درمان طبیعی زخم پای دیابتی در خانه

parya
زخم پا از نشانه های بیماری دیابت است که در صورت رعایت نکردن با عفونت خود خطرات بسیاری را برای سلامتی بدن دارد، ولی این زخم را می توان به طور طبیعی در خانه درمان کرد.

از نشانه های ناراحت کننده ی دیابت، زخم پا می باشد که در مراحل انتهایی از این زخم بسیار ظاهر نامناسبی خواهد داشت و این زخم می تواند خطرناک باشد. اما جای نگرانی ندارد زخم پای دیابتی را می توان با چند ماده به طور طبیعی در خانه درمان کرد. برای آشنایی با درمان طبیعی زخم پای دیابتی در خانه این مقاله را تا انتها بخوانید.

1.آلوئه ورا 

شما به ژل آلوئه ورا نیاز دارید.

برگ های آلوئه ورا را بردارید و کمی آن را بشورید از ماده ی ژله مانند برگ ،برداشت کنید ؛ ژل را مستقیما به زخم های پای خود بزنید و این کار را 2-3 بار دوروز انجام دهید .

2.روغن نارگیل 

شما به 1 تا 2قاشق چای خوری ،روغن نارگیل خالص نیاز دارید.

باید روغن نارگیل را روی کف دست خود بریزید، و آن را به آرامی برروی زخم پای خود بزنید ؛شما باید 2-3 بار در روز این کار را،برای بهبود سریع انجام دهید .

3.عسل 

شما به عسل صد در صد ارگانیک نیاز خواهید داشت.

کمی عسل ارگانیک را بر نوک انگشتانتان بزنید،سپس آن را به آرامی برروی زخم باز خود بمالید وبردارید بعد از 10تا 15دقیقه میتوانید آن را با آب بشویید ؛ این را ،حداقل 2-3بار درروز انجام دهید .

4. گیاه آب قاشقی یا همان گوتو کولا

شما به تعداد انگشت شماری از برگ گوتو کولا یا 1قاشق غذا خوری کولا خشک شده، نیاز خواهید داشت.

گل گوتوکولا را با آب به اندازه کافی بخیسانید،تا رطوبت ایجاد کند این خمیر را به زخم پا ی خود بزنید و آن را بعد از 15-20دقیقه بشورید و 2-1بار در روز بزنید.

5.روغن درخت چای 

شما به 10تا 12 قطره روغن چای و 30میلی لیتر روغن نارگیل نیاز دارید.

روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید و کمی از این مخلوط را به زخم پای خود بزنید مخلوط باقی مانده را در یک ظرف تمیز، برای استفاده بیشتر ذخیره کنید برای بهترین نتایج ,حداقل دوبار در روز انجام دهید.

6.زرد چوبه

شما به 1 قاشق زرد چوبه و آب نیاز دارید ؛ زرد چوبه و آب را باهم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آورید.

خمیر را بر روی زخمتان بمالید و بگذارید تا خشک شود آن را با آب گرم شست و شو دهید همچنین میتوانید ،با مصرف کردن یک لیوان شیر با زردچوبه به بدنتان برای مبارزه با عفونت های داخلی کمک کنید ، شما باید این کار را حداقل دوبار در هفته انجام دهید.

7.سرکه سیب

شما به 1 قاشق سرکه سیب ؛ 1یا 2 قاشق آب گرم ؛ مقداری فلفل و حوله حمام کوچک نیاز خواهید داشت.

سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید و حوله حمام را در داخل این محلول خیس دهید و روی زخم قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه، بگذارید تا بماند ؛ این کار را دوبار در روز انجام دهید.

8.وازلین

شما به وازلین نیاز خواهید داشت

یک لایه نازک از وازلین را ،مستقیما بر روی زخم پایتان قرار دهیداین کار را چندین بار در روز انجام دهید.

9.روغن اسانس رز ماری

شما به 3 تا 4 قطره اسانس رز ماری و 1 تا 2 قاشق روغن نارگیل نیاز خواهید داشت.

روغن رزماری و نارگیل را باهم مخلوط کنید و این مخلوط را به طور مستقیم بر روی زخم پا یتان قرار دهید شما باید 2–3 بار ،در روز این کار را انجام دهید.

10.گیاه بو مادران

شما به مکمل بومادران و یا پماد موضعی حاوی بومادران نیاز خواهید داشت.

مصرف مکمل های گیاه بومادران (350میلی گرم)به تسریع بهبودی بدنتان کمک میکند.

همچنین میتوانید از پماد بومادران بر روی زخمتان استفاده کنید این کار را به صورت روزانه انجام دهید .

12.دانه های کتان

شما به 1 قاشق چای خوری دانه کتان و آب نیاز خواهید داشت.

دانه های کتان را به مقداری آب اضافه کنید تا یک خمیر به دست آورید این خمیر را مستقیما بر روی زخم پایتان قرار دهید 15 تا 20 دقیقه بگذارید ،تا بماندو بعدا با آب بشویید.

همچنین میتوانید بعد از استعمال خمیر، پا را با یک کاور پلاستیکی بپوشانید و بگذارید یک شب بماند ؛ شما همچنین میتوانید دانه های کتان را برای مزیت بیشتر مصرف کنید 1 تا 2 بار در روز این کار را انجام دهید.

13.بابونه

شما به 1قاشق چای خوری از گیاه دارویی بابونه و یک فنجان آب داغ، نیاز خواهید داشت .

یک قاشق چای خوری از گیاه بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا خیس بخورد وبرای مدتی بگذارید تا سرد شود. یک حوله حمام تمیز را در درون این چای خیس دهید و به آرامی در اطراف زخم پا ی خود ببندید و برای یک شب بگذارید،تا بماند ؛شما میتوانید یک بار در روز این کار را انجام دهید.

درمان زخم پا در بیماران دیابتی

درمان زخم پای دیابتی و زخم سوختگی به کمک جنین! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ