو، رزماری درمانی موثر برای بسیاری شرایط از جمله فشار خون، نقرس، ورم مفاصل، و جراحت های ناشی از فعالیت بدنی یا جراحی محسوب می شود. رزماری به صورت خوراکی یا موضعی برای ایجاد اثر ضد التهابی قابل استفاده است. افزون بر این، کاهش التهاب در سیستم قلبی عروقی می تواند به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از تصلب شرایین کمک کند.

پتانسیل ضد باکتری رزماری

در شرایطی که ویژگی های تقویت سیستم ایمنی بدن موجود در گیاه رزماری به اندازه کافی تاثیرگذار هستند، این گیاه در برابر عفونت های باکتریایی، به ویژه آنهایی که در معده رخ می دهند، نیز قدرتمند عمل می کند. باکتری اچ.پیلوری یک پاتوژن یا عامل بیماری زا شایع و بسیار خطرناک است که می تواند به بروز زخم معده منجر شود، اما مشخص شده است مصرف رزماری به جلوگیری از رشد آن کمک می کند. همچنین، رزماری با جلوگیری از عفونت استاف که هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ می کشد، مرتبط است.

تسکین دهنده معده با رزماری

رزماری دیر زمانی است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم رزماری را در رژیم غذایی هفتگی خود مد نظر قرار دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با رزماری

اجزا فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان زاهای طبیعی هستند. بر همین اساس، رزماری می تواند تهاجمی سه جانبه علیه بسیاری از بیماری ها و عوامل بیماری زا که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و یا به یکپارچگی بدن آسیب وارد می کنند را شکل دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی خط دوم دفاعی در پس سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و رزماری حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات قدرتمند است که از آن جمله می توان به رزمارینیک اسید، کافئیک اسید، بتولیک اسید، و کارنوسول اشاره کرد.

جریان خون را با رزماری تقویت کنید

چگونه با رزماری نفخ شکم را از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ