آیا ورزش بر میل جنسی تاثیر دارد؟

atoosamirzavandi
ورزش کردن باعث کاهش سن جنسی می گردد.

ورزش کردن علاوه بر شاداب نگه داشتن افراد و سلامت جسمی آن ها موجب کاهش سن جنسی آن ها می گردد. با کاهش سن جنسی افرادی که به طور منظم در طول هفته ورزش می کنند، انگیزه ی بیشتری در زندگی خواهند داشت. در این مقاله به ورزش هایی که باعث افزایش میل جنسی می گردند اشاره شده است.

تاثیر ورزش بر میل جنسی
نتیجه یک تحقیق، نشان داده‌ است که ۸۰ درصد مردان و ۶۰ درصد زنانی که دست‌کم هفته‌ای ۲ تا ۳ بار در یک برنامه ورزشی شرکت می‌کنند، میل جنسی‌شان بیشتر از حد میانگین است. ورزش منظم، سن جنسی افراد را کاهش می‌دهد. به عنوان نمونه، در یک مطالعه، سن جنسی در افراد ۶۰ ساله‌ای که به طور منظم شنا می‌کنند، حدود ۲ دهه کمتر از سن شناسنامه‌ای آنها است.


همچنین در یک مطالعه دیگر مشخص شد مردان بیش از ۵۰ سالی که به طور منظم ورزش می‌کنند، ۳۰ درصد کمتر از دیگر همسالان غیرفعال‌شان به ناتوانی جنسی دچار می‌شوند. افزون بر این، ورزش منظم باعث آزاد شدن مقدار زیادی ماده اندروفین در بدن می‌شود که این امر به نوبه خود باعث لذت‌ جنسی بیشتر در فرد می‌شود.

از سوی دیگر، ورزش منظم باعث افزایش استقامت قلبی-عروقی و استقامت عضلانی می‌شود و رابطه زناشویی را تقویت می‌کند و باعث می‌شود فرد در این رابطه، کمتر به ضعف و خستگی دچار شود. همچنین نتایج یک تحقیق دیگر نشان داده است که یوگا تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت جنسی مردان و بهبود قوای جنسی و میل جنسی آنها دارد

برنامه ورزش هوازی:

 

از جمله ورزش‌های هوازی می‌توان به مواردی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، دویدن آهسته، طناب زدن،‌شنا و استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت اشاره کرد.

 

طبق دستور‌العمل کالج پزشکی ورزشی آمریکا،‌ همه افراد و از جمله مردانی که قصد دارند برای حفظ سلامت جنسی خود ورزش کنند باید دست‌کم 150 دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط در هفته یا 90 دقیقه فعالیت ورزشی شدید در هفته داشته باشند که می‌توان این مدت را به جلسات 30 دقیقه‌ای در روزهای مختلف هفته تقسیم کرد. برای افرادی که آمادگی جسمانی کمی دارند می‌توان در شروع برنامه ورزشی، جلسات را به دوره‌های 10 دقیقه‌ای تقسیم کرد.

 

برای تعیین شدت مناسب ورزش در افراد، متخصصان پزشکی ورزشی از شیوه‌های مختلفی بهره‌ می‌گیرند که در این میان می‌توان به مواردی نظیر تعیین شدت براساس ضربان قلب هدف، معیار درک خستگی و تست تکلم اشاره کرد. به‌طور کلی شدت ورزش در هر فرد با توجه به شرایط جسمی و فیزیولوژیک وی و براساس نتایج آزمون‌های سنجش آمادگی جسمانی تعیین می‌شود.

 

 

ورزش‌های کششی:

 

همه افراد، از جمله مردانی که قصد دارند برای حفظ سلامت جنسی خود ورزش ‌کنند، باید هر روز گروه‌های مختلف عضلانی خود را تحت کشش قرار دهند و کشش هر عضله باید دست‌کم 15 تا 30 ثانیه طول کشیده و برای هر گروه عضلانی 3 تا 5 بار در هر دوره تکرار شود.

 

 

ورزش‌های قدرتی یا مقاومتی:

 

این‌گونه ورزش‌ها به منظور افزایش استقامت و قدرت عضلانی تجویز می‌شوند و از جمله آنها می‌توان به ورزش‌های ایزومتریک و ایزوتونیک، کار با ماشین‌های وزنه و کشش‌های ورزشی اشاره کرد. همه افراد، از جمله مردانی که قصد دارند برای حفظ سلامت جنسی خود ورزش می‌کنند، باید دست‌کم هفته‌ای 2 بار گروه‌های بزرگ عضلانی خود را تقویت کنند که این کار در ابتدا با تعداد دوره‌های کمتر و با 8 تا 15 بار تکرار در هردوره شروع می‌شود و به تدریج تعداد دوره‌ها یا میزان وزنه‌ها با توجه به شرایط فرد اضافه می‌شود.

 

ناگفته نماند که همه افراد، به ویژه افرادی که سن بیش از 45 سال دارند یا به بیماری خاصی دچارند، باید پیش از شروع یک برنامه ورزشی حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند تا برنامه ورزشی مناسب و متناسب با شرایط جسمانی و فیزیولوژیک خود را دریافت کنند.

با این گیاهان قوای جنسی را افزایش دهید؟ 

تاثیر پرخوری بر میل جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ