درمان خانگی خارش واژن با این ترفندها!

atoosamirzavandi
تماس واژن با مواد شیمیایی تحریک کننده می‌تواند باعث احساس خارش در واژن شود.

خارش واژن بیماری عفونی است که گاهی بر اثر غفلت از نکات بهداشتی و پوشیدن لباس نامناسب به وجود می آید. در این مقاله علت به وجود آمدن خارش واژن و راه های درمان خانگی آن مورد بحث قرار گرفته است.

علت خارش واژن چیست؟

بروز این عارضه می‌تواند دلایل مختلی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تماس با مواد محرک:

تماس واژن با مواد شیمیایی تحریک کننده می‌تواند باعث احساس خارش در واژن شود. مواد شیمایی رایج که باعث این موضوع می‌شوند به شرح زیر می‌باشند:

صابون‌ها مخصوصا صابون‌های معطر

اسپری‌های خوشبو کننده

دوش واژینال

کرم‌ها

پماد

مواد شوینده

نرم کننده‌ی پارچه

استفاده از کاغذهای معطر توالت

در صورتی که به بیماری‌هایی نظیر دیابت یا بی اختیاری ادرار مبتلا باشید، این بیماری‌ها نیز می‌توانند علت خارش واژن باشند.

درمان خانگی خارش واژن

سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی یک داروی خوب برای درمان خارش واژن است به این دلیل که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است. این ماده همچنین به بازگرداندن تعادل PH طبیعی واژن کمک می‌کند.

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و تصفیه نشده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. به مدت چند روز و هر روز دوبار واژن‌تان را با این محلول شستشو دهید.

همچنین، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده و ۱ قاشق چایخوری عسل خام را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید

سیر

سیر حاوی خواص ضد باکتری و همچنین آنتی‌بیوتیکی است که می‌توانند به از بین بردن باکتری و قارچ کمک کنند. همچنین، سیر باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن برای مبارزه با عفونت کمک می‌کند.

چند قطره روغن سیر را با ۱ قاشق چایخوری روغن ویتامین E رقیق کنید و آن را روی منطقه‌ی آسیب دیده بمالید. ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب گرم بشویید. دو بار در روز و به مدت چند هفته این درمان را تکرار کنید.
۳ حبه سیر خام در روز بجوید. به جای جویدن سیر می‌توانید، پس از مشورت با یک پزشک، مکمل سیر مصرف کنید.

پودر شنبلیله

مقدار مساوی پودر شنبلیله و ماست را با هم مخلوط کنید.
سپس، این مخلوط را دوبار در روز مصرف کنید.
این درمان خانگی را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که این اختلال به طور کامل از بین برود.

این در واقع یکی از بهترین روش‌های برای از بین بردن خارش واژن است که باید بدانید و از آن استفاده کنید.

بابونه

بابونه اثر آرام‌بخشی دارد که به شما کمک می‌کند تا التهاب و خارش را در ناحیه‌ی واژن از بین ببرید. برای استفاده از این گیاه دارویی جهت درمان خارش واژن می‌توانید مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

۱. در ابتدا، ۲ قاشق غذاخوری گل بابونه را داخل یک فنجان آب گرم بریزید.
۲. اجازه دهید که به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد و سپس ترکیب را صاف کنید.
۳. صبر کنید تا دمای آن به دمای بدن برسد.
۴. سپس، دمنوش بابونه را داخل یک سرنگ دوش واژینال بریزید و با استفاده از آن واژن‌تان را شستشو دهید.

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن نیزدر درمان عفونت و رفع خارش موثر است. بدین منظور از یک ساقه آلوئه ورا استفاده کنید، پوست سبز آنرا جدا کرده و در واژن قرار دهید. همچنین میتوانید مقداری از آنرا رنده کرده و با شهد به دست آمده ناحیه تناسلی را ماساژ دهید. بهتراست قبل از خواب اینکار را انجام دهید که تا صبح اثر کند. مقادیری که در واژن باقی میماند خود به خود خارج میشود و جای نگرانی ندارد ( تجربه کاربران سایت )

حمام آب نمک

استفاده از حمام آب نمک به خوبی می تواند خارش واژن را تسکین دهد. نمک رشد میکروب هایی را که باعث عفونت می شوند کاهش داده و در نتیجه منجر به کاهش خارش و ناراحتی های دیگر واژن می شود.

نحوه استفاده:

یک قاشق غذاخوری نمک را به یک لیوان آب اضافه نموده و هر زمانی که احساس خارش کردید واژن خود را با آن شست و شو دهید. این روش منجر به درمان فوری شما می شود.

روش دیگر اینست که وان حمام خود را با آب گرم پر کرده و نصف لیوان نمک به آن اضافه کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه در حالت چمباتمه در آب بشینید. روزی دو تا سه بار به مدت چند روز این کار را تکرار کرده تا بهبود پیدا کنید.

روغن پونه‌ی کوهی

یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای درمان خارش واژن در منزل که دوست دارم در این مقاله به آن اشاره کنم و می‌خواهم که تمام خوانندگانم آن را یاد بگیرند و از آن استفاده کنند، ‌روغن پونه‌ی کوهی است. این روغن می‌تواند برای درمان خارش واژن مفید باشد.

با استفاده از چند قطره روغن پونه‌ی کوهی، می‌توانید از خارش واژن بلافاصله رهایی پیدا کنید. قدرت ضد باکتری روغن پونه‌ی کوهی می‌تواند به افزایش کارایی سایر داروهای خانگی برای از بین بردن عفونت‌های مختلف باکتریایی کمک کند.

کارشناسان گزارش داده‌اند که روغن معطر پونه‌ی کوهی در از بین بردن باکتری‌های مختلف، حتی آن باکتری‌هایی که نسبت به داروهای شیمیایی مقاوم هستند، موثر باشد.

به منظور کاهش خارش و از بین بردن عفونت در ناحیه‌ی واژن، ۲ تا ۳ قطره از روغن معطر پونه‌ی کوهی را به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید. سپس، این پماد طبیعی را در ناحیه‌ی دهانه‌ی واژن به منظور کاهش خارش و کمک به درمان هر گونه عفونتی استعمال کنید. قبل از شستن این نایحه با آب گرم ۲ ساعت صبر کنید. تا زمانی که از علائم عفونت و خارش ناشی از آن رنج می‌برید، این درمان خانگی را تکرار کنید.

 درمان عفونت واژن در خانه

شایع ترین علل خارش واژن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ