با این خوراکی ها از چین و چروک صورت جلوگیری کنید!

atoosamirzavandi
بادام حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند و اغلب به عنوان یکی از مواد اولیه در کرم های پوستی استفاده می شود.

ایجاد چین و چروک با افزایش سن اتفاقی منطقی و طبیعی است اما مواد غذایی و عادات می توانند در به وجود آمدن یا به تاخیر انداختن آن موثر باشند. در این مقاله خوراکی هایی که برطرف کننده ی چین و چروک هستند معرفی شده اند.

اسفناج

به گزارش الو دکتر محققان استرالیایی می گویند که اگر اسفناج بیشتری استفاده کنید، خطر ابتلا به سرطان پوست در بدن کاهش پیدا می کند. این مطالعه 11 ساله دلیل این خاصیت را در اسفناج، کلم و دیگر سبزیجات داراری برگ سبز تیره، اسید فولیک، ویتامین A، C و E و دیگر اجزای آن ها که باعث محافظت طبیعی از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV می شوند، می دانند. به افرادی که سابقه قبلی ابتلا به سرطان دارند توصیه می شود که سه بار در هفته از این ماده استفاده کنند. مصرف اسفناج کمک می کند تا خطر ابتلا به این بیماری 55 درصد کاهش یابد.

بادام

بادام حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند و اغلب به عنوان یکی از مواد اولیه در کرم های پوستی استفاده می شود. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که در معرض نور UV بودند، 14 میلی گرم ویتامین E را از طریق مصرف 20 عدد بادام در روز دریافت کردند. پس از مدتی مشخص شد که این افراد کمتر به آفتاب سوختگی مبتلا می شوند. یکی دیگر از مزایا بادام، مانند چای، سیب و پیاز، غنی شدن آن با کورستین است. کورستین از آسیب UV و تجزیه کلاژن که موجب چروک شدن پوست می شود، محافظت می کند.

میوه های سرشار از ویتامینC

به جز مرکبات بسیاری دیگر از میوه ها مانند توت فرنگی و کیوی نیز حاوی ویتامین C هستند که برای پیشگیری از بروز چین وچروک های پوستی توصیه می شوند. این ویتامین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری ها، تولید کلاژن پوست را نیز تحریک می کند. همچنین ایجاد التهابات زیر چشم را نیز کاهش می دهد.

شکلات تلخ

سعی کنید همیشه خالص ترین نوع شکلات را انتخاب کنید زیرا حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که در کنار خواص متعدد در زیبایی پوست بسیار مؤثر است.

می توانید تکه ای شکلات را در یک فنجان شیر بادام حل کنید و هر روز صبح میل نمایید. کاکائو جریان خون به سمت بافت هارا افزایش می دهد و رطوبت رسانی به پوست را تقویت می کند. همچنین بروز چین و چروک و زبری پوست در بعضی افراد مسن را کاهش می دهد.

زغال اخته

شاید باورکردنی نباشد که این میوه کوچک چنین تاثیر بالایی بر زیبایی و سلامت پوست داشته باشد. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از آسیب های سلولی در طولانی مدت کمک می کند. به علاوه، توانایی محافظت از پوست در برابر تهاجمات محیطی مانند آلودگی هوا، دود سیگار، مواد شیمیایی و را دارد. همچنین توصیه می شود بیماران دیابتی، افراد با کلسترول بالا و کسانی که قصد کاهش وزن دارند از این میوه استفاده کنند.

گوجه فرنگی

گوجه سرشار از لیکوپن ( رنگدانه ی قرمز کاروتینوئیدی که در گوجه و انواع میوه ها یافت می شود) است که فعالیت آنزیم هایی که کلاژن را می شکنند، کاهش داده و موجب سفتی پوست شما می شود.

هویج

هویج نیز یکی از مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن است که موجب خاصیت کشسانی پوست، افزایش بازسازی سلول های پوستی و درنهایت روشنی پوست می گردد.

خیار

خیار در میان غذاهای جامد، حاوی بیشترین میزان آب می باشد (که آنها را تبدیل به یکی از بهترین مواد غذایی کم کالری کرده است). خیار، کمبود آب در پوست شما را جبران کرده و موجب شادابی آن می شود.

آوکادو

آوکادو دوست خوبی برای پوست شماست. خوردن این میوه ضد چین و چروک باعث می شود تا شما پوست صاف و نرم تری داشته باشید.

این میوه نه چندان خوشمزه، نه تنها دارای کارتنوئید، فیبر و ویتامین ای است، بلکه روغن های امگا موجود در آن باعث تغذیه پوست و جلوگیری از التهاب آن می شود. علاوه بر مواد مغذی مذکور، آوکادو حاوی ویتامین ب ۵ است. این ویتامین به ساختن پوست جدید و مرطوب نگاه داشتن آن کمک می کند.

پاپایا

پاپایا هم یکی دیگر از میوه هایی است که برای جلوگیری از چین و چروک پوست توصیه می شود. این میوه نه تنها از ویتامین ث و فیبر سرشار است، بلکه دارای مقادیر زیادی ویتامین ای و آ نیز هست.

با توجه به خاصیت آنتی اکسیدان بودن این ۲ ویتامین، آنها از التهاب پوست جلوگیری می کنند و از مانع از زوال پوست خواهند شد. همچنین پاپایا کمک می کند تا لایه های رویی پوست به سرعت بهبود یابند. نباید فراموش کرد که کارتنوئید موجود در این میوه برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب اثر به سزایی دارد.

رفع چین و چروک صورت با آلوورا و سیب زمینی 

رفع چین و چروک دور چشم در یک هفته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ