تشخیص کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ

atoosamirzavandi
اگر کوچک بودن اندازۀ آلت تناسلی قبل از کامل شدن سن بلوغ تشخیص داده شود، کمک زیادی می توان به بیمار کرد.

در سال های اخیر آقایان بیشتر نسبت به آلت تناسلی خود حساسیت نشان می دهند پس با توجه بیشتر والدین به آلت تناسلی فرزندان خود قبل از سن بلوغ، می توانند از کوچک ماندن آلت تناسلی فرزندشان و مشکلات ناشی از آن در دوره های بعدی زندگیشان جلوگیری کنند. در این مقاله نحوه ی تشخیص کوچکی آلت تناسلی و درمورد راه های درمان آن بحث شده است.

اندازه آلت تناسلی نرمال 

میانگین اندازه آلت در حالت نعوظ  اغلب بیش از ۱۳-۱۵ سانتی متر می باشد. زمانی از نظر علمی گفته می شود که آلت تناسلی کوچک است که در حالت نعوظ اندازه آن کمتر از ۷ سانتی متر باشد. که فقط ۶ مورد در هزار مرد دیده می شود.

تشخیص کوچک بودن آلت تناسلی 

اگر کوچک بودن اندازۀ آلت تناسلی قبل از کامل شدن سن بلوغ تشخیص داده شود، کمک زیادی می توان به بیمار کرد. این را همین جا متذکر شوم که اکثر پسربچه هائی که دارای آلت تناسلی رشد نکرده هستند در آینده از نظر باروری یا همان بچه دار شدن نیز ممکن است مشکل پیدا بکنند. بنابراین تشخیص به موقع و زودرس خیلی کمک کننده خواهد بود.

جهت راهنمائی والدین عزیز، هر پسر بچۀ بالای یک سال که طول دستگاه تناسلی وی در حالت کشیده کمتر از 1/9 سانتی متر می باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه از آن با استفاده از داده های زیر می توان بطور واقعی در مورد اندازۀ آلت تناسلی قضاوت کرد که در آن طول متوسط طبیعی آلت تناسلی کشیده شده با دست بر حسب سانتیمتر در سنین مختلف نشان داده می شود.

نوزاد 30 هفته : 1.5 سانتی متر***** کودک 2 ساله : 2.6 ***** کودک 7 ساله : 3.9

نوزاد 34 هفته : 2.5 سانتی متر***** کودک 3 ساله : 2.9 ***** کودک 8 ساله : 3.7

نوزاد 34 هفته  : 2.5 سانتی متر***** کودک 4 ساله : 3.3 ***** کودک 9 ساله : 3.8

کودک 6 ماهه : 1.9 سانتی متر***** کودک 5 ساله : 3.5 ***** کودک 10ساله : 3.8

کودک 1 ساله : 2.3 سانتی متر***** کودک 6 ساله : 3.8 ***** بالغین ………. : 9.3

آلت پنهان یا دفن شده چیست؟

این حالت به نوجوانان و یا جوانان چاقی گفته می شود که علیرغم اینکه اندازه آلت تناسلی آنها نرمال است ولی به علت چربی زیاد ناحیه عانه آلت تناسلی در داخل آن پنهان و یا دفن شده است و این حالت اغلب باعث نگرانی والدین شده و با شکایت از کوچک بودن آلت بچه به مطب ها مراجعه می کنند تنها درمان این حالت کاهش وزن و ذوب کردن چربی است که با از بین رفتن چربی آلت اندازه طبیعی خودش را نشان می دهد.

درمان آلت تناسلی دفن شده

بسیاری از موارد آلت تناسلی دفن شده نیازی به درمان ندارند. آن معمولا با گذشت زمان برطرف می شود. در موارد زیر نیاز به اصلاح آلت تناسلی دفن شده توسط جراحی است:
با بزرگ شدن کودک مشکل برطرف نشود
سبب ایجاد مشکل در بهداشت ناحیه دستگاه تناسلی شود
سبب عفونت و التهاب مکرر آلت تناسلی گردد
همراه با کوچکی آلت تناسلی باشد.
یک پرده ما بین آلت تناسلی و کیسه بیضه وجود داشته باشد.

درمان آلت تناسلی کوچک

تشخیص زودرس و به موقع «کوچکی واقعی دستگاه تناسلی » دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریبا دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت.اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ رابطه مستقیم با زمان درمان دارد. هرچه درمان زودتر انجام شود، اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.

برای درمان «کوچکی واقعی آلت تناسلی ۲ » راه وجود دارد؛ یکی دارودرمانی است که معمولا تا قبل از ۱۴ سالگی موثر است و دیگری عمل جراحی است که بعد از سن بلوغ انجام می شود.

آیا بعد از بلوغ امکان افزایش آلت وجود دارد؟

اندازه آلت تناسلی را باید از دوران نوزادی در نظر داشته باشیم. اندازه آلت تناسلی نوزاد در حالت طبیعی باید بالای ۱/۹سانت باشد و با توجه به ژنتیک فرد تا سن بلوغ آلت به تدریج رشد می کند. اندازه های نرمال آن در حالت نعوظ در سن ۲ سالگی ۵-۴ و در سن ۵-۶ سالگی ۷-۶ سانتی متر می باشد. بعد از کامل شدن بلوغ رشد آلت تناسلی برای همیشه متوقف می شود.

آیا طول آلت تناسلیروی رابطه جنسیتاثیر گذار است؟

به عبارت دیگر آیا هر چقدر طول آلت تناسلی بزرگتر باشد، رابطه جنسی بهتر خواهد شد؟ بسیاری از افراد بر این باور هستند که هر چقدر طول آلت تناسلی آنها بزرگتر باشد، رابطه جنسی آنها بهتر خواهد بود ولی این تصور اشتباه است و آنچه در رابطه جنسی تاثیر گذار است رفتار و احساس متقابل بین زوجین است .

چه عواملی روی اندازه آلت تناسلی تاثیر دارند ؟

آلت تناسلی در مردان مختلف، بر اساس نژاد وژنتیک افراد طولهای مختلفی دارد .مردان ایرانی در منطقه ای هستند که اندازه آلت تناسلی، طبیعی است و همراه کشورهای ترکیه ، عراق ، کانادا طول آلت تناسلی ۱۳-۱۵ سانتی متر دارند. کشورهایی که بزرگترین آلت تناسلی را دارند شامل: سودان، کلمبیا و بولیوی که ۱۶ -۱۸ سانتی متر سایز دارند. جالب است بدانید کوچکترین طول آلت تناسلی مربوط به چین و هند است با طول ۹.۵-۱۱.۵ سانتی متر.

آیا میکروپینس درمان دارد؟

علت میکروپنیس به عدم توانایی رشد کردن آلت در سه ماه دوم و سوم حاملگی می باشد و علت آن کم بودن هورمون تستوسترون در دوز خیلی کم و یا عدم جواب به تستوسترون می باشد. از نظر شیوع یک در ۲۰۰ مورد تولد دیده می شود و بهترین زمان درمان قبل از بلوغ می باشد. تزریق هورمون تستوسترون بهترین درمان برای افزایش طول آلت تناسلی قبل از بلوغ می باشد که باعث افزایش طول آلت تناسلی می گردد.

توجه: بعد از بلوغ تزریق تستوسترون هیچ اثری روی افزایش طول آلت تناسلی ندارد.

علت و درمان کوچک بودن آلت تناسلی 

درمان کوچک بودن آلت تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سوگل

سوگل

1400-02-16 - 07:43 پاسخ

سلام من پسر ۱۳ ساله دارم آلات اون خیلی کوچک مانده آیا به سن بلوغ برسه خوب میشه