چای مفید برای روزهای گرم!

toranj
برای روزهای گرم چای مناسبی را بنوشید که شب ها خواب راحتی داشته باشید.

به گزارش الودکتر: در روزهای گرم تابستان برای فرار از گرما بهتر است چای نعناع بنوشید و از نوشیدن آب سرد پرهیز کنید. د رادامه بیشتر دردباره چای نعناع و فوایدش خواهیم گفت.

چای مناسب برای روزهای گرم

در روزهای گرم و بلند تابستان سراغ نوشیدنی‌های یخ‌دار نروید! یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع عطش و حفظ تعادل بدن در این روزهای داغ چای نعناع است. چای نعناع گرم مانع از گرمازدگی می‌شود.

چای برگ نعنا نه‌تنها خوش طعم است بلکه خواص بسیاری نیز دارد، به‌عنوان مثال این نوشیدنی در روزهای گرم تابستان بدن را از درون خنک می‌کند. پژوهشگران آلمانی توصیه می‌کنند، در طول یک روز گرم هر از گاهی یکی دو جرعه چای نعنا بنوشید.

در این روزها نوشیدن مایعات کافی برای حفظ تعادل بدن ضروری است. پروفسور فرانک کولیکس، رئیس بخش تخصصی گوارش کلینیک هلیوس برلین توصیه می‌کند در این روزها آب، چای نعناع، آب‌میوه رقیق بنوشید و از نوشیدنی‌های بسیار سرد و یخ‌دار پرهیز کنید.

ـورود مایعات بسیار سرد به درون دستگاه گوارش موجب تولید گرمای بیشتر در بدن می‌شود تا تعادل دما حفظ شود، در نتیجه تأثیر خنک‌کنندگی این نوشیدنی‌ها پایدار نیست.

پروفسور کولیکس به آنهایی که شب‌های گرم خوب نمی‌خوابند هم توصیه می‌کند، به‌جای غذاهای سنگین، سالاد، سبزیجات، میوه یا ماست برای وعده عصرانه یا شام مصرف کنند و  قبل از خواب دوش آب‌ولرم بگیرند. سالمندان و افرادی که اضافه‌وزن دارند هم باید تا جایی که می‌توانند از آفتاب مستقیم پرهیز کنند.

برای تهیه چای نعناع هم کافیست برگ تازه نعناع را خرد کنید و آن را با آب‌جوش پنج تا 10 ‌دقیقه دم کنید.

همچنین از دیگر خواص چای نعناع باید گفت:

رفع بوی بد دهان

عطر و طعم قوی و ذاتی و کیفیت آنتی باکتریایی چای نعناع به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند. عصاره آنتی باکتریایی نعناع میکروب‌هایی را از بین می‌برد که می‌توانند به نفس بدبو، زننده یا ناپسندی منجر شوند، در حالی که مونتول بوی ناپایدار را از بین می برد و نفس خود را تازه و پاک می‌کند!

کاهش وزن

روغن نعناع و بعضی از اجزای آلی آن می‌تواند اشتها را از بین ببرد، به طوری که مصرف نعناع به کاهش وزن شما کمک کند و چاقی را از بین ببرد.

تابستان با ام‌اس؛ گرما چگونه بر ام‌اس تأثیر می‌گذارد؟

برای مقابله با گرمای تابستان این غذاها را بخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ