برای تقویت حافظه این دمنوش ها را مصرف کنید

sahar.d
تقویت حافظه با دمنوش های گیاهی که متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند از بهترین راه ها برای پیشگیری از ایجاد آلزایمر با افزایش سن است.

در دنیای امروز ما به دلیل مشغله های ذهنی، استرس و هم چنین انواع آلاینده های شیمیایی، عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمال ایجاد مشکلات فراموشی و آلزایمر را در سنین بالاتر به وجو می آورد. تغذیه نقش موثری در تقویت مغز و عملکرد آن دارد. در این مطلب دمنوش های موثر در تقویت حافظه را به شما معرفی می کنیم.

جینکوبیلوبا

زادگاه این گیاه چین است و یکی از معروف ‌ترین‌ ها برای تقویت مغز و حافظه. بلندی درخت جینکو تا ارتفاع سی متر هم می‌رسد و می‌تواند تا ۲۰۰۰ سال زندگی کند. ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، شن نونگ امپراتور چین هم برای مقابله با زوال عقل از گیاه جینکو استفاده می‌کرده است.

این گیاه توانایی یادگیری را بهبود می‌دهد و عملکرد حافظه را بهتر می‌کند. توجه داشته باشید که امروزه برای درمان اختلالات درک و درمان بیماری ‌هایی مانند آلزایمر از داروهای تهیه شده با جینکو استفاده می‌کنند. می‌توانید با داروساز مشورت کنید و از قرص ‌های این گیاه استفاده کنید.

دمنوش دارچین

از دارچین می‌توان به عنوان محرک اعصاب، آرامش بخش، تقویت کننده معده، کاهنده درد کمر و مفاصل، تسریع کننده جریان خون، نیرو بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده فشار خون، ضد دلهره و ضد بوی بد دهان استفاده کرد.

اگر حس می‌کنید بیمار شده اید چای دارچین را فراموش نکنید، همچنین از خواص دیگر دارچین می‌توان به افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن برای افرادی که مشکل دیابت دارند اشاره کرد.

مریم‌ گلی

مریم‌ گلی هم برای تقویت حافظه مفید است. این گیاه مدیترانه‌ ای با آن گل‌ های آبی صورتی رنگ خود خواصی دارد که از دوره‌ باستان طرفدار داشته است.
از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب مخاط استفاده می‌کنند. علاوه بر این ‌ها مریم گلی برای تقویت حافظه مفید است به طوری که در تهیه‌ داروهای مربوط به آلزایمر استفاده می‌شود.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک تقویت کننده حافظه، تقویت کننده معده، تقویت کننده قوای بدن، خون ساز و تنظیم کننده ادرار، برطرف کننده عطش، درمان اسهال ساده و خونی، کاهش چربی خون، بالا بردن فشار خون، ضد ضعف اعصاب، ضد نفخ، ضد رطوبت مزاج، ضد بلغم و ضد درد مفاصل به شمار می‌رود.

جینسنگ

جینسنگ برای تقویت حافظه، بالا بردن قدرت تمرکز و همچنین بهبود قدرت درک افراد مفید است.

البته به عقیده‌ محققان اثبات تاثیر این گیاه روی حافظه نیازمند بررسی‌ ها و پژوهش‌ های بیشتری است. اما با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند که گیاه جینسینگ سلامت مغز را بالا می‌برد. این گیاه روی فعالیت سلول‌ های مغزی تاثیر می‌ گذارد و حافظه را تقویت می‌کند.

دمنوش زعفران

این دمنوش برای تقویت حافظه و سلول‌های مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمنوش زعفران خاصیت اشتها آور داشته و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد، همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند. این دمنوش به علت فرح بخش بودن خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد.

نوشیدن این چای های گیاهی موجب تقویت حافظه می شود…

تقویت حافظه و افزایش طول‌ عمر با خوراکی های خوشمزه!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ