محلول جادویی برای پیشگیری از عرق کردن!

faateme1366
عرق کردن در تابستان یک امر کاملا طبیعی است اما اگر می خواهید میزان این عرق کردن را کاهش دهید این مطلب را بخوانید.

 

عرق  کردن بیش از حد نگران کننده است؟

به گزارش سایت الودکتر، دانشمندان دقیقا نمیدانند علت عرق  کردن افراطی چیست، ولی این پدیده فراگیرتر از چیزی است که به نظر میرسد. روش های درمانی گوناگونی وجود دارند، ولی اکثر افراد از این روش ها بی اطلاع هستند. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ انجام شد، دو سوم کسانی که این مشکل را دارند (که با عنوان hyperhidrosis شناخته میشوند) هیچگاه در مورد مشکل خود با متخصص مشورت نکرده اند. متخصص پوست Dee Anna Glaser از دانشگاه سنت لوییس و یکی از محققان این مطالعه میگوید: این مسئله واقعا باعث خجالت افراد میشود. در این مورد تصورات ذهنی فراوانی در جامعه وجود دارد. از جمله اینکه مردم فکر میکنند زیاد عرق  کردن ناشی از ضعف بهداشت افراد است. قابل تصور است که افرادی با این مشکل چرا از مطرح کردن مشکل خود وحشت دارند.

 

کاهش تعریق با جوش شیرین

جوش شیرین زمانیکه با عرق  بدن مخلوط می شود، گاز تولید کرده و به تبخیر عرق  کمک می کند. جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا زمانیکه به یک محلول سفت مانند خمیردندان تبدیل شود. ترکیب فوق الذکر را زیر بغل خود بمالید، و بگذارید ۲۵ دقیقه زیربغل شما بماند،بعد از این مدت محلول مالیده شده را با آب پاک نمایید. از این درمان برای مدتی استفاده کنید، تا بدنتان به سریع تر خشک کردن عرق  کمک نماید.

 

سرکه سیب، ضدعرق  طبیعی

اگر موهای زیربغلتان بلند است، آنرا اصلاح نمایید و سپس سرکه را برروی زیربغل بمالید. سرکه راه خود را به سمت روزنه های زیربغل باز می نماید و باکتری تولید کننده بوی طبیعی زیربغل را خنثی می نماید و درنتیجه حالتی در زیربغل ایجاد شده که در آن زیربغل کم تر عرق  کرده و خشک تر باقی می ماند. با سرکه ای که زیربغل مالیده اید، بخوابید و صبح که بیدار شدید سرکه را با آب و صابون از زیربغل خود پاک نمایید.

 

خمیر طبیعی برای کاهش عرق  کردن

قبل از خواب زیربغل خود آبلیمو بمالید. روزانه ۱۵ دقیقه تفاله گوجه فرنگی زیربغل خود مالیده و بعد پاک نمایید و اینکار را برای چندهفته تکرار کنید. خمیری از گردو و اکالیپتوس درست کرده و زیربغل خود بمالید. هرروز چای مریم گلی بنوشید. نمک زیربغل خود بمالید و بگذارید برای بیست دقیقه باقی بماند . سپس آنرا شسته و همه نمک را پاک نمایید.

 

یک راه حل عجیب برای کاهش عرق  کردن

Brian Olds، تکنسین اطلاعات از سنت لوییس میگوید: عرق  ریزی وی بعد از گذشت شش روز از تزریق Botox در زیر بازوهایش متوقف شده است. پیراهنش دوباره کثیف نمیشود و مثل گذشته لازم نیست لباس اضافی با خود حمل کند. او میگوید: از نتیجه فوق العاده راضی هستم.

طی فرآیند بحث برانگیزی به نام sympathectomy، جراح بخشی از عصب داخل قفسه ی سینه را برش میدهد و پیام عصبی گذرا از این عصب که باعث عرق  کردن فرد میشود را برای همیشه قطع میکند.

Joseph Coselli، جراح دانشگاه پزشکی تگزاس میگوید، بیمارانی که او تحت عمل جراحی قرار داده است، پس از پایان یافتن عمل، وقتی دستان خود را پس از چندین سال خشک و عرق  نکرده میبینند، متحیر میشوند. برخلاف دیگر روش های درمانی، روش sympathectomy، درمانی دائمی‌ برای این مشکل است.

در گذشته جراحی sympathectomy، عملی سخت به حساب می‌آمد، چون لازم بود فقسه ی سینه و یا کمر بیمار به طور کامل باز شود. امروزه این عمل با استفاده از ابزار و یک دوربین بسیار کوچک که از یک شکاف ریز وارد بدن بیمار میشوند، و با نام endoscopy شناخته شده است، صورت میگیرد و به یک عمل سرپایی تبدیل شده است. ولی این عمل به دلیل وجود عارضه ای همچنان بحث برانگیز است . اگر چه عرق  کردن کف دستها و زیر بغل قطع میشود ولی در سایر نقاط بدن مثل سینه، کمر و یا پاها افزایش میابد.

Coselli میگوید: در بیماران hyperhidrosis، اعصاب سمپاتیک بیش فعالند. اگر بخشی از آن را حذف کنید، سایر قسمتها شدیدتر عمل خواهند کرد.

ولی Whitney Burrows، جراح مرکز پزشکی دانشگاه مریلند که در اعصاب سمپاتیک تخصص دارد، میگوید بسیاری از بیمارانی که او جراحی کرده است از کمتر شدن عرق  کف دست و پا بسیار راضی بوده اند و از بیشتر شدن عرق  ریزی سایر نقاط بدن، که کمتر به چشم می‌آیند، شکایتی ندارند. Burrows پیشنهاد میکند برای داشتن شانس بیشتری در موفقیت عمل، از جراحان با تجربه زیاد استفاده شود

6 دلیل اصلی عرق کردن زیاد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ