با این راه کارهای ساده در برابر بیماری‌ها در امان هستید

mahdie.mohtashami
برای آنکه کمتر مریض شوید بهتر است راه کارهای ساده را انجام دهید، در این خبر به شما روش هایی ساده آموزش می دهیم که سیستم ایمنی بدن خود را افزایش داده و در مقابل بیماری ها در امان باشید.

با توجه به نکاتی که در این خبر وجود دارد، برای در امان ماندن از شر بیماری ها کافی است یکسری راه کارهای ساده را در رژیم غذایی خود وارد کنید. 

راه کار ساده طب سنتی برای مصون بودن از بیماری 

یکی از اصول بسیار کلیدی حفظ سلامت، چگونگی خوردن و آشامیدن است که بیشترین دستورات هم در منابع دینی و هم در منابع طب سنتی برای آن ذکر شده است.

در حوزه طب و سلامتی، احادیث صحیح‌السند بسیاری از ائمه اطهار(ع) به دست ما رسیده و در قالب کتب متعددی این روایات جمع‌آوری شده که بسیاری از احادیث با وجود کوتاه بودن، بسیار پرمغز و و در صورت اجرا، مؤثر در حفظ سلامتی هستند و البته با پیشرفت هرچه بیشتر علوم، ابعاد جدیدتری از حکمت و صحت این احادیث برای بشر امروز روشن می‌شود.

در ادامه حدیثی از حضرت علی(ع) برگرفته از کتاب دانشنامه احادیث پزشکی آمده که با وجود کوتاه بودن این کلام معصوم، تقریباً تمام مبانی حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماریها را در خود جای داده است:

حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: “هر کس در گرسنگی کامل، غذا بخورد، غذا را خوب بجَود، در حالی که هنوز میل به غذا دارد، غذا را واگذارد و چون احساس قضای حاجت کرد، آن را محبوس ندارد، به هیچ بیماری جز بیماری مرگ مبتلا نشود”.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ