پاکسازی روده ها

toranj
یبوست دردی است که خیلی از ما با ان در جنگیم اما با یک معجون خانگی به راحتی ان را درمان کنید و روده ها را پاکسازی کنید.

به گزارش الودکتر: برای درمان یبوست به درمان های دارویی و شیمیایی مراحعه نکنید . این معجون خانگی معجزه آسا را در خانه درست کنید و یبوست را درمان کنید و روده تان را پاکسازی کنید.

درمان یبوست با این ترکیب خانگی

تخلیه ناقص روده مشکلی است که هیچ کس آن را نمی خواهد چون ممکن است منجر به درد شکم، ناراحتی و احساس نفخ شود.

روده ها معمولا مواد زائد و سمی را از بدن خارج می کنند ولی اگر روند هضم مختل شود و روده به طور کامل خالی نشود منجر به مسائل بهداشتی زیادی خواهد شد.

عملکرد نامناسب عضلات دستگاه گوارش ممکن است یکی از دلایل تخلیه ناقص روده باشد که منجر به مشکل توانایی عبور مدفوع می شود.

البته اگر این مشکل را دارید نیازی به نگرانی نیست و می توانید به صورت طبیعی مشکلتان را درمان کنید.

توصیه می شود که دو بار در سال باید روده ها را کاملا پاکسازی کنید.

شما می توانید این کار را با ترکیبی ساده پاکسازی کامل روده ها را در خانه انجام دهید.

مواد لازم برایدرمان یبوست در خانه

رما 150 گرم

آلو 150 گرم

آب جوش 5 لیوان

آب را جوش آورده، آلو و خرما را اضافه کرده 15 دقیقه بجوشانید سپس 15 دقیقه کناری بگذارید تا خنک شود.

هر روز صبح 1 قاشق غذاخوری از این مخلوط را ناشتا مصرف کنید. این کار به بهبود هضم کمک کرده و باعث حذف سموم از روده ها، درمان یبوست و بهبود سلامت کلی بدنتان می شود.

محافظت از روده و سوخت و ساز بدن در دوره مصرف آنتی بیوتیک

استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها ممکن است میتوکندری را ضعیف کند. میتوکندری یکی از زیرمجموعه های سلول است که برای تبدیل غذا به انرژی در بدن ضروری است. میتوکندری ها به تمام ویتامین های B و مواد معدنی همچون منیزیم، زینک و سولفور نیاز دارند. آنها همچنین به کوآنزیم Q نیز نیاز دارند، اما قابلیت ما در ساخت کوآنزیم Q بعد از 50 سالگی کاهش می یابد. میتوکندری به مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیاز دارد که از رادیکال های آزاد محافظتشان کند. آنتی اکسیدان های حاصل از آمینو اسید نشان داده اند که می توانند با آسیب سلولی حاصل از آنتی بیوتیک ها مقابله کنند.

رژیم غذایی خود را غنی کنید

توصیه می شود طی مصرف آنتی بیوتیک، روی خوردن غذاهایی تمرکز کنید که بر بازسازی باکتری های طبیعی کار کنند. غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش و کفیر می توانند به بهبود میکروبیوم کمک کنند که 80 درصد از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. برای تسریع و حمایت روند بهبودتان غذاهایی به برنامه غذایی خود اضافه کنید که با عفونت مقابله می کنند.

آنتی بیوتیک های طبیعی مانند پونه کوهی و سیر، دو مورد از آنتی بیوتیک های طبیعی هستند که می توانند بدون اینکه به روده آسیب برسانند با عفونت مقابله کنند.

باکتری های بد از قندها تغذیه می کنند پس سعی کنید قندها را تا جای ممکن از برنامه خود حذف کنید.

آب بدن را تامین کنید

نوشیدن مایعات کمک می کند بدنتان در حالت تعادل باقی بماند. با انتخاب های غذایی تان نیز می توانید به این مورد کمک کنید. خوردن سوپ هنگامی که از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنید می تواند به سلامت روده کمک بسیاری بکند.

آرامش داشته باشید

استرس دشمن بهبود یافتن است، پس هنگام مریضی باید حسابی استراحت کنید. آنتی بیوتیک این قابلیت را دارد تا باعث شود خیلی زود احساس بهبود یافتن پیدا کنیم، اما بدن همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. پس مطمئن شوید به اندازه کافی استراحت می کنید. مدیتیشن، خواب عمیق و روغن های طبیعی همگی می توانند به کاهش کورتیزول کمک کنند. بدن برای بهبود یافتن وضعیت خود به این آرامش نیاز دارد.

پاکسازی روده بزرگ با روش های ساده
پاکسازی طبیعی روده بزرگ با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ