این دمنوش ها را حتما امتحان کنید

sahar.d
دمنوش های گیاهی خواص فراوانی برای سلامتی دارند و بهترین گزینه برای یک عصرانه عالی هستند. در این مطلب شما را با دمنوش های عالی گیاهی آشنا می کنیم.

چای بدون شک محبوب ترین نوشیدنی برای ما ایرانی ها است و در تمام جمع ها یکی از ارکان اصلی پذیرایی را تشکیل می دهد. بعد از یک روز سخت کاری، هیچ چیز مانند یک فنجان چای نمی تواند خستگی را از بدن خارج کند. چای سیاه محبوب ترین چای برای ما ایرانی ها است اما بد نیست با خواص سایر چای ها ودمنوش ها نیز آشنا شوید تا به لیست نوشیدنی های محبوبتان اضافه کنید. 

دمنوش نعناع فلفلی 

نعناع فلفلی معطر و خوشبوست و به همین دلیل، نوشیدن یک فنجان از آن مایه آرامش روح و روان است. این دمنوش ناراحتی تهوع را درمان می‌کند، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، دوای سرفه وآسم ملایم است و دردهای مزمن را رفع می‌کند. مصرف این دمنوش برای بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.

دمنوش علف لیمو

به گیاه عجایب معروف است و این به‌دلیل فواید فراوانی است که در خود گنجانده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد و به این ترتیب، از بروز سرطان و شکل‌گیری تومور جلوگیری می‌کند. دمنوش علف لیمو میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید خون را تقلیل می‌دهد. از این گذشته، این دمنوش روند پوسیدگی دندان را به تعویق می‌اندازد، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، سلامت بدن را در مقابل حمله ویروس‌ها حفظ می‌کند و فشار خون را نیز پایین می‌آورد. پس اگر به سلامتی‌تان اهمیت می‌دهید، در فکر دم کردن آن برای خود و خانواده‌تان باشید.

دمنوش بابونه

بابونه گیاهی بسیار آرام بخش است و مصرف آن در شب، خواب آرام و راحتی برایتان فراهم می‌کند. آن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و به هضم غذا کمک می‌کند. بابونه با آرام کردن عصب‌ها می‌تواند از دردهای معده بکاهد. کمی گل بابونه را درون آب جوش در یک قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم، دم کنید.

دمنوش میوه گل رز

این دمنوش که از میوه گل رز گرفته می‌شود سرشار از ویتامین C است. دمنوش میوه گل رز عملکرد آدرنالین را بهبود می‌بخشد، برای سلامتی بافت‌های بدن مفید است، دوستی خوب برای پوست شماست و همچنین سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

دمنوش اسطوخودوس

گیاه خوشبو و خوشرنگ اسطوخودوس، این دمنوش فوق‌العاده محبوب را به ما ارائه می‌کند. به درمان مشکلات تنفسی، سرفه، آسم، برونشیت و اختلال دمای بدن کمک می‌کند و یکی از بهترین چاره برای پایین آمدن تب است. همچنین نوشیدن دمنوش اسطوخودوس موجب خوب شدن جای زخم‌ها و بریدگی‌ها می‌شود. هرجا سخن از رنگ زیبا و عطر دل‌انگیز است، نام اسطوخودوس می‌درخشد.

دمنوش بادرنجبویه

هم به سلامتی جسم کمک می‌کند و هم به سلامتی روح. نوشیدن این دمنوش شفابخش شما را از استرس‌ها و فشارهای روانی روزمره رها می‌کند و آرامش را در روح‌تان نهادینه می‌سازد. درمان تیروئید، بی‌خوابی و تشویش در نوشیدن این دمنوش نهفته است. دمنوش بادرنجبویه به حافظه کمک می‌کند و نشاط روحی می‌آورد. مشکلات معده، نفخ و‌ هاضمه را با نوشیدن این دمنوش معجزه‌گر حل کنید.

دمنوش گل بامیه

 گل بامیه را خشک می‌کنند و آن را دم می‌کنند. دمنوش گل بامیه کلسترول و فشارخون را تقلیل می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، بدن را درمقابل تخریب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

دمنوش خارشیر

این دمنوش کبد را پاک می‌کند و ترکیبات آن عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. خارشیر صفرا تولید می‌کند و به همین دلیل، وضع‌ هاضمه را اصلاح می‌نماید.

دمنوش گل قاصدک

همیشه وقتی قاصدکی را در هوا می‌بینیم به یاد خبری خوش می‌افتیم، اما قاصدک بیش از تنها یک خبر را در خود گنجانده است. این دمنوش از گل و برگ گل قاصدک (نام دیگر آن خبررسانک) دم می‌شود. دمنوش گل قاصدک سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی است. دمنوش قاصدک موجب جریان یافتن مایعات در بدن می‌شود، درد آرتریت را تخفیف می‌دهد، بهبوددهنده‌هاضمه است و عملکرد کبد را اصلاح می‌کند.

دمنوش زردچوبه

این ادویه حافظه را تقویت می‌کند و برای حال روحی بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده که ضدالتهاب و آنتی اکسیدانی قوی است. برای تهیه دمنوش زردچوبه، کمی زردچوبه را با دارچین را درون آب جوش ریخته و بگذارید مانند دمنوش دم بکشد. سپس با عسل میل کنید.

دمنوش کیالک

معمولا پایه دمنوش هلو یا توت، کیالک است و در واقع دمنوش کیالک را با هلو یا توت خوش‌طعم کرده‌اند. این دمنوش وضع جریان خون را بهبود می‌بخشد و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. دمنوش کیالک بنوشید تا از استرس رها شوید و رسوبات حاصل از مصرف نمک اضافی از بدنتان دفع شود.

دمنوش زنجبیل

این گیاه حرارت بدن را بالا می‌برد و بعد از صرف غذا، به هضم آن کمک می‌کند و اگر کسی پرخوری کرد می‌تواند دل درد او را آرام کند. این گیاه برای ناراحتی‌های قلبی و همچنین حالت تهوع زنان باردار نیز مفید است. در ضمن فشار خون را بالا می‌برد. پودر زنجبیل را با ۱ تا ۲ لیوان آب جوش دم و با عسل میل کنید.

دمنوش هل

 آن را با گل‌های سفیدرنگ خشک شده هل یا خود دانه‌های هل دم می‌کنند. خودتان بخوبی با هل آشنا هستید و می‌دانید که چه عطردل‌انگیز و اغواگری دارد. دمنوش هل سوءهاضمه و دل‌درد را کاهش می‌دهد و به درمان نفخ و دل‌آشوب کمک می‌کند. این دمنوش مفید همچنین علاج سرفه است و اختلالات ریوی را اصلاح می‌کند. نوشیدن آن موجب دفع کافئین از بدن می‌شود. به خانم‌ها توصیه می‌شود این دمنوش را در دوران عادت ماهیانه بخورند تا روحیه شاداب‌تری پیداکنند.

دمنوش شبدر قرمز

 این دمنوش با دم کردن شکوفه‌های خشک شده گیاه بادوام شبدر قرمز آماده می‌شود. نوشیدن آن به آرام گرفتن در مقابل ناراحتی‌های حاصل از دوران یائسگی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید خوابی خوش و فارغ از هرنوع استرس داشته باشید، دمنوش شبدر قرمز بنوشید. همچنین نوشیدن آن به سلامت استخوان‌ها و بهبود کیفیت حافظه کمک می‌کند.

دمنوش رویبوس

یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در سرتاسر جهان. این دمنوش سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. دمنوش خوش‌عطر رویبوس به فراغت شما از استرس کمک می‌کند و خوابی راحت را برایتان فراهم می‌آورد.

دمنوش دارچین

 خوشبختانه ما ایرانی‌ها بخوبی با دارچین و خواصش آشنا هستیم و این ادویه معطر را در انواع پلو و خورش‌های خوشمزه‌ای که داریم مصرف می‌‌کنیم. دمنوش دارچین هم از قدیم برای ما آشنا بوده و آن را گهگاه مصرف می‌کرده‌ایم. اما از این به بعد باید جدی‌تر به نوشیدن آن فکرکنیم.

دمنوش دارچین به کاهش وزن کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند، از بدن در مقابل ویروس‌ها محافظت می‌نماید، قندخون را کنترل می‌کند و چندین خاصیت فوق‌العاده دیگر را نیز در خود می‌گنجاند. دم کردن آن بسیار راحت است و شما دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای آماده کردن آن نخواهید داشت. اگر می‌خواهید تاثیرش را به اوج برسانید، این دمنوش را همراه عسل نوش‌جان کنید.

دمنوش گزنه

 این دمنوش با برگ‌های گزنه درست می‌شود. دمنوش گزنه کم‌خونی را درمان می‌کند، فشارخون را کاهش می‌دهد، درد رماتیسم را آرام می‌کند، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و چاره سرفه و عطسه است. مشکلات عفونت ادرار، کلیه و مثانه را با نوشیدن این دمنوش مفید حل کنید.

تسکین معده درد با این دمنوش های گیاهی

کدام دمنوش‌های گیاهی لاغرتان می‌کند؟

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ