پوست کیوی را بخوریم یا نه؟

atoosamirzavandi
کیوی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C و فلاونوئیدهای مختلف اهمیت بسیار زیادی در تامین سلامت و پیشگیری از بیماری های مختلف دارد.

کیوی میوه ای سرشار از ویتامین C است. دانه های سیاه موجود در کیوی دارای ویتامین D و پوست آن حاوی ویتامین E می باشد و در تحقیقاتی نشان داده شده است که پوست آن فیبر بسیاری دارد و این باعث شده ما را وسوسه کند که آیا می توان پوست آن را خورد یا نه؟ در این مقاله ضمن برشمردن برخی از خواص کیوی به این سوال پاسخ داده شده است.

تحقیقات اخیر محققان فرانسوی نشان می دهد که دو میوه آووکادو و کیوی نیز سرشار از ویتامین E هستند. آووکادو  میوه ای روغنی است که به دلیل دارا بودن بسیاری از مواد مغذی به ویژه اسیدهای چرب مفید می تواند به عنوان یکی از اجزای سالاد سبزیجات ،به رژیم غذایی افزوده شود.

کیوی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C و فلاونوئیدهای مختلف اهمیت بسیار زیادی در تامین سلامت و پیشگیری از بیماری های مختلف دارد. بر اساس مطالعات اخیر از این پس کیوی به عنوان یکی از منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش دارد.

با آکنه مبارزه می‌کند

بیرون زدگی‌های ناخواسته، رتبه اول را در فهرست چیزهایی که حال فرد را خراب می‌کنند دارند. مخصوصا هنگامی که می‌خواهید در یک رویداد مهم شرکت کنید و حتی سنگین‌ترین کانسیلرها هم نمی‌توانند آکنه را بپوشانند.

کیوی، خواص ضد التهابی دارد. این خواص، به مبارزه با آکنه کمک می‌کنند، بنابراین، منافذ را پاک کرده تا از بیرون زدگی‌های بیشتر جلوگیری کنند. استفاده موضعی از کیوی له شده بر پوست می‌تواند شکل‌های مختلف التهاب مانند دمل، جوش و آبسه را درمان کند.

از آسیب آفتاب جلوگیری می‌کند

کیوی، سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه‌های مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب جلوگیری می‌کنند. به علاوه، ماهیت خنک‌کننده آن، ناحیه آسیب دیده را تسکین می‌دهد.

برای درمان فوری، چند تکه کیوی را بر ناحیه آفتاب سوخته بگذارید تا درمانی خنک‌کننده داشته باشید این خواص کیوی شما را شگفت زده می کند.

با ریزش مو مبارزه می‌کند

میوه‌های سرشار از ویتامین‌های C و E می‌توانند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و سلامت مو را حفظ کنند. کیوی، سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه گرمسیری، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه، رشد مو را تسریع می‌کند.

به علاوه، کیوی، سرشار از آهن، ماده مغذی لازم برای افزایش سلامت مو است.

به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می‌کند

کیوی، حاوی مقادیر زیاد ویتامین C است که به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می‌کند. ویتامین C، جذب مواد مغذی را در پوست سر آسان کرده و موی شما را تغذیه می‌کند.

برای موی خشک و زبر خوب است

موی خشک و زبر، می‌تواند دردناک باشد، مخصوصا هنگامی که قصد حالت دادن آنها را داریم.

میزان بالای اسیدهای چرب امگا۳ در روغن دانه کیوی، بدون سنگین کردن مو، آنها را آبرسانی می‌کند. این روغن، برای موی خشک و آشفته، بسیار مناسب است.

به علاوه، مصرف منظم کیوی، رگ‌های خونی را تقویت می‌کند. این، وضعیت‌های پوست سر خشک مانند شوره سر و اگزمای پوست سر را درمان می‌کند. همچنین، از التهاب پوست سر جلوگیری می‌کند.

پوست را سفت می‌کند

با بالا رفتن سن، پوست ما شروع به از دست دادن سفتی خود می‌کند و ما را مجبور می‌کند تا برای سالم نگه داشتن آن، کارهای جدی انجام دهیم (مثلا روی آوردن به محصولات پوستی گران قیمت و یا حتی عمل جراحی).

به جای آن از کیوی استفاده کنید.

استفاده از کیوی له شده بر پوست به انتقال مواد مغذی مهم به لایه‌های درم پوست کمک می‌کند که در حفظ سفتی پوست موثر است.

ویتامین C که به وفور در کیوی یافت می‌شود، یک ماده ضروری موردنیاز برای تولید کلاژن است. کلاژن، یک پروتئین ارتباطی است که برای سفتی و انعطاف‌پذیری پوست لازم است. این ماده به درمان خراش و بریدگی‌ها کمک می‌کند. همچنین، از خشن و زبر شدن پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین، استفاده از بسته کیوی در زمستان‌ها، راه خویی برای خداحافظی با پوست خشک و پوسته پوسته است.

به کاهش وزن کمک می‌کند

تعجب دارد، چگونه کیوی برای کاهش وزن مفید است؟خوب، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، کیوی، یک راه‌حل عالی است اما با مزه غذاهای شما تداخلی ندارد. یک کیوی چقدر کالری دارد؟ ۱۰۰ گرم کیوی فقط ۵۵ کالری دارد و مزه متمایز آن ممکن مورد علاقه افراد زیادی باشد. کیوی، حاوی فیبر حل‌ شدنی نیز هست که با کاهش گرسنگی، احساس سیری را افزایش می‌دهد.

دیابت را کنترل می‌کند

آیا کیوی برای دیابت خوب است؟ خوش‌بختانه، یکی از آن میوه‌هایی است که افراد دیابتی می‌توانند بدون نگران شدن از وضعیت سلامتی‌شان آن را بخورند و این به دلیل فیبر بالا و فروکتوز موجود در آن است.

شاخص گلیسمی کیوی به شدت پایین است (فقط ۵۳) و این از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می‌کند. به علاوه، کیوی حاوی اینوسیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

یبوست را درمان می‌کند

یبوست، یک وضعیت مشکل‌ساز است که مشکل روده بزرگ در ارتباط است و معمولا در افراد مسن و افرادی که عادات غذایی بد دارند دیده می‌شود.

کیوی، یک ملین طبیعی است که به عنوان درمانی برای یبوست شناخته می‌شود. مطالعات متعددی، ثابت کردند خوردن دو عدد کیوی در روز، برای حرکات سریع و با درد کمتر روده، مفید است.

 

پوست کیوی را بخوریم یا نخوریم؟

آیا می‌دانستید که خواص پوست کیوی هم زیاد است؟ این میوه کوچک و قهوه‌ای رنگ از غنی‌ترین منابع مواد مغذی مورد نیاز بدن محسوب می‌شود. انواع ویتامین‌های A،  E،  C و D، فیبر، کلسیم، پتاسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها ورا دارد. این مواد تنها در گوشت میوه نیست بلکه مقداری از آن در پوست کیوی هم وجود دارند. از مهم‌ترین خواص پوست کیوی داشتن ویتامین E و فیبر است. اگر شما دوست دارید کیوی را با پوست بخورید حتماً آن را تمیز بشورید و سپس با پوست بخورید. مراقب باشید که اگر پوست میوه را تمیز نشسته، بخورید به دستگاه گوارش آسیب رسانده و شما را دچار بیماری ورم معده خواهد کرد. علاوه‌بر‌این، پوست کیوی به دلیل جنس خاصی که دارد، ممکن است حاوی بسیاری از مواد آلرژی‌زا باشد. در نتیجه امکان ایجاد حساسیت پوستی به شکل خارش را دارد. حتی حساسیت خوراکی به پوست کیوی نیز چندان دور‌از‌انتظار نیست. به همین دلیل از طرف برخی کارشناسان توصیه می‌شود پوست کیوی را پیش از مصرف آن بگیرید.

ویتامینE در پوست کیوی

همان طور که ذکر شد؛ کیوی سرشار از ویتامین C است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کیوی سرشار از ویتامین E نیز هست. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. دلیل اهمیت این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی آن می‌باشد که عبارت است از کاهش عوامل شیمیایی مخربی که در اثر استرس‌های فیزیولوژیکی و محیطی در بدن به وجود می‌آیند. روغن‌های گیاهی، مغزها و جوانه گندم از منابع غذایی ویتامین E به شمار می‌روند.

تحقیقات اخیر محققان فرانسوی نشان می‌دهد که دو میوه آووکادو و کیوی نیز سرشار از ویتامین E هستند. آووکادو میوه‌ای روغنی است که به دلیل دارا بودن بسیاری از مواد مغذی به ویژه اسیدهای چرب مفید می‌تواند به عنوان یکی از اجزای سالاد سبزیجات، به رژیم غذایی افزوده شود.

کیوی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی از جمله ویتامین C و فلاوونوئیدهای مختلف اهمیت بسیار زیادی در تأمین سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مختلف دارد. بر اساس مطالعات اخیر از این پس کیوی به عنوان یکی از منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و در پیشگیری از انواع سرطان‌ها نقش دارد.

نکته مهم این است که بخش عمده ویتامین E، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می‌شود که اگر به این میوه یا پوست آن حساسیت ندارید، آن را به خوبی شسته و با پوست مصرف نمایید.

چطور با کیوی پوستی زیبا داشته باشیم؟ 

خوردن کیوی برای پوست مفید است یا مضر؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ