جراحی بینی و برخی عوارض آن

zahra
دکتر بهزاد عابدین، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی: در جراحی بینی هم مانند جراحی‌های دیگر احتمال عوارض وجود دارد اما این عوارض ممکن است به‌دلیل مواردی ازجمله نداشتن تبحر کافی جراح، عدم انجام اصولی و درست جراحی، سهل‌انگاری بیمار در رعایت دستورالعمل‌های قبل و بعد از جراحی و... باشد که در این صورت باتوجه به وضعیت به وجود آمده در بیشتر موارد امکان برطرف شدن عوارض وجود دارد.

دکتر بهزاد عابدین، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی:

در جراحی بینی هم مانند جراحی‌های دیگر احتمال عوارض وجود دارد اما این عوارض ممکن است به‌دلیل مواردی ازجمله نداشتن تبحر کافی جراح، عدم انجام اصولی و درست جراحی، سهل‌انگاری بیمار در رعایت دستورالعمل‌های قبل و بعد از جراحی و… باشد که در این صورت باتوجه به وضعیت به وجود آمده در بیشتر موارد امکان برطرف شدن عوارض وجود دارد.

  همان‌طور که بیان کردیم جراحی بینی هم می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد که این عوارض به دو دلیل زیبایی و تنفسی ممکن است بروز کنند. در جراحی بینی وقتی هدف زیبایی باشد احتمال دارد پاره‌ای از مشکلات جسمی را برای فرد در پی داشته باشد. مثلا در بینی‌هایی که شکل‌شان زینی است به دلیل تراشیدن یا برداشته شدن بیش از حد قوز استخوانی یا غضروفی مشکلاتی به وجود می‌آید. در مورد عوارض تنفسی هم تنگی دریچه داخلی بینی وخیم‌ترین عارضه جراحی‌ بینی است که معمولا به دلیل برداشته شدن بیش از حد بافت‌ها و غضروف‌های بینی به وجود می‌آید. همچنین باقی ماندن انحراف تیغه بینی و تنگی سوراخ‌های بینی به دلیل اصرار بیماران برای کوچک کردن پره‌های بینی و… از دیگر عوارض جراحی تنفسی بینی هستند. البته باید به این نکته توجه داشت که احتمال مشکلات ظاهری و اختلالات تنفسی جزء خطرناک‌ترین عوارض جراحی بینی هستند که می‌تواند نتیجه مراجعه افراد به جراحان غیرمتخصص  و غیرمتبحر باشد. 

در این بین باید توجه داشت که علاوه بر عوارض و مشکلات مختلفی که ممکن است به دلایل گوناگون برای افراد مختلف به شکل‌های متفاوت و گوناگونی خود را نشان دهد توجه به یکسری موارد و مراقبت‌ها از جانب خود افراد لازم و ضروری است. مثلا اگر بیمار توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از جراحی را که لازم است برای بهبود خود انجام دهد رعایت نکند دچار مشکل  خونریزی می‌شود که باعث این مشکل خودش خواهد بود.

آسیب پوستی بینی، فرو رفتگی پره‌های بینی، کم یا زیاد شدن پره وسط بینی، عدم متقارن سوراخ بینی، باریک شدن بیش از اندازه نوک بینی، کجی بینی و… از عوارض دیگر جراحی بینی هستند.

باوجود تمام موارد بیان شده بهتر است افراد قبل از جراحی بینی خود تصمیم درستی گرفته و از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشند. به پزشکی متبحر مراجعه کرده و به او اعتماد کنند و به موارد و توصیه‌های بهداشتی عمل کنند تا با رعایت دستورالعمل‌های مناسب و بهداشتی و انجام عملی صحیح توسط جراحی حاذق از هرگونه عوارض و مشکلی به دور باشند.

دکتر بهزاد عابدین، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی:

دانش آموخته دوره پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ١٣٨٧ با رتبه برتر

– دانش آموخته دوره تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ١٣٩١

– دارای درجه دانشنامه (بورد تخصصی)، عضو انجمن گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن ایران، عضو انجمن راینولوژی ایران

شما می توانید جهت ارتباط با شماره زیر تماس حاصل فرمائید:

02126601967

آدرس: شریعتی-بالاتر از پل صدر- روبروی سفارت واتیکان – ساختمان رسا – شماره 1730 – طبقه اول – واحد 2

وب سایت

اینستاگرام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ