تخیله ی آسان سینوزیت درخانه

atoosamirzavandi
سینوزیت به همان عفونت های موجود رد سینوس ها گفته می شود که باعث التهاب و درد ناحیه ی بینی، چشم و پیشانی می گردد.

در استخوان جمجمه حفره هایی وجود دارد که به آن ها سینوس گفته می شود در سینوس ها هوا وجود دارد  اگر این سینوس ها به جای پر شدن با هوا از عفونت یا ماده ی مخاطی پر شوند ایجاد بیماری به نام سینوزیت می کنند. بعضی از افراد که به بیماری سینوزیت مبتلا شده اند حتی با برخورد یک نسیم ملایم با صورتشان احساس درد شدید می کنند. در این مقاله راهکارهایی برای تخلیه سینوزیت ارائه می شود.

علائم سینوزیت را بشناسید

علائم شایع عفونت های سینوسی اغلب به صورت سردرد، حساسیت صورت به لمس، درد یا فشار، گرفتگی بینی، تغییر رنگ ترشحات بینی، گلو درد، سرفه و تب بروز کرده و در برخی افراد با خم شدن سر به جلو سر دردها تشدید می شود.

 

برای تسکین علائم عفونت سینوس، می‌توان برخی از داروهای خانگی طبیعی را مورد استفاده قرار داد. همچنین، بهتر است با دکتر خود برای تشخیص و درمان مناسب مشورت کنید.

بخار

بخار به از بین بردن احتقان با شل کردن موکوس کمک می کند خودتان می توانید درمان را با استفاده از یک کاسه آب داغ و یک حوله بزرگ انجام دهید اگر دوست دارید می توانید منتول، کافور و یا روغن اوکالیپتوس را به آب اضافه کنید حوله را روی سر خود انداخته و سپس در امتداد دو طرف کاسه پایین اندازید تا بخار در داخل به دام افتد اکثر مردم این کار را تا زمانی که پراکندگی بخار وجود دارد انجام می دهند بخار دوش گرم نیز می تواند موثر باشد اما متمرکز شدن بخار کمتر است.

محیط را مرطوب نگه دارید 

باید بدانید که خشک شدن سینوس ها شرایط را وخیم میکند و باز هم بر شدت سینوزیت می افزاید پس تا درمان کامل ان باید محیط منزل را مرطوب نگه دارید. برای این منظور به راحتی میتوانید یک طرف یا کتری آب را مدام در حال جوش در منزل داشته باشید و یا اینکه از دستگاه بخور خانگی استفاده و خریداری کنید. این موضوع مخصوصا در زمان خواب و استراحت شما با مرتوب نگه داشتم مجاری تنفس به تخلیه شدن مخاط بسیار کمک می کند

گذاشتن کمپرس گرم روی صورت 

به طور منظم، داخل بینی خود را با یک محلول نمکی تمیز کنید شما می توانید آن را در خانه خودتان درست کنید یا از داروخانه تهیه کنید اگر علائم شما بهبود نیافته ،یا بدتر شوند، دکتر شما احتمالا آنتیبیوتیک یا اسپری کورتیکواسترویید یا قطره تجویز می کند، تا آنها بتوانند کمک کنند. اگر علائم شما پس از انجام این درمان ها بهبود نیافت، احتمالا شما به متخصص جراحی جهت تخلیه سینوس ها ارجاع داده شوید کمپرس های گرم را روی صورت خود قرار دهید ،تا درد شما را تسکین دهد و به تخلیه مخاط از سینوس کمک کند

استفاده از اسپری آب نمک

این مورد علاوه بر خاصیت روان کردن مخاط و تخلیه ان خاصیت ضد عفونی کردن هم دارد. اما روش کار به چه صورت است؟ برای این کار یک ظرف متوسط ار آب ولرم را با نصف قاشق نمک خوب مخلوط کنید. حال میتوانید از یک مکنده یا وسیله شبیه به ان برای اسپری کردن مایع داخل بینی بهره ببرید. این وسیله از داروخانه ها قابل تهیه است ولی به راحتی از وسایل مشابه برای تقل کردن مقداری مایع داخل بینی حتی به صورت دستی هم می توانید بهره ببرید. داخل هر سوراخ بینی دو اسپری از مایع را بزنید و سپس بعد از مدتی به همراه مخاط بینی به خوبی تخلیه و ضد عفونی انجام می شود.

از قوری کمک بگیرید.

روش دیگر برای شما کاربران “هاو کن یواستفاده از قوری های کوچک است که کار با ان ها بسیار ساده استو یک قوری را از مقداری آب گرم به صورتی که شما را نسوزاند پر کنید. سپس سر خود را به سمت چپ راست خم کنید و از سوراخ سمت چپ بینی شروع به انتقال آب به سرواخ بینی کنیدو کم کم آب از سوراخ دیگر بینی شما خارج می شود و در این مسیر یک پاکسازی اساسی به سبب جریان و گرمای آب در مجاری بینی شما انجام میگیرد.

مطمئن شوید آب استریل شده و جوشیده است. قبل از این کار حتما اب را بجوشانید و اجازه دهید کمی حرارت از دست بدهد و سپس استفاده کنید.

نوشیدن مایعات داغ

برای درمان عفونت های سینوس و کاهش انسداد بینی در طول روز مایعات گرم بیشتر بنوشید. آب گرم یکی از بهترین مایعاتی است که می تواند به باز شدن راه بینی و خروج عفونت از سینوس ها کمک کند.

انجام ماساژهای صورت 

شاید برای شما کاربران سایت “هاو کن یو”جالب باشد ولی انجام چند ماساز بر روی قسمت های مختلف صورت میتواند باعث تخلیه سینوس ها شود. برای این کار تنها کافیست با دو انگشت اشاره و انگشت وسط شرع به ماساژ دادن به صورت حرکات دایره وار مابین دو ابرو، بالای بینی، اطراف و زیر چشم ها داشته باشید تا در تخلیه سینوس ها نقش موثری بازی کنید.

معجزه سرکه سیب در درمان سینوزیت

بخش اصلی سرکه سیب یعنی اسید استیک مانع از رشد باکتری ها شده و می تواند برای درمان عفونت سینوسی بسیار موثر باشد.

 

نوشیدن یک لیوان آب گرم که به آن یک قاشق مرباخوری سرکه سیب و یک قاشق مرباخوری عسل اضافه شده باشد، توصیه می‌شود. بهتر است این درمان را به مدت یک هفته ادامه دهید.

 

علاوه بر این می توانید یک یا 2 قاشق مرباخوری از سرکه سیب را در آب داغ ریخته و بخور آن را استنشاق کنید.

سوپ مرغ

این یک داستان قدیمی نیست تعدادی از مطالعات از منافع سوپ مرغ در کمک به سهولت احتقان حمایت می کنند یک مطالعه نشان داد که سوپ مرغ التهاب همراه با احتقان سینوس و سرماخوردگی را کاهش می دهد.

پس چه راز در آن است؟ دانشمندان ماده فعال در سوپ مرغ را مشخص نکرده اند اما آنها بر این باورند که بخار همراه با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مواد تشکیل دهنده سوپ به شفاف کردن سینوس کمک می کنند.

درمان سرگیجه و سینوزیت 

بوی بد دهان و سینوزیت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ