نوشیدنی خوشمزه ای که کبد چربتان را درمان می کند!

atoosamirzavandi
کبد چرب با مصرف آنتی اکسیدان ها درمان و از التهاب آن کاسته می شود. لبو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که می تواند در بهبود کبد چرب موثر واقع شود.

کبد چرب بیماری است که به علت رژیم غذایی غلط در کمین افراد زیادی می باشد. اما می توان با استفاده از مواد غذایی، میوه و سبزیجات به کمک کبد رفت. یکی از این نوشیدنی ها لبو می باشد. در این مقاله ضمن اشاره به استفاده ی لبو در درمان کبد چرب دیگر خواص آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

لبو برای کبد نوشیدنی لبو برای تصفیه کبد و کبد چرب

لبو سرشار از بتاکاروتن، کاراتنوئیدها و فلاوونوئیدها است که همگی آنتی اکسیدان های قوی محسوب می شوند. به طور کلی سبزیجات و میوه های رنگی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها را دار می باشند. هر ماده غذایی حاوی این ترکیبات مغذی برای تصفیه و تمیزی کبد مؤثر بوده و بخصوص برای افرادی که از کبد چرب رنج می برند مفید است. نتایج یک پژوهش بالینی نشان می دهد مصرف آنتی اکسیدان ها باعث کاهش چشمگیر میزان چربی کبد و التهاب آن می شود. این بهبود ویژه مربوط به وجود نوعی از آنتی اکسیدان ها به نام «بتالائین» است که قدرت زیادی داشته و در پیشگیری از پیری نیز بسیار مؤثر است.

طرز تهیه نوشیدنی لبو برای کبد

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی لبو برای کبد چرب عبارتند از: یک لیوان (۲۰۰ میلی لیتر) آب، یک عدد لبو متوسط، یک عدد هویج متوسط و یک عدد سیب متوسط.

حال قبل از هر کاری مواد اشاره شده را به دقت بشویید و سپس به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا در مخلوط کن بهتر میکس شوند. لبو، هویج و سیب باید خام باشند. مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملاً میکس و یکدست شوند. سپس یک لیوان آب به آن اضافه کرده و میل کنید. می توانید چند قالب یخ نیز به نوشیدنی تان اضافه کنید. این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید. برای تصفیه و پاکسازی کبد کافی است به مدت ۵ روز پی در پی روزانه یک لیوان از این نوشیدنی سالم میل کنید. سپس ۱۰ روز فاصله داده و دوباره شروع کنید. با همین کار ساده از یک گنجینه ی طبیعی و درمانگر بهره مند خواهید شد.

به کاهش وزن کمک می‌کند

یکی از ویژگی‌های لبو که باعث می‌شود برای کاهش وزن عالی باشد، شیرینی طبیعی آن است. برای همین است که می‌توانید آن را جایگزین شیرین‌کننده‌های مصنوعی کنید. چون رژیم غذایی که سرشار از شکر افزودنی باشد می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.

لبو سرشار از فیبر است و به همین دلیل یکی از خوراکی‌های عالی برای کاهش وزن است. برخی متخصصان می‌گویند مصرف آب لبو بهتر است چون بدن بهتر می‌تواند مواد مغذی آن را جذب کند (در حالت کلی جذب مواد مغذی از آب میوه بیش‌تر است).

خواص ضد پیری دارد

برگ چغندر حاوی ویتامین A و کاروتنوئید است که می‌تواند برای بدن شما مفید باشد. هم‌چنین دارای مقدار ناچیزی لوتئین است که یک آنتی‌اکسیدان قوی است. این‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و می‌توانند برای مبارزه با چین و چروک مفید باشند.

از رخ دادن سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند.

این مورد هم یکی دیگر از فواید خوردن لبو است. اگر سلامت ذهن شما در حد خوبی قرار ندارد و فشار زیادی را احساس می‌کنید، فشار خون‌تان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با بالا رفتن سطح فشار خون نیز احتمال بیش‌تری برای رخ دادن سکته‌ی مغزی وجود دارد.

لبو به عنوان یک ماده‌ی خوراکی که می‌تواند از سکته‌ی مغزی جلوگیری کند، شناخته شده‌است. در واقع، وجود پتاسیم در این ماده‌ی خوراکی به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند. در عین حال، پتاسیم که یک واسازودیلاتور نامیده می‌شود، رگ‌های خونی را شل می‌کند و فشار خون را پایین می‌آورد و به این ترتیب خطر رخ دادن سکته‌ی مغزی را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین باید پذیرفت که لبو سلامت بدن را بهبود می‌دهد.

درمان آکنه و جوش صورت

آب چغندر دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

هر روز صورت خود را با ترکیب آب چغندر و سرکه بشویید تا آکنه و جوش صورت و جای جوش را درمان کند.

پوکی استخوان

نیترات و سیلیس موجود در لبو برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان مفید می باشد. بر اساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، بتائین موجود در آب چغندر به کاهش سطح هموسیستئین که عامل پوکی استخوان محسوب می شود، کمک می کند.

لبو برای بیماران دیابتی

خاصیت دیگر لبو کنترل دیابت است. درحالیکه اکثرا لبو را غذای ممنوعه برای افراد دیابتی می دانند، اما آب این گیاه به بهبود عملکرد انسولین کمک می کند چراکه این عصاره منبع غنی از بتالاین و نئوبتانین است که به کاهش سطح گلوکز، افزایش حساسیت به انسولین و ممانعت از تغییرات اکسایشی ناشی از استرس در بیماران دیابتی کمک می کند.

توجه داشته باشید اگر لبو به صورت خام (به عنوان مثال رنده شده) مصرف شود مشکلی برای سلامتی دیابتی‌ها به وجود نمی‌آورد. اما در مورد لبو پخته باید احتیاط شود. برای اینکه مشکلی پیش نیاید دیابتی‌ها باید لبو پخته را با سبزیجات خام دیگر به عنوان مثال در ترکیب سالاد مصرف کنند. همچنین نباید لبو پخته شده را به طور روزانه مصرف کنید.

پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل

لبو سرشار از نیترات است که می‌تواند از مغز مراقبت کند. این ترکیب در هنگام هضم به نیتریت تبدیل می‌شود. برای همین هم می‌تواند باعث گشادتر شدن رگ‌های خونی مغز شده و انتقال اکسیژن را با سهولت بیشتری انجام دهد. محققان آمریکایی روی ۱۴ داوطلب ۷۰ سال و بیشتر مطالعاتی انجام دادند. آن‌ها مشاهده کردند روند پیری سلول‌های مغز در افرادی که روزانه آب لبو می‌نوشند و نیترات جذب می‌کنند کُندتر صورت می‌گیرد.

 

آب لبو باعث حفظ جوانی مغز می شود. مطالعات نشان می دهد که فقدان اکسید نیترات مانع از جریان خون مغزی می شود که این به معنای سرعت روند پیری مغز و مرگ نورون هاست. مصرف لبو به احیای دوباره بخش کورتکس قدامی مغز که مسئول عملکرد شناختی مغز است کمک می کند. در نتیجه مانع از بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن نظیر دمانس، آلزایمر و زوال عقل می شود.

لبو و این همه خاصیت بی نظیر 

خواص آب چغند یا همان لبو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ