بهترین روش مراقبت از موهای رنگ شده

sahar.d
موهای رنگ شده برای حفظ سلامت و زیبایی شان به مراقبت نیاز دارند. در این مطلب روش های مراقبت اصولی از موهای رنگ شده را به شما معرفی می کنیم.

رنگ کردن موها برای خانم ها یکی از مهمترین کارهایی است که در راستای زیباتر شدن انجام می دهند. با وجود زیبایی که رنگ کردن به موها می بخشد، همه ما از آسیب هایی که مواد شیمیایی به موها وارد می کنند اطلاع داریم. یکی دیگر از مضرات رنگ کردن مو از بین رفتن پروتئین موها است که سبب خشک و خشن شدن موها می شود. از همین رو در این مطلب قصد داریمروش های موثر در مراقبت از موهای رنگ شده را به شما معرفی کنیم.

ماسک نرم کننده مو برای مراقبت از موی رنگ شده

داخل کاسه ای نصف آوکادو رسیده و 1 عدد موز رسیده را له کنید تا کاملاً با هم ترکیب شود سپس ا قاشق غذاخوری روغن زیتون را بیافزایید. این ماسک را از ریشه مو بزنیدتا کاملاً مو را بپوشاند و بگذارید یک ساعت بماند. سپس با شامپوی بدون سولفات و آب سرد مو را بشویید. همه این مواد خاصیت نرم کنندگی دارند و وزی و آسیب مو را درمان میکند.

بهتر است یکبار در هفته این کار را انجام دهید.

تغذیه مو با پروتئین

داخل کاسه ای 1عدد تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری مایونز را با هم ترکیب و روی سر بمالید. نوک موها را فراموش نکنید. 45 دقیقه بعد با آب سرد و شامپو بدون سولفات موها را بشویید. 

تخم مرغ حاوی پروتئین است و مو را تغذیه می کند مایونز هم به صاف شدن مو کمک می کند مصرف منظم این ماسک آسیب پروتئینی را درمان می کند.

نکات مهم در رابطه با موهای رنگ شده

آماده سازی مو

اگر می خواهید بعد از رنگ مو هاسالم بماند باید قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید ابتدااز مغذی بودن و رطوبت مو مطمئن شوید همچنین حداقل دو ماه قبل از رنگ ماسک مو و روغن های مو البته از نوع روغن های طبیعی استفاده کنید. به طور منظم موها را کوتاه کرده و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید ؛ اگر نیاز به دکلره دارید تارنگ مورد دلخواه بدست آید قبل از دکلره به موها روغن نارگیل بزنید این کارها آسیب مو را به حداقل میرساند.

انتخاب رنگ مناسب

بسیار مهم است بعد از رنگ کردن مو دچار آسیب نشود، اگر از دکلره برای سفید کردن مو استفاده کردید حتماً مطمئن شوید که از اکسیدان مناسب استفاده کرده اید مثلا استفاده از اکسیدان شماره 40 برای موهای بلوند از سوختگی مو جلوگیری می کند و اگر موها روشن است از اکسیدان 20 یا 30 استفاده کنید .استفاده از محصولات مراقبتی آسیب مو را به حداقل برسانید ،رنگهایی استفاده کنید که بدون مواد شیمیایی خطرناک مثل آمونیاک باشند.

شست وشو با آب سرد

شستشوی مو با آب داغ باعث می شود کوتیکول های لایه خارجی مو بلندشوندکه رارطوبت کاهش میدهد مو فرو مجعد میشود و مو بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد به همین خاطر موثرترین راه شستشوی مو با آب سرد است .کوتیکول ها را مرطوب نگه می دارند و وزوزی مو رنگ آن را کنترل می کنند اگر نمی توانید با آب سرد دوش بگیرید بعد از شستشوی خود با آب گرم سر را با آب سرد بشویید.

قبل از شامپو زدن منتظر بمانید

بعد از این که موهای تان را رنگ کردید سعی کنید حداقل دو روز منتظر بمانید این کاربه ثابت ماندن رنگ مو کمک میکند همچنین چربی مو قبل از رنگ کردن مثل یک لایه محافظتی ریشه موعمل و ازآسیب موجلوگیری می کند. کوتاه کردن موهای آسیب دیده نظر خوبی است که همیشه بعد از مراحلی مو را کوتاه کنید ناگزیر هستید بعد از اینکه مو دچار آسیب شد آن را کوتاه کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کرده باشیداگر موهای تیره را به بلوند می رسانید آماده شکنندگی مو باشید.

کم کردن شست وشو

وقتی موهایتان را 3 یا 4 بار در هفته می شویید رنگ مو تدریجی تغییر می کند بنابراین برای اینکه رنگ مو و چربی سر ثابت شود شستشوی مو را بین 2 تا 3 بار در هفته کاهش دهید.

خرید نرم کننده باکیفیت

نرم کننده های با کیفیت حاوی سیلیکون هستند لایه محافظتی روی مو ایجاد می کنند وازاحتمال آسیب آفتاب فر شدن مو جلوگیری میکند همچنین مو را از آسیب وسایل گرمایشی حفظ میکند.

موها را با نرم کننده آب رسانی کنید

بعد از اینکه موها را رنگ می کنید خشکی و کمبود رطوبت شایع است تنها راه مقابله با این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده هاست ترکیب نرم کننده ها با موادی مثل آواکادو و ماست ،عسل ،سس مایونز، شیر نارگیل، روغن و ویتامین ایی و ژل آلوورا عالی عمل می کند.

کنارگذاشتن وسایل گرمایشی

یکی از کارهای ساده کنار گذاشتن وسایل گرمایشی مثل سشوار است همه ی ما می دانیم که مصرف زیاد آن به مو صدمه می زندبه همین خاطر بعد از رنگ کردن مو از مصرف سشوار خودداری کنید اما اگر مجبور به استفاده شدید دکمه سرد آن را بزنید و با فاصله 15 سانتی متری بگیرید ؛ سعی کنید به جای صاف و فر کردن مو از روشهای دیگر برای زیبایی استفاده کنید.

کوتاه کردن منظم مو

اگرموهایتان راهر6 تا 8 هفته کوتاه نمی کردید الان وقت آن رسیده شروع کنید چون موها در معرض آسیب هستند بااین کار از شکنندگی و پخش شدن موخوره جلوگیری می کنید.

رنگ مو چه بلای سر موهایتان می آورد؟

چگونه با دارچین موها را روشن کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ