ابتلا به سرطان خون با خوردن این نوع نان!

parya
شاید برایتان عجیب باشد اما اگر این نوع نان را بخورید به سرطان خون مبتلا می شوید.

دانشمندان و متخصصان در تحقیقات اخیر دریافته اند که خوردن نان کپک زده سبب بیماری در فرد می شود. اگر بدانید که نان کپک زده چه خطراتی برای بدن دارد همیشه مراقب نان های خود می شوید تا کپک نزند. خواستان باشد که ابتلا به سرطان خون با خوردن این نوع نان در کمین شماست.

سرطان خون با نان کپک زده

متخصصان تغذیه دریافته اند آفلاتوکسین ماده ای بسیار سمی و مقاوم است که باعث بروز مسمومیت حاد و مزمن انسان و حیوانات میشود و کپک نان سرشار از این سم و عامل سرطان خون می باشد.
زمانی که مادران شیرده و حیوانات از غذای آلوده به آفلاتوکسین تغذیه کنند متابولیت های سمی این ماده در شیر مادر بروز کرده و به کودک منتقل میشود.
این سم ممکن است در غلات، دانه های روغنی،ادویه جات، ذرت ،بادام زمینی،پسته ، فلفل قرمز، فلفل سیاه، میوه های خشک و انجیرو جو داشته باشد و بنابراین آفلاتوکسین در طیف گسترده تری از غذاها مشاهده میشود .
احتمال آلودگی منابع غذایی به این سم در مناطقی که هوای گرم دارند بیشتر و بیشترین میزان تاثیر آن بر کبد است گرچه مقادیر متفاوتی از آن در ریه ،کلیه، مغز و قلب افراد دچار مسمومیت حاد مشاهده شده است .
مصرف مقدار ناچیز این سم به مدت طولانی هم موجب بروز سرطان کبد ، هپاتیت ، یرقان ، سیروز و اختلال متابولیکی ریز مغذی ها میشود .
آفلاتوکسین همچنین موجب سندرم ریس و کواشیورکور-یک اختلال سوء تغذیه ای در کودکان-میشود.
پزشکان توصیه می کنند مواد اولیه مصرفی کارخانجات باید از منابع کشاورزی سالم و معتبر تهیه و استفاده و در محیط خشک و خنک نگهداری شود و از نگهداری طولانی مدت مواد اولیه خودداری شود .  

خوردن نان کپک‌زده چقدر مضر است؟

نان کپک زده را دور بریزید 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ