به این دلایل پا را قلب دوم می نامند!

parya
حتما شنیده اید که پا را قلب دوم می نامند. دلایل اینکه پا را قلب دوم می نامند را در این مقاله بخوانید.

از گذشته تا حال به طور مکرر شنیده ایم که می گویند پا قلب دوم انسان است اما ممکن است دلایل اینکه پا قلب دوم است را ندانید. اگر برایتان جالب است که این دلایل را بدانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. به گزارش الو دکتر به این دلایل پا را قلب دوم می نامند!

به این دلایل پا را قلب دوم می نامند!

یک فوق تخصص ستون فقرات با تاکید به شستن مرتب پا، پوشیدن جوراب و کفش راحت گفت: وقتی می‌خوابیم یا راه می‌رویم عضلات ساق پا با پمپاژ کردن، خون را به بالای بدن می‌رساند به این دلیل عضلات ساق پا قلب دوم محسوب می‌شود.

دکتر سیروس ملک‌پور با اشاره به این‌که پا قلب دوم است و مراقبت‌های لازم درباره این عضو بدن گفت: همان‌طور که قلب خون را در بدن پمپاژ می‌کند و به همه اعضای بدن می‌رساند، در عضلات پشت پا یعنی عضلات سه ساق دریچه‌هایی وجود دارد که باید خون را مانند تلمبه پمپاژ کند و از پا خون را بالا بکشد.

وی افزود: وقتی می‌خوابیم یا راه می‌رویم عضلات ساق پا با پمپاژ کردن، خون را به بالای بدن می‌رساند به این دلیل عضلات ساقپا قلب دوم محسوب می‌شود.
این متخصص ارتوپد درباره مراقبت از پا ابراز داشت: حفاظت از پا از کارهایی است که باید به آن بسیار توجه کرد زیرا پا و اندام تحتانی از پرکارترین اعضای بدن هستند که هر روز باید مسافتی را طی کند پس حتما باید برای سلامت و زیبایی پا زمان گذاشت.

به پا اهمیت بدهیم

ملک‌پور با بیان این‌که اکثر مردم به پا اهمیت نمی‌دهند و آن را نادیده می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با بالا رفتن سن، خشکی در پا ایجاد می‌شود که باعث می‌شود پیری و تغییر رنگ در ناخن افزایش یابد.

استفاده از اپیلاسیون به جای تیغ

وی افزود: برای پیشگیری از این عوارض باید به نکاتی اشاره کرد ازجمله این‌که برای برطرف کردن موهای زاید پوست پا نباید از تیغ استفاده کرد باید پا را اپلاسیون کرد. 
فوق تخصص ستون فقرات ادامه داد: هر کسی روزی چندین بار دست خود را می‌شوید اما درباره پا متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود پس بهترین راه بهداشت این است که حتی اگر دوش نگیریم اما پس از بازگشت از محل کار دست و پا را بشوریم.

شستن پا یادمان باشد

ملک‌پور درباره استفاده از صندل در فصل گرم سال تاکید کرد: به هنگام استفاده از صندل به ویژه در بانوان گرد و غبار باعث آلودگی پا می‌شود که باید به بهداشت پا توجه جدی‌تری صورت گیرد اما اگر صندل به پا فشاری وارد نکند اشکالی ندارد.
این متخصص اورتوپدی وی با اشاره به مراقبت پا افزود: درباره شست و شوی پا برخی از جوش شیرین استفاده می‌کنند اما برخی معتقدند که آب و صابون کفایت می‌کند سپس باید لای پا را پس از شستن با کرم چرب کرده و ناخن‌ها نیز کوتاه باشد.

بیماران مبتلا به پای دیابتی

ملک‌پور درباره بیماران مبتلا به پای دیابتی گفت: بیمارانی که دچار پای دیابتی می‌شوند بیشتر دچار مشکلات پا و عفونت‌های بیشتری در پا می‌شوند.
این فوق تخصص ستون فقرات درباره پوشیدن کفش‌های بسته بدون جوراب اظهار کرد: حتما به همراه کفش باید جوراب نیز پوشیده شود زیرا مو و پا از نقاط آلوده بدن محسوب می شوند.
ملک‌پور تاکید کرد: برای محافظت بیشتر از پا باید کفش‌های راحت پوشیده شود و اهمیت این نکته در بیماران دیابتی بیشتر حایز اهمیت است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ