خواص باورنکردنی سرکه سیب

faateme1366
سرکه سیب بیشتر مصرف کنید، چرا؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا همه چیز را بدانید.

 

التیام درد با سرکه سیب

به گزارش سایت الودکتر، یکی از فواید سرکه سیب برای سلامتی،خاصیت ضد درد آن در مواقع دل‌درد است. وقتی دچار دل‌درد می‌شوید (به علت یبوست، غذای مسموم یا نفخ)، نوشیدن مخلوط سرکه سیب و آب به درمان آن کمک می‌کند، چرا که این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

 

التیام نیش حشرات با سرکه

چه خارش پوست شما به علت نیش پشه یا پیچک سمی باشد چه حساسیت به برگ یک گیاه خاص، سرکه سیب می‌تواند این آثار دردناک و ناراحت‌کننده را از بین ببرد. مقداری از این سرکه را روی محل خارش بمالید و منتظر بمانید که سرکه سیب کارش را انجام بدهد.

 

دیابت و سرکه سیب

آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در جهان حدود ۳۴۶ میلیون و در ایران حدود ۴ میلیون نفر است. با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه‌ی کوچک می‌تواند مفید باشد. یکی از فواید سرکه سیب پیشگیری از دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

 

گوارش آسان با سرکه

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسیدیته معده و سوزش سر دل کمک می کند. مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذاهای غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می شود. اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده‌اند، شما همچنان می توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

 

بهبود گرفتگی بینی با سرکه

اثر آنتی‌بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. همچنین این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی می‌کند و از این رو گرفتگی کمتری در آنها دیده می‌شود. اگر علاقه به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی که دچار آنفلوآنزا شده‌اید، انجام دهید. مصرف سرکه سیب به مدت ۱۰ روز معمولا برای از بین بردن مشکل کفایت می کند. همچنین اگر به گلو درد یا مشکلات التهابی مبتلا شده‌اید، سرکه سیب در کاهش و از بین بردن آنها موثر عمل می‌کند.

 

سرکه سیب شما را لاغر می کند

شاید شما شنیده باشید که سرکه سیب به از دست دادن وزن کمک خواهد کرد! در این مورد تحقیقات بسیار کمی وجود دارد تنها مطالعه برای تست این ایده روی مردم در ژاپن انجام شد. در این مطالعه، به ۱۷۵فرد چاق اما سالم سرکه سیب یا آب در روزانه به مدت۱۲ هفته داده شد رژیم غذایی هر دو گروه مشابه بود در پایان مطالعه، کسانی که سرکهاستفاده می کردند وزن بیشتری از دست داده بوند به طور متوسط، گروهی که سرکهخوردند ۱ – ۲ پوند در طول مدت ۳ ماه وزن از دست دادند. محققان نشان دادند که سرکهممکن است روی ژنهای درگیر در شکستن چربی ها تاثیر بگذارد. همچنین سرکه سیب می تواند به افراد در القای حس سیری کمک نماید. این خاصیت می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند و این یکی از مشهورترین خواص سرکه سیب است.

 

خواص سرکه سیب برای زیبایی

سرکه سیب می تواند در درمان شپش و شوره سر موثر باشد و به عنوان درمان ضدپیری نیز کاربرد دارد.

همچنین سرکه سیب باعث خشک شدن جوش های صورت می شود. می تواند لکه های تیره صورت را از بین ببرد و اگر با آب ترکیب شود می توان از آن به عنوان تونر استفاده کرد.

سرکه سیب می‌تواند پوسته‌ی مو را هموار سازد و به این ترتیب از موخورگی و شکستگی مو جلوگیری می‌کند.

خیلی از افرادی که دچار مشکلات پوستی از پسوریازیس گرفته تا اگزما می باشند، برای کاهش التهاب می توانید از خواص سرکه سیب استفاده کنید. سعی کنید جاهای تحت تاثیر را با پنبه آغشته به سرکه سیب تر نمایید.

شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم ph پوست شما کمک می‌کند. به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید.

خواص سرکه سیب برای روشن شدن پوست فوق العاده است. می توانید سرکه سیب را روی نقاط تیره پوست بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

 

مواد معدنی سرکه سیب

سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی است  که علاوه بر خواصی که سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد،  یک اسید استیک سالم و ملایم است و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند. نام این ماده پکتین است، این یکی از خواص سرکه سیب است.

چه کسانی سرکه سیب نخورند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ