برای درد شانه پماد خانگی درست کنید + طرز تهیه

toranj
برای کاهش و درمان درد شانه تان از پماد خانگی استفاده کنید.

به گزارش الودکتر: درد شانه برای خانم ها و آقایان ممکن است در طول زندگی هزاران بار اتفاق بیفتد که بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی از پماد خانگی استفاده کنید.

درد شانه

هرچند درد شانه ،یک بیماری بسیار آزاردهنده است که انجام فعالیت های روزمره طبیعی بدن را غیرممکن میکند، می توانید آن را بدون نیاز به دارو کاهش دهید ؛ درد شانه ،شرایط بسیار ناراحت کننده و ناتوانی است، زیرا مفصل شانه به شما اجازه می دهد تا با محیط خود تعامل داشته باشید. انواع مختلفی از جراحات وجود دارد، که می تواند باعث درد، تورم و بی حرکتی شود همچنین اگر شما هیچ درمان پزشکی دریافت نکنید ،ممکن است تورم مزمن داشته باشید. اول از همه، بدانید که درد شانه شایع تر از آنچه فکر می کنید می باشد شما باید درمواقع دررفتگی و شکستگی به پزشک Doctor مراجعه کنید این دوشرایط معمولا، به دلیل ضربه در این ناحیه است.

علت و دلایل درد شانه

شایع ترین بیماری های مرتبط با درد شانه ،عبارتند از:آرتروز ، کلسیم تاندونیت شانه و مشکلات زیاد دیگری که تجربه ی آنها دردناک است . علاوه بر این عوامل علل دیگری می تواند موجب درد شانه شود مثل:

در رفتگی شانه:

این اتفاق، زمانی می افتد که سر استخوان بازو به دلیل استفاده بیش از حد، فشار ها یا ضربات ناگهانی از مفصل شانه خارج می شود.هنگامی که رباط ها، تاندون ها و عضلات اطراف شانه ،شل یا پاره می شوند، ممکن است در معرض در رفتگی باشید باعث درد و بی ثباتی ،در هنگام بالا بردن بازوی خود یا حرکت آن رو به جلو می شوید

بورسیت شانه:

بورسیت،به عنوان بالشتک یا کیسه ای عمل می کند که اصطکاک بین عضلات و استخوان را کاهش می دهد استفاده بیش، از حد از شانه ممکن است منجر به بورسیت شود، باعث درد و محدود کردن توانایی شما برای انجام کارهای روزمره، مانند شانه کردن موها و یا لباس پوشیدن می شود.

تاندونیت :

تاندون ها، از فیبرهای بافت همبند ساخته می شوند که عضلات و استخوان ها را متصل می کنند علت اصلی تاندونیت یا التهاب تاندون، انجام تمرینات تکراری بدون وضعیت مناسب است.شما همچنین ممکن است از آسیب های دیگر مانند رگ به رگ شدن، رنج ببرید.

شکستگی استخوان شانه :

شکستگی ها ،نتیجه یک استخوان شکسته است آنها به دلیل سقوط Fall از ارتفاع یا آسیب های شدید انرژی،مثل حوادث Accidents ورزشی یا وسایل نقلیه موتوری رخ می دهد و باعث درد شدید و تورم می شوند.

آرتروز:

معمولا به علت اینکه یک مفصل به طور پیوسته پوشیده می شود، اما همچنین اغلب با اشک و عضلات تاندون و عفونت ارتباط دارد با تورم، درد و سفتی شروع میشود.

آرتریت روماتوئید:

این یک بیماری خودایمنی است که باعث التهاب مشترک می شود با درد، تورم، قرمزی و تغییر شکل دیده می شود.

جلوگیری از درد شانه:

هرگز نباید بدن خود راتحت فشار بیش از حد قرار دهید اگر متوجه شدید که چیزی که می خواهید بلند یا حمل کنید، بیش از حد سنگین است، بهتر است کمک بخواهید. هنگام رفتن به باشگاه به خصوص رشته پرورش اندام بیشتر مراقب باشید، بسیاری از مردم فکر می کنند که افزایش وزن بیشتر ،عضلات آنها را سریع تر قوی می کند ؛ اگر شما نمی خواهید مجروح شوید، می توانید وزن خود را به تدریج افزایش دهید. انجام تمرینات منظم، بدن شما را بهبود می بخشد و از صدمه دیدن شما جلوگیری می کند ولی باید قبل از فعالیت های جسمی، باید بدن گرم شود، زیرا خلاف این کار باعث آسیب دیدن شما می شود همچنین به یاد داشته باشید ،قبل و بعد از هر فعالیت بدنی کشش انجام دهید.

این درمان های طبیعی شگفت انگیز برای از بین بردن ناراحتی از درد شانه است اگر درد ادامه دار است یا آسیب ،جدی است، باید یک متخصص را ببینید زیرا احتمالا باید با دارو درمان شود.

رزماری برای اتصالات آرتروز یا روماتیسمی

مواد لازم :

½ فنجان برگ رزماری (100 گرم)

1 قاشق غذاخوری روغن گل میخک (15 میلی لیتر)

1 فنجان روغن گیاهی (250 میلی لیتر)

پلو پز اوتوماتیک

پنبه

طرز تهیه :

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک قابلمه بخار، حرارت دهید.

آن را به مدت دو دقیقه حرارت دهید سپس از گرما خارج کنید و بگذارید تا سرد شود.

پنبه را خیس کنید، روی شانه خود بگذارید و باند را بچرخانیدو یک شب بماند.

لیمو برای آرتریت:

هیچ چیز برای درد آرتریتی بهتر از خواص ضد التهابی لیمو نیست.

مواد لازم :

5 عدد لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل (25 گرم)

طرز تهیه :

تمام ترکیبات را تا زمانی که یه مخلوط همگن درست شود ،ترکیب کنید.

آن را هر روز با معده خالی بخورید تا بهبود پیدا کنید.

کرم تسکین درد منتال:

در اینجا نحوه تولید کرم منتال که میتوانید برای ماساژ Massage نواحی درد استفاده کنید،می باشد

مواد لازم :

1 فنجان عصاره فندق (200 گرم)

4 قاشق غذاخوری لانولین (60 میلی لیتر)

6 قاشق غذاخوری مندول (90 میلی لیتر)

آماده کردن:

تمام مواد را در یک قابلمه بخار دو بار حرارت دهید تا خمیر ضخیم دریافت کنید.
از گرما خارج کنید و آن را سرد کنید هنگامی که کرم سرد و آماده است، آن را روی منطقه آسیب دیده ،ماساژ دهید و اجازه دهید تا یک شب بماند.

علت‌های درد شانه و گردن در محل کار
شایع‌ترین دلایل بروز سندروم درد شانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ