درمان های خانگی برای گزیدگی پشه در کودکان

parya
اگر کودکتان را پشه گزیده و بی قرار است این مقاله را بخوانید تا با درمان های خانگی برای گزیدگی پشه در کودکان آن ها را آرام کنید.

در فصل گرما هستیم و حضور پشه در محیط اطرافمان بیشتر شده است و گزیدگی پشه طاقت فرسا می شود. گزیدگی پشه در کودکان تقریبا غیر قابل تحمل است و آن ها را اذیت می کند. پس بهتر است با درمان ها خانگی برای گزیدگی پشه در کودکان آشنا شوید تا بتوانید آرامش و راحتی را به آن ها بازگردانید.

درمان ها خانگی برای گزیدگی پشه در کودکان

آلوئه ورا دارای اثرات ضد عفونی کنندگی روی پوست است. آب آلوئه ورا را میتوانید به طور مستقیم بر روی پوست کودک بمالید تا از خارش شدید پوست جلوگیری کنید.

مقداری عسل طبیعی را بر روی پوست بمالید. عسل دارای خاصیت ضد میکروبی است و به کاهش آسیب ناخوشایند پوست و خارش کمک می کند.

سرکه میتونه به عنوان یک لوسیون ضدعفونی کننده در درمان نیش حشرات به کار برود. باید مقداری سرکه را به محض نیش خوردن بدن کودک بر روی پوست او بمالید. میتوان گفت سرکه یه گزینه بسیار مناسبی است.

نمک را در مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک محلول آبکی ایجاد شود. محلول آماده شده را به محل گزیدگی بزنید. نمک دارای خواص ضد عفونی کننده است و از خارش جلوگیری میکند، هر چند که ممکن است مقداری باعث سوزش پوست کودک دلبندتون بشه.

چند نکته موثر در درمان نیش حشرات

اگر کودکتون دچار خارش شده بود، میتونید از پماد کالامین استفاده کنید. این کرم هم خاصیت خنک کنندگی و هم ضدعفونی کننده بسیار مناسبی میباشد. این کرم را نزدیک چشم ها و آلت تناسلی کودکتون نزنید و البته حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
 شما همچنین می توانید رول دئودورانت حاوی کلرید آلومینیوم را بر روی پوست کودکتون استفاده کنید.
 اگر کودکتون از خارش زیاد پوست بدنش خسته شده میتونید از یخ برای جلوگیری از تورم و خارش استفاده کنید.

گزیدگی پشه را چطور درمان کنم؟

10روش معجزه آسای درمان گزیدگی نیش حشرات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ