از بین بردن جرم درون مایکروویو با این چند روش ساده

atoosamirzavandi
با تمیز کردن به موقع مایکروویو بوی نامطبوع آن را از بین برده و از غذای پخته شده بیشتر لذت ببرید.

مایکروویو به آشپزی سرعت بخشیده و آن را راحت تر کرده است اما این دستگاه همانند بقیه ی وسایل نیازمند مراقبت و تمیز کردن است. با از بین بردن جرم و آلودگی که بعد از پخت هر غذا درون آن ایجاد می شود می تواند کاراریی این دستگاه را افزایش داد. در این مقاله راه هایی برای تمیز کردن مایکروویو پیشنهاد می گردد.

تمیز کردن با سرکه

شیشه یا کاسه ای را تا نیمه با آب پر کرده، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید.

آن را در مایکروویو قرار دهید.

پنج دقیقه دستگاه را روشن نمایید (ممکن است در مایکروویوهایی با قدرت بالا به زمان کمتری نیاز داشته باشید). انجام این روش باعث می شود دیواره های مایکروویو بخار بگیرد و جرم های خشک شده از بین بروند.

داخل دستگاه را با یک دستمال کاغذی یا حوله پاک کنید. هر گونه لکه ای در آن از بین می رودد.

اگر مکروویو سینی شیشه ای قابل شستشو دارد آن را بیرون آورده و مثل ظرف معمولی بشویید. حتی می توانید سینی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

تمیز کردن با لیمو

برای این کار درون کاسه‌ای آب لیمو و کمی آب بریزید، بهتر است که از لیموی تازه استفاده کنید. مقدار آن باید یک چهارم فنجان باشد یا اگر می‌خواهید آب خود لیمو را بگیرید، نصف لیمو کافی است. این کاسه را درون مایکروویو بگذارید و آن در دمای نسبتاً بالا به مدت 5 دقیقه روشن کنید. سپس به مدت 2 تا 3 دقیقه آن را در همان حالت بگذارید و بگذارید تا بخار آن کار خودش را انجام دهد. بعد از آن می‌توانید کاسه را در بیاورید. مراقب باشید دستتان نسوزد.
 
اگر همچنان چند لکه باقی ماند می‌توانید دوباره این کار را تکرار کنید و یا دستمالی را آغشته به لیمو یا سرکه کنید و روی آن لکه‌ها بکشید و یا به مدت 30 ثانیه روی آن نگه دارید.

تمیز کردن با جوش شیرین

با این روش هم بوی مانده غذاها از بین می رود و هم چربی ها پاک می شود.برای این کار باید در ظرف شیشه ای مخصوص مایکروویو، یک پیمانه جوش شیرین را در یک پیمانه آب سرد مخلوط کنید.سپس کافی است که مایکروویو را روشن کنید و در حدود ۴ دقیقه آب و جوش شیرین را داخل مایکروویو قرار دهید. در ادامه با استفاده از دستکش یا دستگیره ضخیم، ظرف را از داخل مایکروویو بیرون بیاورید و با یک حوله مرطوب، بلافاصله داخل و شیشه مایکروویو را تمیز و سپس آن را خشک کنید.
تمیز کردن با مواد شوینده

یک کاسه را با آب گرم پر کنید.

هراندازه که فکر می کنید به آن نیاز دارید، مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید.

کاسه را در مایکروویو به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که بخار شروع شود، قرار دهید.

کاسه را خارج کرده و با یک اسفنج مرطوب داخل دستگاه را تمیز کنید.

بخار، تمام جرم ها را از بین می برد و شما می توانید مایکروویو خود را به راحتی تمیز کنید.

تمیز کردن با شیشه پاک کن

در یک کاسه، شیشه پاکن و آب گرم را مخلوط کنید تا محلولی رقیق بدست آید و برای تمیز کردن داخل و بیرون مایکروویو کافی باشد.

برای از بین بردن لکها یک اسفنج را بشویید و از داخل مایکروویو تمیز کردن را شروع کنید. سینی را بردارید و پایهآن را پاک کنید تا لکه ها پاک شود. اطمینان حاصل کنید که آلودگی قفسه و سقف بالایی از بین رفته باشند.

اطمینان حاصل کنید که مایکروویو در هنگام کار شما خاموش است.

اگر چند لکه دشوار باقی بماند، با استفاده از یک پارچه آغشته به روغن زیتون آن را تمیز کنید.

اجازه دهید دستگاه خشک شود و بعد استفاده کنید.

حال نوبت به بیرون مایکروویو رسیده است. شیشه پاکن را می توان با خیال راحت برای تمیز کردن درب مایکروویو، دسته، دکمه ها و جدارهای بیرونی استفاده کرد.

غذاهایی که نباید هرگز دوبار در مایکروویو گرم کنید 

چه چیزی را نباید در مایکروویو قرار دهیم؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ