اگر کم اشتها هستید در کاسه غذا بخورید

pegiu
اگر میل به خوردن غذا در شما کم است میتوانید از کاسه ها کمک بگیرید

لذت غذا خوردن در کاسه    

کم اشتهایی و یا بی میلی به غذا خوردن گاهی انسان را دچار مشکل می کند .همچنین عدم علاقه به غذا خوردن خوردن نیز ممکن است بسیار آزار دهنده باشد.اما طبق تحقیقاتی ثابت شده است که در کاسه غذا خوردن لذت غذا خوردن را بالا می برد.علم نشان می دهد که خوردن غذا در کاسه یک فریب ساده است که می تواند لذت غذا خوردن را بالا ببرد. کافیست غذای خود را هر چه که هست در کاسه بریزید و بعد میل کنید، آن وقت است که لذت غذا خوردن شما چندین برابر می شود.

علم نشان می دهد که غذا خوردن در کاسه یک فریب ساده است که می تواند لذت غذا خوردن را بالا ببرد. افراد برای این که طعم غذای خود را بهتر کنند ممکن است کمی نمک یا سس به غذای اضافه کنند یا در مایکروویو گرمش کنند یا . . . اما  شاید کمتر کسی به این نکته توجه کند و احتمالا شما هرگز آن را در نظر نگرفته اید ولی فراموش نکنید که خوردن غذا در کاسه برای بیشتر افراد لذت بخش تر از هر حالت دیگری است. کافیست غذای خود را هر چه که هست در کاسه بریزید و بعد میل کنید، آن وقت است که لذت غذا خوردن شما چندین برابر می شود. نت نوشت این بار شما را در مورد این فریب کوچک لذت غذا خوردن در کاسه راهنمایی می کند.

لذت غذا خوردن در کاسه


چه غذایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

تحقیقات بسیاری درباره لذت غذا خوردن در کاسه شده است که نشان دهد انسان ها نسبت به چه نوع غذاهایی علاقمندی بیشتری نشان می دهند. Annalize Griffin روزنامه نگار در این زمینه می گوید: ” تا حالا توجه کرده اید که چرا بیشتر رستوران ها غذاهای خود را در کاسه سرو می کنند ؟ شاید برای شما جالب توجه باشد که بدانید نحوه استفاده از ظروف غذا،  شما را تحت تاثیر قرار می دهد.” نخستین واکنش های شما به این مسئله می تواند کمی بی توجهی باشد اما باید بدانید غذایی که در بشقاب سرو می شود با غذایی که در کاسه سرو می شود در تاثیر گذاری بسیار متفاوت هستند و این مسئله را استادان روان شناسی تجربی در آکسفورد کاملا تأئید کرده و قبول دارند.

تاثیر ظروف و لذت غذا خوردن
لذت غذا خوردن در کاسه

غذایی که در بشقاب سرو می شود با غذایی که در کاسه سرو می شود در تاثیر گذاری بسیار متفاوت هستند

ظروف مورد استفاده ما بر لذت غذا خوردن تاثیر می گذارند. زمانی که انسان برای صرف غذا می گذارد، مغز یک سری پارامترها را از یک مجموعه انتظارات دریافت می کند که شامل طعم و چگونگی آن نیز می باشد. عناصری مانند نورپردازی، موسیقی، مکالمه و دیگر نکات نیز تاثیرگذار خواهند بود. کاسه ها به دو دلیل می توانند تاثیر مثبت از غذایی که می خوریم بر روی مغز به جا بگذارند. نخست این که مزه کردن غذا و خوردن غذا در کاسه بسیار جذاب تر و دلپذیر تر است. بیشتر افراد گرایش دارند کاسه را نزدیک دهان خود گرفته و با خم کردن به سمت بینی غذا را مزه کنند.

این حالت یک وضعیت رضایتمندی و دلپذیری را برای شخص ایجاد می کند و لذت غذا خوردن را بیشتر می کند. و دوم، زمانی که کاسه در دستان شما است حس سنگینی آن سبب می شود که مغز تصور کند مواد غذایی بیشتر و قابل توجه تری را می خورید و امتیاز ارزیابی شما از آن غذا را بیشتر می کند. طبق نظریه علمی، یک غذای گرم داخل کاسه و خوردن غذا در کاسه طعم بهتر و دلچسب تری برای افراد به جا می گذارد. به این ترتیب سعی کنید زمانی که خیلی گرسنه هستید غذای گرم داخل کاسه میل کنید تا از خوردن آن  لذت بیشتری ببرید.

با کم اشتهایی چه کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ