عمر طولانی با این 5نسخه ویژه

faateme1366
همه ما دوست داریم عمر طولانی داشته باشیم و شاید برای افزایش طول عمر کارهایی هم بکنیم. در این مطلب 5راه ویژه و آسان برای افزایش طول عمر را به شما معرفی می کنیم.

 

برای افزایش طول عمر ، جشن بگیرید

به گزارش سایت الودکتر، اگر می خواهید عمر بیشتری داشته باشید با ید بگوییم که افرادی که مدام جشن می‌گیرند و عاشق مهمانی هستند 50 درصد کمتر در معرض خطر دمانس یا همان زوال عقل قرار می‌گیرند. این را ما نمی‌گوییم بلکه نتایج یک پژوهش علمی سوئدی است که روی حدود 500 مرد و زن بالای 78 سال انجام شده است. محققان معتقدند مغز این افراد مقاومت بیشتری در برابر استرس نشان می‌دهد. به علت این‌که میزان کورتیزول یا همان هورمون استرس آنها کمتر است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد ترشح زیاد این هورمون به ارتباط سلول‌های مغزی آسیب می‌رساند. توجه داشته باشید مدیتیشن، مصرف چای سیاه یا چرت بعد از ظهر نیز برای مقابله با استرس بسیار موثر است.

 

شکم صاف بعد از یائسگی

بر اساس مطالعه‌ی پیری در انستیتوی ملی، زنانی که قسمت میانی بدنشان بسیار چاق باشد، ۲۰ ٪ احتمال دارد که زودتر بمیرند. (حتی اگر شاخص توده بدنی طبیعی داشته باشند.) در میانسالی، حفظ سایز طبیعی کمر تلاش بیشتری را می‌طلبد زیرا تغییرات هورمونی باعث می‌شود وزن اضافه‌ی بیشتری در میانه‌ی بدن جای گیرد.

اگر سایز کمرتان ۱۰۵ سانت یا بیشتر است (برای مردان ۱۲۰ و بیشتر)، این اقدامات را انجام دهید:

الف. ۲ یا ۳ جلسه۲۰ دقیقه‌ای تمرینات استقامتی در ورزش هفتگیتان بگنجانید تا توده‌ی عضلانی بدون چربی خود را حفظ کنید و سوخت و ساز بدنتان تند گردد.

ب. روزانه امگا ۳ بخورید ( در ماهی سالمون، گردو و بذر کتان) تا به رفع التهابات کمک کند، حداقل روزانه ۷ وعده‌ میوه و سبزیجات که مملو از آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری هستند، مصرف کنید.

ج. ۲۵٪ از کالری روزانه‌ی خود را از چربی های سالم دریافت کنید، مانند اسیدهای چرب غیر اشباع شده که از قلبتان حفاظت می‌کند و به ذخیره‌ی کمتر چربی در شکمتان کمک می‌کند.

 

ترک نوشابه باعث افزایش عمر  می شود

ترک نوشابه باعث عمر طولانی می شود. دانشمندان در بوستون دریافتند که نوشیدن یک نوشابه معمولی، رژیمی یا بیشتر در روز خطر سندرم متابولیکی را دو برابر افزایش می‌دهد، مجموعه‌ای از شرایط شامل فشار خون بالا، سطح انسولین بالا و چربی اضافی دور کمر احتمال بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد. کنترل فشار خون و میزان کلسترول، پیشگیری از دیابت و عدم مصرف دخانیات می‌تواند ۶ تا ۵.۹سال سالم بهعمر تان بیافزاید. مقصر می‌تواند افزودنی‌هایی باشد که به نوشابه‌ها رنگ کاراملی می‌‌دهد، که در مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان داد خطر ابتلا به سندرم متابولیکی را بالا می‌برد. دکتر رامچاندران، استاد پزشکی دانشگاه بوستون و محقق سرپرست مطالعه می‌گوید: در عین حال دانشمندان بر این باورند که مصرف کنندگان نوشابه حس چشایی خود را در معرض شیرین‌کننده‌های طبیعی و مصنوعی قرار می‌دهند، شرایطی که ترجیح و تمایل فرد را به غذاهای شیرین اضافه می‌کند که ممکن است به اضافه وزن منجر شود.

انتخاب‌های برتر: اگر به کافئین نیاز دارید چای مصرف کنید. اگر گاز نوشابه می‌خواهید، آب گازدار با اسانس آبمیوه‌ای را امتحان کنید.

 

عمر طولانی با دویدن

محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند افراد بزرگسالی که هر روز به مدت 40 دقیقه یا در هفته پنج ساعت می‌دوند عمر  طولانی تر و جسم و روح جوان‌تری دارند. محققان به مدت 21 سال روی کیفیت زندگی افرادی که می‌دوند و افرادی که خود را از این ورزش محروم کرده‌اند، بررسی‌هایی انجام دادند. فکر می‌کنید نتیجه چه بود؟ محققان با شگفتی تمام مشاهده کردند این دونده‌ها نه تنها کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار گرفته‌اند، بلکه کمتر هم دچار سرطان و بیماری‌های عصبی و عفونی شده‌اند.  توجه داشته باشید ورزش‌های هوازی سیستم ایمنی بدن را جوان نگه می‌دارد. اگر از دویدن خوشتان نمی‌آید روزانه 20 دقیقه وقت برای ورزش‌های مورد علاقه‌تان اختصاص دهید و سلامتتان را تضمین کنید.

 

غذایی برای عمر  100 ساله

اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید باید بگوییم بیشتر مردم روزانه بین 14 تا 17 گرم فیبر مصرف می‌کنند. اگر به این میزان فقط ده گرم دیگر اضافه شود، خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی به میزان 17 درصد کاهش می‌یابد. فیبر غذایی، کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد، حساسیت به انسولین را بیشتر کرده و به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. مصرف فیبر بیشتر کاری ندارد. کافی است میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. باید بدانید نصف فنجان غلات 8.8 گرم، یک فنجان  تمشک 8 گرم، نصف فنجان عدس پخته شده 7.8 گرم، نصف فنجان لوبیای پخته شده 7.5 گرم، یک عدد سیب زمینی 4.8 گرم و یک عدد گلابی کوچک 4.3 گرم فیبر دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ