ماسک های خانگی برای از بین بردن چربی مو

atoosamirzavandi
ماسک های خانگی بهترین راه برای از بین بردن چربی موی سر است.

چرب شدن موها به گاهی به علت تغییر در تعادل هورمون ها می باشد. این اتفاق گاهی در دوره ی بلوغ و زمان بارداری می افتد. اما می توان با استفاده از ماسک های خانگی و مراقبت های مو آن را کنترل کرد و یا از بین برد. در این مقاله ماسک هایی برای از بین بردن چربی مو معرفی شده اند.

ماسک موی موز و عسل

در میان تمام داروهای طبیعی برای مراقبت از مو، موز و عسل به دلیل محبوبیت و خواص زیادی که دارند، ساده‌ترین مواد محسوب می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را در هر مکانی بدون هر گونه تلاش و صرف زمان زیادی در دسترس داشته باشید.

امروز، می‌خواهیم دستور تهیه‌ی ماسکی را با استفاده از این دو ماده به شما آموزش بدهیم. این ماسک می‌تواند موهای شما را تغذیه کند و آن را دور از روغن بیش از اندازه نگه دارد. برای تهیه‌ی ماسک موز و عسل مطابق با روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

موز له‌شده: ۴ قاشق غذاخوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری

* نکته: شما می‌توانید بر اساس حجم و بلندی موهای‌تان از موز بیش‌تری استفاده کنید اما باید این دو ماده را بر اساس همان نسبت ۴ به ۱ با هم ترکیب کنید.

روش تهیه‌ی ماسک موز و عسل:

موز را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید تا له شود.
برای هر ۴ قاشق غذاخوری خمیر موز، می‌توانید یک قاشق غذا خوری عسل خام اضافه کنید.
این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید.
ترکیب حاصل را مستقیما روی موهای‌تان بمالید، از ریشه تا نوک موها.
اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند.
پس از گذشت این زمان موهای‌تان را بشویید.

گوجه‌فرنگی

ضرورتی ندارد که در مورد گوجه‌فرنگی زیاد صحبت کنیم، آن‌ها تاثیر زیادی بر زیبایی موهای شما دارند. استفاده از گوجه‌فرنگی نیز یکی دیگر از نکات برای جلوگیری از چرب شدن مو هاست که ساده اما موثر است. این تاثیر به خاطر اسید موجود در گوجه‌فرنگی است که سبب می‌شود تا سطح pH پوست سر متعادل شود. در نتیجه، این ماده به کنترل ترشح بیش از حد چربی کمک می‌کند. گوجه‌فرنگی همچنین به از بین بردن بوی بد نیز کمک می‌کند. برای استفاده از این ماده‌ی طبیعی، می‌توانید مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مواد لازم:

خاک رنگ‌بر: ۱ قاشق چایخوری
گوجه‌فرنگی رسیده: ۱ عدد

روش انجام کار:

گوجه‌فرنگی را له کنید و آب آن را بگیرید.
سپس آن را به یک قاشق چایخوری خاک رنگ‌بر اضافه کنید. خوب این دو را با هم مخلوط کنید.
ترکیب حاصل را به طور مستقیم روی پوست سر و موهای‌تان استعمال کنید.
موهای‌تان را با کلاه دوش بپوشانید و اجازه بدهید مواد نیم ساعت روی سرتان بماند.
در نهایت موها را با آب سرد شستشو دهید.
این فرایند را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

این مورد در واقع یکی از بهترین ماسک‌های مو برای جلوگیری از چرب شدن موها است و اگر که با مشکل چرب شدن موها دست و پنجه نرم می‌کنید، نباید آن را دست کم بگیرید.

چای سیاه

محققان ثابت کرده‌اند که چای سیاه دارای خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی است. چای سیاه به خصوص برای جلوگیری از چرب شدن موها بسییار مفید است. این ماده در واقع یک عامل بسیار قدرتمند است. فواید چای سیاه برای موها به دلیل وجود ماده‌ی قابضی به نام اسید تانیک است. این ماده را می‌توان برای جلوگیری از تولید بیش از حد چربی استفاده کرد. چای سیاه یک راه‌حل طبیعی برای درمان موهای چرب است. برای استفاده از آن جهت  حذف چربی بیش از حد موها و کف سر مطابق با روش زیر عمل کنید.

مواد لازم:

برگ چای سیاه: ۱-۲ قاشق غذاخوری
آب: ۱ فنجان

روش انجام کار:

چای سیاه را به مدت ده دقیقه در آب بجوشانید.
سپس ترکیب را صاف کنید و کمی صبر کنید تا محلول به دمای اتاق برسد.
موها را به چای آغشته کنید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید. سپس سرتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.
این درمان طبیعی را برای خلاص شدن از شر موهای چرب سه بار در هفته به کار ببرید.
با انجام این درمان طبیعی، می‌توانید چربی بیش از حد موها را از بین ببرید بدون این‌که به موها آسیبی برسانید یا سبب خشک شدن آن‌ها شوید. به علاوه، آماده کردن آن هم بسیار آسان است و حاوی هیچ گونه ماده‌ی شیمیایی نیست. شما می‌توانید به این روش درمانی ایمان بیاورید! با استفاده از چای سیاه، به موهای چرب بدرود بگویید!

سرکه سیب

سرکه سیب خواصی دارد که هم برای موهای خشک و وز مناسب است هم برای موهای چرب و چسبنده چرا که این ماده در حقیقت میزان pH موجود در مو و پوست سر را متعادل می‌کند. وقتی که میزان pH مو کنترل شود، غدد چربی نیز به طور اتوماتیک به درستی کار می‌کنند و چربی بیش از حد تولید نمی‌کنند. سرکه سیب همچنین آلودگی و چربی ایجاد شده در کف سر و مو را پاک می‌کند. بعلاوه، موهایتان را نرم و درخشان می‌کند.

برگ های نعناع

یک مشت برگ نعناع و ۲ لیوان آب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید و به شامپو اضافه کنید و به موها بمالید.

 چاره درمان موهای چرب

نحوه ی مراقبت از موهای چرب در روزهای گرم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ