راهکارهایی ساده برای خوشبو کردن خانه!

atoosamirzavandi
شمع یکی از روش های ساده برای معطر کردن فضای خانه است، ولی اگر آنها را در برخی فضاهای مشخص و هوشمندانه قرار دهید، تاثیر بیشتری خواهد داشت

خوشبو کردن خانه از جمله مواردی است که خانم های خانه دار زیاد به آن توجه می کنند. مخصوصا هنگام ورود مهمان خوشبو بودن منزل جز نکات کلیدی است. در این مقاله ترفندهایی ساده برای خوشبو کردن منزلتان را بیاموزید.

 

چوب دارچین، پرتقال و میخک:

برای تهیه این ترکیب خوشبو کننده به پوست دو پرتقال، 2 چوب دارچین و 5 چوب میخک نیاز است.

این مواد را درظرفی حاوی مقداری مناسب آب قرار دهید و تا موقع جوشیدن برروی اجاق گاز بگذارید.

پس از جوش آمدن آب، باید درجه حرارت اجاق را کم کرد تا رایحه این مواد برای مدت طولانی درفضای خانه منتشر شود.

روغن های معطر:

می توان از گیاهان و میوه های معطر استفاده کرد و از فواید پزشکی و درمانی و ضد میکروبی آن بهره برد و ازجمله آن ها می توان به پرتقال، لیمو، گریپ فروت، میخک، نعناع، وانیل و اسطوخودس اشاره کرد.

می توان تکه هایی از این مواد را در داخل آب جوش قرار داده تا بوی خوش آن درفضا منتشر شود.

ریحان و نعناع سبز

می توان از برگ های ریحان و نعناع سبز برای معطر و خوشبخو کردن فضای منزل استفاده کرد، بدین منظور آن ها را درمکانی که تهویه خوب دارد، قرار دهید تا بوی خوش آن در منزل پخش شود.

ظروف شیشه ای کوچک را از مواد خوشبو پر کنید.

این روش هم مانند روش قبلی است، با این تفاوت که مواد معطر را درون ظرف شیشه ای دردار قرار داده و هدیه فوق العاده ای می سازید. کمی آب و مواد معطر را درون شیشه بریزید. می توانید از چوب دارچین و سیب خشک هم استفاده کنید.

از شمع استفاده کنید.

شمع یکی از روش های ساده برای معطر کردن فضای خانه است، ولی اگر آنها را در برخی فضاهای مشخص و هوشمندانه قرار دهید، تاثیر بیشتری خواهد داشت. می توانید بدون روشن کردن شمع، آنها را در فضاهایی که فکرش را نمی کنید قرار دهید. قرار  دادن شمع در کمد لباس یا هر فضایی که پارچه های بسیاری وجود دارند، باعث می شود عطر خوب شمع جذب شود. با این کار هر زمانی که درب کمد را باز می کنید، با رایحه خوش روبرو می شوید و همچنین پارچه و لباس ها هم عطر خوش شمع را جذب می کنند.

از ورق خشک کن استفاده کنید.

این ورق های مخصوص اغلب درون ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرند. ولی زمانی که آنها را درون کمد لباس یا کشوهای نگهداری لباس قرار دهید، عطر خوب همه لباس ها را معطر می کند.

مواد خوش عطر را روی اجاق گاز بجوشانید.

یک طراح داخلی می گوید: ” من این روش را از مادرم یاد گرفتم.” آب را در یک ماهی تابه کوچک بجوشانید و برش هایی از لیمو و گیاهان عطری مانند اسطوخودوس و نعناع را به آن اضافه کنید. حرارت باعث خارج شدن عطر خوب آنها و پخش شدنش در فضای خانه می شود.

خوش بو کننده اسطوخودوس (گلهای لوندر) خشک شده

به طور مساوی جوش شیرین و جوانه های اسطوخودوس را داخل یک ظرف کوچک ترکیب کنید و سپس به خوبی تکان دهید. ۲۴ قطره ، هر بار سه قطره اسانس اسطوخودوس معطر به آن اضافه کرده و تکان دهید. شیشه را در هر اتاقی از منزل که می خواهید قرار دهید و از بوی خوش آن لذت ببرید. می توانید درب شیشه را سوراخ کنید تا عطر بیشتری پراکنده گردد.

برگ گیاهان معطر ( اکالیپتوس) در گلدان

اکالیپتوس با آن برگ های گرد قلبی شکل هم زیباست و هم به شدت معطر است. یک شاخه ی خشک یا تازه از این گیاه را داخل اتاق خود قرار دهید و برای مدت طولانی از عطر و زیبایی آن لذت ببرید.

لمسی از عطر در فضاهای کوچک با استفاده از چای کیسه ای

برای فضاهای کوچکی که به سادگی می تواند غرق در بوهای قوی شود( مانند حمام ، لاندری) گزینه ای ارزان قرار دادن سه یا چهار چای کیسه ای در پشت درب است. زمانی که احساس کردید عطر آن رو به کاهش است به آن اسانس معطر اضافه کنید.

کاربرد های جوش شیرین 

چگونه بوی سرویس بهداشتی را از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ