7 گزینه غذایی برای کاهش سریع فشار خون

pegiu
اگر فشار خون شما بالا می رود و نمی خواهید زیاد از قرص ها استفاده کنید.برای کاهش فشار خون در کمترین زمان این مواد غذایی را مصرف کنید.

کاهش فشار خون با مواد غذایی

فشار خون از آن دسته بیماری هایی است که نیار به کنترل دارد.گاهیفشار خون دچار افت می شود و گاهی نیز فشار خون بالا می رود که همه فشار خون به سیستم بدنی فرد بستگی دارد که حتما باید تحت نظر پزشک باشد.اما موادی هستند که شما را در کنترل بهتر فشار خون کمک می کند که در ادامه این مطلب از الودکتر به آنها اشاره نموده ایم. در کنار عادات سالمی مانند مدیریت استرس، تحرک، دوری از سیگار و … در اینجا 7 گزینه غذایی که مصرف مداوم آنها فشار خون را در عرض 15 روز کاهش داده و آن را در محدوده سالم حفظ می کند، معرفی شده است:

مواد غذایی برا کاهش فشار خون

چغندر: چغندر حاوی میزان بالایی از نیترات معدنی است. در بدن انسان، نیترات معدنی تبدیل به اکسید نیتریک می شود، که باعث شل شدن و اتساع عروق خونی می گردد. ایر سبزیجات برگ دار  مانند کاهو و کلم هم دارای سطوح بالای این ترکیب هستند، که این ماده را از طریق ریشه های خود از خاک دریافت می کنند.

سیر: تا قبل از این که سیر به عنوان عنصری برای پخت و پز به کار گرفته شود، از آن به مانند دارو استفاده می شد. سیر خرد شده در یونان باستان دارویی برای بهبود زخم و کاهش فشار خون بود. به همین ترتیب، مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول ال دی ال می شود.

اسیدهای چرب امگا 3: روغن ماهی، آووکادو، روغن زیتون، بذر کتان و … منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مصرف این چربی ها برای حفظ سلامت قلب ضروری است ضمن این که به تقویت رگ های خونی و انعطاف پذیری آنها کمک می کند. مصرف این چربی ها برای بهبود گردش خون و کاهش فشار خون نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 به نام اسید داکوزاگزائوئیک بخش مهمی از رژیم افراد مبتلا به پرفشاری خون است.

کاهو: ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی حتی بیشتر از اسفناج است. منیزیم، پتاسیم، و ویتامین سی موجود در کاهو منجر به کاهش فشار خون می شود.

جوی دو سر: سرشار از فیبر است ضمن این که بسیار کم سدیم بوده و چربی کمی دارد. بنابراین منجر به کاهش فشار خون می وشد. بلغور جو را می توانید حتی به رژیم صبح گاهی تان نیز بیفزایید.

موز: اگر روزی یک  عدد موز بخورید، 100 درصد میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم تامین می شود. پتاسیم برای حفظ سلامت کلیه ها ضروری است. همانطور که سدیم باعث افزایش التهاب و احتباس مایعات در بدن می شود، پتاسیم گردش خون را بهبود می بخشد و دارای اثر دیورتیک است.

ماست یونانی: ماست یونانی حاوی دو ماده مغذی یعنی کلسیم و پروبیوتیک برای درمان فشار خون بالاست. کمبود کلسیم می تواند به طور موقت فشار خون را بالا ببرد. بنابراین مصرف منظم ماست به جلوگیری از این مشکل کمک می کند.

چگونه بر فشارخون پایین غلبه کنیم؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ