اگر این نشانه ها را دارید شما فردی موفق محسوب می شوید

pegiu
نشانه های افراد موفق را در این مطلب بخوانید و بدانید که شما جزو افراد موفق هستید یا خیر

موفقیت

موفقیت از اهداف مهم زندگی محسوب می شود.موفقیت در هر زمینه و هر زمانی که اتفاق بیفتد بسیار خرسندکننده و موجب با اهمیت شدن زندگی می باشد.موفقیت و موفق شدن اتفاقی نیست.افراد موفق راه و روش خاص خود را در زندگی دنبال می کنند که به طور مشتر دارای ویژگی هایی هستند که د رادامه مطلب الودکتر به آنها اشاره نموده ایم.

نشانه های افراد موفق

1 آنها وقت‌شان را با سایر افراد موفق سپری می‌­کنند

معمولا افراد تمایل دارند بر اساس اهداف و ارزش‌­های مشترک‌شان گردهم‌آیند. دوستان خوب الهام‌­بخش یکدیگرند. افرادی که ارزش­‌های مشابه دارند، معمولا اهداف مشابهی هم در زندگی دارند.

۲. آنها کارهای‌شان را همین امروز انجام می‌­دهند و مبتنی بر اهداف آینده تصمیمات بزرگی می‌گیرند.

فقط ۲۰ درصد تلاش‌های ما منطقی هستند و ۸۰ درصد زمان کاری ما بیهوده تلف می­‌شود. ولی اگر آن ۲۰ درصد را درست انجام دهیم (به سوی اهداف‌مان حرکت کنیم)، آن ۸۰ درصد، دیگر اهمیتی نخواهد داشت.

۳. آنها برای خود دستور کار تنظیم می­‌کنند

اکثر افراد موفق به سمت کنترل و پذیرش مسئولیت قدم برمی‌­دارند. همه­‌ی افراد در زندگی خود با موانعی مواجه می‌شوند، ولی افراد موفق اجازه نمی‌­دهند که موانع، آنها را از پا درآورند. حتی اگر کسی سنگی در مسیر آنها پرتاب کند، آنها به‌کار خود در جهت رسیدن به اهداف‌شان ادامه می‌­دهند. گاهی‌اوقات آنها از این موانع و سنگ­‌ها به‌عنوان نردبانی به‌سوی هدف‌شان استفاده می­‌کنند.

۴. آنها منابع‌شان را به‌خوبی مدیریت می­‌کنند

پول خرج کردن، فقط بخشی از چالش‌های مسیر است. افراد موفق تشخیص می‌­دهند که چه‌طور تمام منابع را در راه رسیدن به اهداف‌شان مدیریت کنند. این منابع عبارتند از زمان، آموزش مداوم، پول و روابط. احتمالا افراد در چهل سالگی قادر نخواهند بود به‌راحتی کسب و کارشان را راه بیاندازند، مگر اینکه در طول مسیر آماده‌­سازی‌­های دقیقی انجام داده باشند.

اگر هدفی مثل پیاده‌روی دور دنیا داشته باشید، برای انجام این کار به‌زمان، پول و زیرکی احتیاج دارید. شاید بتوانید دوست خوبی هم پیدا کنید که هدفی مثل شما داشته باشد و با اشتیاق در این مسیر به شما بپیوندد.

۵. آنها بازنشستگی را مرحله­‌ی دیگری از فرایند موفقیت می­‌دانند

افراد زیادی را می‌شناسم که از محل کار رسمی‌شان بازنشسته شده‌­اند ولی در فعالیت­‌های متنوع و ارزشمند دیگری همچنان فعال هستند. هیچ‌چیز مثل افراد شاد، سرزنده و مولدی که به سمت اهداف معنی‌­دار و متفکرانه پیش می‌­روند، ما را برای حرکت به سمت موفقیت ترغیب نمی­‌کنند. آنها حتی اگر دست‌شان خالی شود باز خود را تجهیز می­‌کنند تا به مسیرشان ادامه دهند. شاید کلید اصلی موفقیت‌شان اهداف منعطف‌شان باشد.

رازهای موفقیت الکس فرگوسن به روایت خودش!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ