در تابستان شربت هندوانه عسلی بخورید❗️

با قرار گرفتن در فصل تابستان و گرم شدن هوا حس تشنگی در افراد هم زیاد می شود و هیچ چیز اندازه ی یک معجون هندوانه نمی تواند عطش را برطرف کند. پس در تابستان شربت هندوانه عسلی بخورید.

برای رفع تشنگی تابستان هیچ چیز اندازه خوردن یک شربت هندوانه عسلی لذت بخش نیست. تهیه ی معجون هندوانه عسلی کار سختی نیست فقط کافی است این مقاله را بخوانید تا با طرز تهیه ی شربت هندوانه عسلی آشنا شوید. پس به شما توصیه می کنیم در تابستان شربت هندوانه عسلی بخورید❗️

در تابستان شربت هندوانه عسلی بخورید❗️

آب هندوانه + عسل (به ازای هر 2 کیلو هندوانه ، 2 قاشق عسل )

این شربت علاوه بر کمک به رفع عطش ، بسیار مقوی بوده و سرشار از ویتامین هاست !

مواد موردنیاز برای تهیه معجون هندوانه عسلی 

1-عسل- به مقدار لازم (نصف فنجان)

2-آب- یک فنجان

3- هندوانه هسته گرفته- 6 فنجان ( تقریبا یک هندوانه 2 کیلویی نیاز هست)

4- آبلیموی تازه-2 قاشق غذاخوری

روش تهیه: عسل و آب را در یک ظرف متوسط با هم مخلوط کنید و برای اینکه عسل راحت تر در آب حل شود می توانید مقداری هم به آن به ملایمی حرارت بدهید. بعد از حل شدن عسل در آب، محلول را به مدت یک ساعت در یخچال بگزارید تا کاملا خنک شود. البته از شکر هم می توان استفاده کرد اما استفاده از عسل به جای شکر مزیت های زیادی دارد.

تکه های هندوانه و آبلیمو را داخل مخلوط کن بگزارید و  به خوبی مخلوط کنید. بعد مخلوط را از یک صافی عبور دهید تا هسته های ریز هندوانه و مواد اضافی به خوبی گرفته شود. آب هندوانه و لیمو را با شربت عسلی که از قبل آماده کرده اید ترکیب کنید.

مخلوط هندوانه را داخل یک ظرف بریزید و در فریزر قرار دهید تا وقتی که کریستال های یخ گوشه ظرف ایجاد شود. تقریبا 30 دقیقه طول می کشد. کریستال های یخ را به وسط ظرف هدایت کنید و مجددا داخل فریز بگزارید. هر 20 دقیق این کار را تکرار کنید تا کل مخلوط کریستاله شود.

معجون را بلافاصله می توانید استفاده کنید یا می توانید بگذارید داخل فریزر یخ بزند و مثل بستنی یخی بخورید.

میوه ای که در تابستان حتما باید بخورید

خواص شگفت‌انگیز هندوانه برای سلامتی کدامند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ