گیاهی که در گرمای تابستان خنکتان می کند!

atoosamirzavandi
حنا از گیاهان کشور هند می باشد که علاوه بر استفاده برای زیبایی پوست خواص دارویی بسیاری دارد.

بعضی از افراد با همیشه از گرما و گر گرفتگی در تابستان شکایت دارند. حنا یکی از گیاهانی است که به دلیل طبع خنکش می تواند در رفع گرما موثر باشد. در این مقاله به بررسی خواص گیاه حنا پرداخته شده است.

فشار خون را تنظیم می‌کند

اگر شما آب و دانه‌های حنا را مصرف کنید، می‌توانید یک اثر هایپوتنسیو را تجربه کنید که فشار روی سیستم قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و به طور موثر فشار خون را پایین می‌آورد. چنین تاثیری می‌تواند از ایجاد پلاک در قلب و عروق جلوگیری کند و در نتیجه، مانع از بروز حملات قلبی و سکته‌ی مغزی شود.

علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد

برگ‌های حنا با توجه به خواص ضد التهابی که دارند، می‌تواند برای کاهش درد پیش از قاعدگی استفاده شوند. این گیاه دارویی به مدت بیش از چند قرن در طب آیورودا مورد استفاده قرار گرفته‌است و یکی از گیاهان دارویی هند بوده که معمولا به عنوان یک داروی خانگی استفاده می‌شده‌است.

مشکلات خواب را درمان می‌کند

روغن حنا به طور مستقیم با کاهش برخی از اختلالات خواب مرتبط است، بنابراین اگر از مشکل بی‌خوابی یا بی‌قراری مزمن رنج می‌برید، اضافه کردن کمی از این روغن به رژیم گیاهی‌تان می‌تواند با تسکین بدن و ذهن‌تان شما را به یک برنامه‌ی خواب منظم و آرامش‌بخش برساند، و سبب شود که قبل از خواب به آرامش برسید.

تب را درمان می‌کند

مطابق با سنت‌های آیورودا، حنا می‌تواند تب را کاهش دهد. هنگامی ‌که فرد از تب بالا به عنوان یکی از علائم ثانویه‌ی بیماری دیگری رنج می‌برد، افزایش دما در سراسر بدن می‌تواند برای عملکرد ارگان‌ها و فرایندهای متابولیکی خطرناک باشد. پایین آوردن دمای کلی بدن در این شرایط ضروری است، و حنا می‌تواند این کار را یا از طریق ترویج تعریق در بدن و از بین بردن تب به طور موثر، و یا به سادگی با خنک کردن بدن انجام بدهد.

کیفیت ناخن را بهبود می‌دهد

مردم اغلب حفظ سلامت  ناخن‌ها را فراموش می‌کنند، اما کوتیکول‌ها و فضای زیر ناخن، مکان‌های مناسبی برای عفونت و حضور باکتری‌ها هستند. بنابراین، درمان ناخن با حنا یک انتخاب عاقلانه است. نوشیدن آبی که در آن برگ حنا دم شده‌است، باعث جلوگیری از ترک خوردن ناخن و کاهش التهاب می‌شود. استعمال یک مرهم به طور مستقیم روی صدف ناخن می‌تواند باعث از بین رفتن سوزش، درد و عفونت در این ناحیه شود.

حنا را می‌توان برای پوست سر چرب استفاده کرد

این بسته موی خاک رس قهوه‌ای و حنا، تضمین می‌کند که پوست سر چرب شما باعث ریزش مو نمی‌شود.

خاک رس قهوه‌ای و حنا را با مقداری آب ترکیب کنید. باید به انسجام خمیر در بیاید.
این ماسک مو را بر مو گذاشته و با حوله ببندید
بگذارید یک شب بماند
صبح، بسته مو را با شامپوی ملایم که بهتر است شامپوی بدون سولفات باشد بشویید.

فواید و خواص پودر حنا برای درمان گرگرفتگی

اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.

برای تسکین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.

درمان روماتیسم

گفتنی است که حنا، نقش قابل توجهی در کاهش دردهای روماتیسمی داشته و می توان آن ها در کاهش دردهای روماتیسمی بسیار موثر قلمداد نمود.

درمان ترشحات واژن

برای درمان ترشحات سوزاکی مهبل، از جوشانده ریشه درخت حنا استفاده می شود. به همین جهت گفته می شود که حنا، برای دستگاه تناسلی مفید بوده و مبحث خواص حنا برای دستگاه تناسلی همواره مطرح گردیده است.

خواص حنا برای درمان اسهالخونی و زخم روده

با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم های روده ای- معده ای و به عنوان ادرارآور استفاده می شود.

یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید.

گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد.

حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده و بوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

روغن گل حنا که آن را «دهن الفاعیه» نامند و مانند گل سرخ تهیه می کنند گرم و محلل مقوی مو برای روشنی و درخشانی رنگ چهره نافع است.

برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.

رفع جوش های دهان

یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

روش پاک کردن حنا از روی پوست

آیا حنا پوست را سفید می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ