این بیماری بدون علامت کور می‌کند!

mahdie.mohtashami
این بیماری بدون علامت است، همچنین قابل علاج نیست و اگر کنترل نشود بیماریهای قلبی و عروقی همچون سکته مغزی و قلبی، نارسایی کلیوی و قلبی و کوری چشم را به همراه دارد.

این بیماری بدون علامت کور می‌کند!

 این بیماری بدون علامت است ولی بسیار مهم بوده و در صورتیکه کنترل شود می‌توان از عواقب آن پیشگیری کرد بنابراین فشار خون بالا با مصرف مزمن دارو قابل کنترل محسوب شده ولی این بیماری قابل علاج نیست.

 پرفشاری خون بیماری مزمنی است که اگر کنترل نشود، بیماری‌های متعدد قلبی و عروقی همچون سکته مغزی و قلبی نارسایی کلیوی و قلبی و کوری چشم را به همراه دارند.

بیماران دچار فشارخون بالا باید داروهای خود را به موقع و اندازه‌ای که پزشک متخصص تجویز کرده مصرف کنند.

حدود 30 درصد جامعه بالای 40 سال دچار پرفشاری خون هستند و این در حالی است که فقط کمتر از 40 درصد از  این 30 درصد می‌دانند که پرفشاری خون دارند و 60 درصد اطلاعی از بیماری خود ندارند.

 از افرادی که می‌دانند پرفشاری خون دارند تنها 50 درصد آنها از طریق دارو بیماری خود را کنترل کرده و 50 درصد بقیه هیچ کنترلی بر بیماری‌شان ندارند.

این مسئله نشان می‌دهد که فاجعه بزرگی برای افرادی که دچار پرفشاری خون تشخیص داده نشده و یا کنترل نشده دارند در پیش است و این مسئله ضرورت توجه هر چه بیشتر خانواده‌ها و مسئولین را در امر پیشگیری نشان می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ