قطعی ترین و سریع ترین راه درمان یبوست

faateme1366
اگر یبوست دارید این مطلب را حتما بخوانید. قطعی ترین و سریع ترین راه درمان یبوست را برایتان آورده ایم.

 

اولین قدم

به گزارش سایت الودکتر، در اکثر موارد تغییرات ساده شیوه زندگی و رژیم غذایی تان ،می تواند به برطرف کردن نشانه های یبوست کمک کنند.  همچنین چندین روش جایگزین می توانند آسودگی را فراهم کنند،اگر چه این روشها به صورت گسترده مورد مطالعه واقع نشده باشند.

 

از ماساژ کمک بگیرید

 ماساژ به وسیله دستکاری، فشار دادن و کشیدن پوست و ماهیچه ها و مفاصل کار می کند.تکنیک ها شامل  acupressure  وshiatsuهستند. وقتی ماساژ در منطقه شکمی به کار گرفته می شود، ماساژ می تواند به آرام سازی ماهیچه هایی که مثانه و روده را تقویت می کنند و به ارتقا فعالیت روده کمک کند.

 

طب سوزنی و رفع یبوست

 این طب چینی سنتی، شامل الحاق و با دست گذاشتن 5 سوزن در قسمت های گوناگون بدن مییاشد. این درمان ممکن  است به تحریک کولون کمک کند و درد یبوست را برطرف نماید،اگرچه اثرش برای این موضوع هنوز ثابت نشده است.

 

رفع یبوست با درمانهای هموپاتیک

هموپاتیک یک سیستم دارویی کلی نگر غیر رسمی میباشد که منحصرا برای تسکین علایم بیماری شما وجود دارد.درمانهای هموپاتیک بی شماری برای یبوست وجود دارد. و آنها به طور نمونه شامل ملین هایی بر پایه گیاهی هستند. یک دکتر هموپاتیک ممکن است شاخه گیاهی bryoniaرا برای درمان مدفوع سخت توصیه کند.در حالیکه توصیه کردن گوگرد برای مدفوع دردناک و سخت است. اگر شما سوالی دارید می توانید با دکترتان یا یک داروساز بحث کنید.

 

رفع یبوست با کنجد

چربی موجود در دانه ی کنجد همانند مرطوب کننده ی روده عمل می کند که در صورت خشک بودن مدفوع بسیار کمک کننده است. این دانه ها را می توانید به سرلاک و یا سالاد اضافه کرده و یا آسیاب آن را بر روی غذا به عنوان چاشنی بپاشید. این روش مورد علاقه ی آمیش ها (یک فرقه مسیحی) و پزشکان چینی بوده است.

 

ترکیب ضدیبوست

نعناع و زنجبیل هر دو به عنوان درمان های خانگی برای حل کردن مشکلات گوارشی تأیید شده است. نعناع حاوی منتول است که خاصیت ضد اسپاسم دارد که درنتیجه ی آن عضلات دستگاه گوارشی آرام می شوند. زنجبیل گیاهی است که طبع گرم داشته و منجر به افزایش دمای درونی بدن می شود. گیاه شناسان بر این باور هستند که این گیاه موجب افزایش کارایی دستگاه گوارش کند است. در چای، آب داغ تحریک کننده ی دستگاه گوارش بوده و به درمان یبوست کمک کننده است. چای گل قاصدک همچنین ملینی ملایم و سم زداست.

 

برای رفع یبوست به این نکات توجه کنید

* ابتدا غذا به وسیله دندان‌ها باید خوب جویده شود و با بزاق دهان خوب مخلوط شود. خوب جویدن و نرم نمودن، اولین گام برای هضم بهتر مواد غذایی در بدن می‌باشد.

* دوم باید غذا در محیط آرام و به دور از استرس خورده شود و در معده مواد غذایی با شیره معده خوب مخلوط شود. شیره معده ماده‌ای به نام پپسین ترشح نموده و پروتئین‌های درشت مواد غذایی به مواد ساده‌تری تبدیل می‌شود، این کوچک شدن و نرم شدن از یبوست جلوگیری می‌کند.

*در اینجا دستگاه کبدی، ماده صفرا را وارد جهاز هاضمه نموده و در حل کردن مواد چربی مۆثر است. معده در تنظیم غذا، نقش مخزن ذخیره را داراست و تأثیر شیره یا اسید معده در هضم غذا بسیار است.

* یبوست ممکن است بر اثر کمبود تراوش‌های کبدی و لوزالمعده و روده نیز باشد. برای رفع این عامل، غذاهای سلولزدار مثل آرد سبوس‌دار و سبزی‌های تازه مفید است.

* ساعات خوردن غذا و منظم خوردن نیز در رفع یبوست مۆثر است.

* پرخوری و نامرتب خوردن و پر نمودن معده بسیار زیان آور است. استراحت دادن به معده و نخوردن به مدت کوتاه، باعث می‌شود که دستگاه گوارش استراحت نموده و کار خود را خوب انجام دهد.

* سبزیجات و داروهای گیاهی علاوه بر فعال نمودن معده، در هضم غذا بسیار مفید است.

* غذاهای پرچرب و شیرینی‌ها و موادی مثل سوسیس و کالباس در هضم غذا مشکل ایجاد می‌کنند.

* غذایی که مدتی می‌ماند و خوراکی‌هایی که در آن مواد نگه‌دارنده زده باشند، یبوست را تشدید نموده و معده را ضعیف می‌کند.

 

دلایل عجیب یبوست که باور نمی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ