بازگشت به زندگی عادی بعد از یک رابطه ی مسموم

atoosamirzavandi
برای باز گشت به یک زندگی عادی بعد از اتمام یک رابطه تمام وسایلی که شما را به یاد گذشته می اندازد را دور بریزید.

دسته ای از افراد بعد از اتمام یک رابطه ی عاطفی هنوز درگیر فراموش کردن و بازگشت به یک زندگی عادی هستند. مطالعه کردن و مشاوره گرفتن از بهترین کارها برای خارج شدن سریعتر از این دوره ی نقاهت است. در این مقاله به راهکارهای بازگشت به زندگی عادی بعد از یک رابطه ی تمام شده اشاره شده است.

شماره‌ی تماسش را از فهرست مخاطبان‌تان حذف کنید

اگر پیوند بین‌تان واقعا قطع شده است و دیگر هیچ دلیلی برای ارتباط با یکدیگر ندارید، پس شماره‌ی تماسش را از فهرست مخاطبان‌تان حذف کنید. خیلی از ما عادت داریم که حتی شماره‌هایی را که دیگر به‌کارمان نمی‌آیند، در فهرست مخاطبان‌مان ذخیره نگه می‌داریم. اما اگر بتوانید هر چیزی را که پس از جدایی به یکدیگر وصل‌تان می‌کند، کنار بگذارید، قطعا راحت‌تر می‌توانید به زندگی عادی برگردید و رابطه‌ی جدیدی را پس از التیام درد جدایی با فرد دیگری آغاز کنید.

خود را از دست همه چیزهایی که شما را به یاد او می‌اندازد، خلاص کنید.

هدایا، عکس‌ها، ایمیل‌ها، لباس‌هایی که شما با او خریدید و بالشی که شما را به یاد او می‌اندازد، همگی چیزهایی هستند که باید از دستشان خلاص شوید. همانطور که بیان شد اسکن مغزی نشان می‌دهد چیزهایی که یادآور او می‌باشد، همان نقاطی را که فعال کننده درد فیزیکی است در مغز فعال می‌کند. بنابراین، نگه داشتن هر یک از موارد فوق و به‌یاد آوردن خاطرات تنها باعث طولانی شدن روند بهبود می‌شود. هر نشانه‌ای از او باعث آزرده شدن شما می‌گردد، پس از دست همه آنها خود را خلاص کنید.

 

هرگونه فایل کامپیوتری، ایمیل، شماره تلفن و ویدیو را از روی کامپیوتر خود حذف کنید. اگر فکر می‌کنید شاید به بعضی از آنها در آینده نیاز دارید (شاید او در گذشته همکار شما بوده است)، آنها را در یک فلش کپی کرده و به دوستتان بدهید و به او بگویید به هیچوجه آنها را حداقل تا یکسال بعد به شما ندهد.

 

اگر مواردی مانند لباس و وسایل شخصی از او وجود دارد که باید آن را عودت دهید، بهیچوجه با او تماس نگیرید. به یک دوست مشترک آنها را بدهید تا به او بدهد. از دوست خود بخواهید هیچ خبری از او به شما ندهد و یا هیچ سخنی از او را به شما منتقل نکند.

از حمایت اجتماعی دوستان و بستگانتان بهره‌مند شوید.

شما نباید مدت زیادی را در تنهایی بسر ببرید، زیرا تنهایی باعث نشخوار فکری در شما می‌شود. خود را در جمع دوستان و بستگان قرار دهید و از حمایت اجتماعی آنها برخوردار شوید. در ابتدای قطع رابطه عاطفی، شما تمایل زیادی به صحبت درباره او و رابطه‌تان دارید. یک دوست خوب مشتاقانه به حرف‌های شما گوش می‌دهد، ولکن سعی کنید همیشه تنها با یک دوست حرف نزنید، زیرا شما آنقدر حرف برای گفتن دارید که هر دوستی را خسته می‌کند، پس با دوستان متفاوتی صحبت کنید. اما در عین حال باید متوجه باشید که بیش از حد صحبت کردن درباره او و رابطه عاطفی‌تان، به شما کمک نمی‌کند. پس از گذشت مدتی از قطع رابطه عاطفی برای خودتان حد مشخص کنید تا این گفتگوها تبدیل به نشخوار فکری نشود و تنها بیان احساسات باشد.

 

مطمئناً همه دوستانتان نصایحی آماده برای شما در کشکولشان دارند. خیلی اوقات نیز نادانسته شما را مورد قضاوت قرار می‌دهند. نصایح آنها را بشنوید، ولی تحت‌تأثیر انها قرار نگیرید. آنها تنها یک دوست هستند و نه یک متخصص رابطه عاطفی.

 

ساعاتی در طول روز که برای شما یادآور او است را در کنار دوستانتان بگذرانید تا تمرکزتان از روی او برداشته شده و احساس غم کمتری کنید.

سراغ هر تفریحی نروید
تنهایی بعد از طلاق یکی از آن مشکلاتی است که تا تجربه نشود، غالبا افراد متوجه شدت آن نمی شوند. افراد تا پیش از آن شاید چندان به این موضوع فکر نکرده باشند و در صورتی که کشمکش ها بالا بوده باشد، اصلا در آرزوی تنهایی به سر ببرند اما بعد از طلاق این تنهایی تازه ابعاد گسترده خود را می تواند نشان دهد، به ویژه زمانی که بچه ای نیز در میان نباشد.پدر مورد روش های اشتباه مقابله کردن با این تنهایی در شماره های گذشته مطالبی داشتیم اما این بار می خواهیم روی یکی از انتخاب های اشتباه شایع تمرکز بیشتری کنیم. برخی افراد بعد از طلاق زمان زیادی را صرف گشت زدن در اینترنت و سایت های نامناسب یا دیدن برنامه های نامناسب ماهواره می کنند. این کار غالبا همراه با دیدن صحنه ها و تصاویری است که می تواند از نظر جنسی تحریک کننده باشد. تصور کنید فردی را که به تازگی طلاق گرفته، احساس تنهایی به سراغش آمده و حالا از نظر جنسی نیز تحریک می شود. تجربه این وضعیت، هر چند برای هیچ کس خوب نیست، افرادی که به تازگی طلاق گرفته اند به خاطر به هم ریختگی ذهن و بالا بودن سطح تنش در آنها، در این شرایط ممکن است بیش از سایرین تن به رفتارهای اشتباه و پرخطر بدهند. برنامه ریزی مناسب برای پر کردن اوقات تنهایی یکی از نکاتی است که به هیچ عنوان نباید از نظر دور داشت و اهمیت آن را دست کم گرفت.

وارد رابطه عاطفی دیگری نشوید.

پس از اتمام یک رابطه عاطفی، معمولاً افراد گمان می‌کنند که دیگر کسی را مانند او پیدا نخواهند کرد و یا آنکه فکر می‌کنند تا آخر عمر تنها می‌مانند. مطمئن باشید تنها نخواهید ماند. زندگی همانند همیشه در جریان خواهد بود. او نیز بهترین کسی نبوده که می‌توانستید با او زندگی کنید، زیرا در اینصورت رابطه شما به این نقطه نمی‌رسید. دردِ ترک و طرد باعث می‌شود شناخت‌های فرد از کار بیفتد و تمام تلاش خود را به‌کار گیرد تا او را به رابطه بازگرداند، هر چند که در گوشه‌ای از ذهن خود می‌داند که او فرد شایسته و مناسبی برای ارتباط و ازدواج نیست. در این حالت، ویژگی‌های او و رابطه را ایده‌آلیزه کرده و نسبت به مشکلات او و رابطه کور می‌شود. در این حالت تمام تمرکز او بازگرداندن او است و توجهی به محیط اطراف و انتخاب‌ها و امکانات دیگر زندگی ندارد.

چطور یک رابطه ی عاطفی را تمام کنیم؟ 

شش راه حل برای یک عشق یک طرفه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ