بهترین ماسک برای رفع لکه های قهوه ای پوست

sahar.d
از بین بردن لکه های قهوه ای پوست در مراحل اولیه بروز آن ها کار آسانی است و با استفاده از ماسک های موثر خانگی می توان به سرعت به نتیجه مطلوب رسید.

لکه های قهوه ای پوست صورت از کابوس های هر فردی است. این لکه ها بخصوص در فصل های گرم در اثر تابش شدید آفتاب بوجود می آید. همچنین در برخی موارد پس از رفع التهاب جوش، جای آن به صورت لکه های قهوه ای باقی می ماند. بهتر است قبل از اینکه برای رفع لکه های پوست به سراغ درمان های پزشکی بروید، این ماسک های خانگی فوق العاده را برای رفع لکه های قهوه ای پوست امتحان کند.

دلایل ایجاد لک های قهوه ای صورت

لکه های تیره روی پوست می تواند ملیسما و یا لکه های کبدی باشند. ملیسما در واقع لکه های قهوه ای یا طوسی رنگی است که در اثر تغییر هورمون و آفتاب بر روی صورت به وجود می آیند. حال آنکه لکه های کبدی لکه‌های ایجادشده در اثر نور خورشید و یا پیر شدن می‌باشند و هیچ ربطی به کبد و یا عملکرد آن ندارند.

در مورد علت به وجود آمدن این لکه ها می توان گفت التهاب ناشی از تابش اشعه فرابنفش و صدمات طبیعی دیگر ، باعث می‌شود تا سلول‌ها برای محافظت از خود رنگ‌دانه تولید کنند . همچنین تغییر در سطح استروژن (به علت قرص‌های پیشگیری از بارداری و حاملگی) می‌تواند تأثیرگذار باشد .

تغییر در سطح استروژن باعث ایجاد رنگ‌دانه در قسمتی از پوست می‌شود که به روش‌های مختلف بر روی رنگ پوست تأثیر می‌گذارد. پوست‌های روشن تمایل دارند تا کک مک و لکه‌های حاصل از نور خورشید را بر روی پوست به وجود بیاورند درحالی‌که بر روی پوست‌های تیره به‌صورت سایه و تکه‌تکه به وجود می‌آیند.

ماسک های خانگی درمان لکه های قهوه ای

پیش از آنکه برای از بین بردن لک های صورت خود به فکرِ استفاده از ماسک صورت بیافتید، بهتر است یک رژیم غذایی سالم برای خود دست و پا کنید و یک ضد آفتاب خوب و سازگار با پوستتان، تهیه کنید. این دو مورد به ماسک‌های صورت اولویت دارند و فقط زمانی که آنها را به خوبی رعایت کردید است که پیشنهاد می‌کنیم برای از بین رفتن و پیشگیری از لک های صورت خود، به سراغ ماسک های صورت هم بروید. ماسک ها تاثیر بسیاری بر کاهش و از بین بردن اختلالات پوستی مختلفی از جمله آکنه و لک دارند، اما برای آنکه بتوانند تاثیر مطلوب و دلخواه شما را داشته باشند، لازم است در استفاده از آن ها صبر و مداومت به خرج دهید.

ماسک ترش

اگر می خواهید لک هایی را که به دلیل تابش نور خورشید بر روی پوستتان ایجاد شده اند، از بین ببرید، می توانید از ماسک خانگی ترش استفاده کنید. برای تهیه این ماسک خانگی تنها کافی است کمی ماست ترش را با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را بر روی پوست خود بگذارید. پس از مدت زمان گفته شده، صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است برای مشاهده تاثیر این ماسک در از بین رفتن لک های صورت، هر روز و حداقل به مدت دو هفته آن را استفاده کنید.

ماسک عسل و سرکه

برای تهیه این ماسک فوق العاده در منزل، تنها کافی است کمی عسل و سرکه سفید یا قرمز را مخلوط کرده و مقدار لازم از آن را بر روی لک های صورت خود قرار دهید. این ماسک می تواند در برطرف کردن لک ناشی از کبودی زیر چشم نیز موثر باشد، فقط مراقب باشید که ماسک عسل و سرکه به داخل چشم شما نفوذ نکند.

ماسک عسل و شیرخشک

این ماسک ضد لک، تنها با استفاده از دو قاشق غذاخوری شیرخشک، دو قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و چهار قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود. پس از اینکه همه مواد ماسک را به طور کامل با هم مخلوط کردید و به یک حالت خمیری رسیدید، آن را بر روی پوست صورت خود بگذارید و حدود 20 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و روی پوست خود مقداری ماست ساده بزنید، در این حالت نیز 10 دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب خنک بشویید.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی برای انواع پوست است. آلوئه ورا قدرت بالایی در حذف لک های پوست دارد و شدیدا باعث کاهش رنگدانه های پوست می شود. برای از بین بردن لک های صورت خود، کافی است مقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی صورت خود بزنید و 5 دقیقه صبر کنید، سپس این ماسک طبیعی را با آب خنک از روی پوست خود بشویید.

ماسک عسل و سیب زمینی

عسل و سیب زمینی، یک ترکیب موثر در درمان لک های صورت محسوب می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است، کمی عسل را با آب سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید و آن را با یک براش صورت بر روی پوست خود بزنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی دارد و پس از مدت زمان کوتاهی لک های صورت را محو می کند. دقت کنید که برای مشاهده نتیجه مطلوب، باید در استفاده از این ماسک صبر و مداومت داشته باشید.

ماسک شیر سرد

شیر سرد و ارگانیک را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید . اسید لاکتیک در شیر پوست را آرام می کند یک پنبه داخل شیر سرد بکنید و پوست خود را هر روز صبح با شیر صورتتان را ماساژ دهید و یا اگر بدنتان لک شده شیر را به پوست بدنتان بزنید بعد از 15 دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید پوستتان چه تغییری می کند.

ماسک خیار و شیر و لیمو ترش

یک خیار را رنده کمی شیر به آن اضافه کنید و چند قطره لیمو ترش هم به آن ترکیب اضافه کنید تا یک حالت خمیری داشته باشد این ماسک را روی صورتتان بزنید و بگذارید بماند تا بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.این ترکیب هم صورت شما را جوانتر می کند و هم لکه ها را کم رنگ می کند این تر کیب را یک روز در میان انجام دهید بعد از یک ماه نتیجه را به چشم ببینید.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان فوق العاده است و برای جوانسازی و از بین بردن لکه های پوست. ویتامین E را با کمی روغن کرچک مخلوط کنید ترکیب را روی لکه های پوست بگذارید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید بعد می توانید صورت را با آب ولرم بشویید.

نکته: یادتان باشد در کنار این موارد همیشه ته مانده لیمو ترش و گوجه فرنگی و پوست موزی که تیره نشده باشد و تازه باشد را به صورتتان و جاهای تیره بدنتان بمالید. اینها به تنهایی در از بین بردن لک های صورت بسیار و بدن بسیار موثر اند این کار را بکنید ببینید چقدر موثرتر از مواد آرایشی گران قیمت است. 

درمان لکه های قهوه ای پوست با دوغ!

بهترین ماده برای رفع لکه های قهوه ای روی دست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ