این خوراکی‌ها به شما کمک می‌کند سرطان روده نگیرید!

mahdie.mohtashami
سرطان یکی از بیماری های دردناکی که امروزه بشر به آن دچار است. شما می‌توانید با داشتن رژیم غذایی مناسب از غول سرطان خود را در امان قرار دهید.

خوراکی‌های مناسب برای سرطان روده 

درمان‌های خانگی متعددی برای جلوگیری از سرطان روده‌ بزرگ وجود دارد و یکی از آنها با استفاده از غذاها و خوراکی‌ها است. غذاها به این دلیل ساده که منابعی طبیعی و اُرگانیک هستند، برای پیشگیری، درمان و مبارزه با سرطان بسیار توصیه می‌شوند. پس اگر خدای نکرده خودتان یا یکی از عزیزان‌تان به سرطان روده‌ بزرگ مبتلا هستید یا حتی اگر فقط قصد دارید که دست پیش را بگیرید تا سلامتی‌تان را حفظ کنید و گرفتار این بیماری نشوید، این استراتژی قدرتمند را نادیده نگیرید. در ادامه‌، ۱۰ غذایی را که به پیشگیری از سرطان روده‌ بزرگ کمک می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت سرشار از ویتامین C است. این ویتامین به دلیل اینکه مانع از شکل‌گیریِ ترکیباتِ سرطان‌زای نیتروژن و در نتیجه کاهش ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ می‌شود، شناخته شده است.

بادام‌زمینی و کره‌ی بادام‌زمینی

بیشترِ ما بادام‌زمینی را به خاطر طعم فوق‌العاده‌ی آن دوست داریم. اما اگر تمایل داشته باشیم خودمان را در برابر سرطان روده‌ بزرگ محافظت کنیم، آن را بیشتر دوست خواهیم داشت. زیرا کره‌ی بادام‌زمینی سرشار از ویتامین E است. ویتامینی که غنی از خواص آنتی‌اکسیدانی است که برای مبارزه با سلول‌های سرطانی مورد نیاز هستند.

 انواع توت‌ها 

هنگامی که پای میوه‌ها و غذاهایی در میان باشد که به جلوگیری از سرطان روده‌ بزرگ کمک می‌کنند، خانواده‌ی توت‌ها یکی از دلپذیرترین‌ گزینه‌ها است. بلوبری (زغال اخته‌ی آبی)، تمشک قرمز (رَزبری) و کرنبری سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام تروستیلبِن هستند که خواص ضدِسرطان آن شناخته شده است.

 سیب‌زمینیِ شیرین

سیب‌زمینیِ شیرین حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی به نام بتاکاروتِن است که یکی دیگر از منابع قدرتمندِ مبارزه با سرطان است.

 زردچوبه 

بحث‌های جنجالی درباره‌ی مضرات مصرف ادویه‌ها را رها کنید و زردچوبه را که ادویه‌ای طبیعی است، مصرف کنید. این ادویه‌ی زرد رنگ که در پودر کاری یافت می‌شود، یک جزءِ فعال به نام کورکومین دارد که سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدِاحتراقی است و این توانایی را دارد که در کار پیام‌رسانیِ سلول‌های سرطانی اخلال ایجاد کند. 

کلم‌ها

غذاهای گیاهی حاویِ ترکیبات شیمیاییِ فیتونوتریِنت‌ها (phytonutrient) یا همان «مواد مغذیِ گیاهی» هستند. این مواد مغذی فواید متعددی دارند که یکی از آنها جلوگیری از پیشرفت سرطان روده‌ی بزرگ است. نمونه‌های خوبِ این غذاهای گیاهی، کلم‌هایی مانند گل‌ کلم و کلم بروکلی هستند. 

انار 

این منابع حاویِ اِلاجیک‌اسید هستند که جزئی از «فیتونوتریِنت‌ها» است. این اسید دارای خاصیت مبارزه با شکل‌گیری و جهش سلول‌های سرطانی‌ای که منجر به سرطان روده‌ بزرگ می‌شوند، است.

به عنوان نتیجه‌گیری، می‌توان گفت که همه‌ی این غذاها به این دلیل که تغذیه‌ی مناسب و سالمی هستند، برخلاف سایر روش‌های مبارزه با سرطان روده‌ بزرگ که دارای عوارض جانبی نیز هستند توسط متخصصان تغذیه توصیه شده‌اند.  


میوه ضد سرطان!


سیر، خوراکی ضد سرطان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ