رفع فوری کبودی بدن با آرنیکا!

faateme1366
کبودی بدن ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود اما خلاص شدن از شر آن ممکن است طول بکشد. اگر نیاز دارید هرچه زودتر کبودی بدن را از بین ببرید این مطلب را بخوانید.

رفع سریع کبودی با تنباکو

به گزارش سایت الودکتر، تنباکوی کوهی یا آرنیکا، گیاه دارویی است که به طور گسترده برای درمان درد و جای کبودی بکار می رود. علت کاربرد وسیع این گیاه وجود ترکیباتی است که اثر ضد التهابی داشته و می تواند از طریق پوست   جذب شود. بعضی از محققین آرنیکا را به عنوان درمانی موثر برای کبودی می شناسند. یکی از مطالعات انجام شده کشف کرده است، افرادی  که آرنیکا را بعد از رینوپلاستی (جراحی بینی) می خورند، کبودی های بعد از جراحی در صورتشان بهبود یافته است. بکار بردن پماد ۲۰ درصدی آرنیکا بر روی پوست   روند بهبودی را در مقایسه با پلاسیبو ها تسریع می کند. باید بدنبال گیاه آرنیکای خوراکی، ژل آرنیکا و پماد آرنیکا که حاوی حداقل ۲۰ درصد آرنیکا است، باشید. درصد خلوص آرنیکا را بر روی بسته بندی آن می زنند. اگر از آرنیکای خوراکی استفاده می کنید، بهتر است قرص را زیر زبان گذاشته تا با گذشت زمان حل شود. در صورت بروز خارش و التهاب باید استفاده از آرنیکا را متوقف نمود.

اولین قدم برای رفع کبودی بدن

پس از سرد کردن محل کبودی به مدت 24 ساعت، از حرارت استفاده کنید تا به گردش خون بیشتر در منطقه آسیب دیده و محو شدن کبودی کمک کند بعد از ضربه فورا از یخ استفاده کنید. اگر شما رگ های خونی اطراف منطقه آسیب دیده را سرد کنید، خون کمتری به بافت اطراف نشت خواهد کرد. بسته های یخ (کمپرس سرد) آماده در داروخانه ها به فروش می رسند که به طور خاص برای صدمات طراحی شده اند و می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر شما در حال حاضر مجهز به این کمپرس ها نیستید، می توانید یک پارچه را در آب یخ خیس کرده و آن را به مدت 10 دقیقه بر روی محل کبودی قرار دهید. همچنین می توانید از بسته سبزی منجمد کمک بگیرید. به طوری که آن را در یک حوله بپیچید و آن را 10 دقیقه روی پوست  تان قرار دهید. نباید آن قدر این کار را ادامه بدهید تا پوست   تان یخ زده و آسیب ببیند. اگر دست یا پای تان آسیب دیده، سریعا یک باند کشی اطراف قسمت آسیب دیده بپیچید. این کار از نشت خون به قسمت های اطراف جلوگیری کرده و کبودی شدید نخواهد شد. کاهش جریان خون به منطقه آسیب دیده می تواند به حداقل رساندن کبودی کمک کند؛ برای مثال اگر پایتان آسیب دیده، بنشینید و زیر پایتان بالش بگذارید، به طوریکه پایتان بالاتر از سطح قلب قرار بگیرد.

با این روش کبودی بدن را از بین ببرید

پس از سرد کردن محل کبودی به مدت 24 ساعت، از حرارت استفاده کنید تا به گردش خون بیشتر در منطقه آسیب دیده و محو شدن کبودی کمک کند. شما می توانید پی در پی کمپرس گرم را زیر یا روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. یک بطری آب گرم کارساز خواهد بود. همچنین می توانید از حوله گرم شده با اتو کمک بگیرید. مخلوط سرکه با آب گرم نیز به روند درمان کمک خواهد کرد. سرکه سبب افزایش جریان خون در سطح پوست   شده و به پخش خون در منطقه کبودی کمک می کند.

رفع فوری کبودی بدن با آناناس!

بروملین ترکیبی از آنزیم ها است که در آناناس یافت می شود. این آنزیم ها خاصیت ضد التهابی دارند و در صورت استفاده از آن بر روی پوست   برای کاهش کبودی و ورم مفید است. طبق پژوهشی که در مجله ی جراحی دهان و فک و صورت به چاپ رسیده است، اثبات می کند که بروملین خوراکی بعد از کشیدن دندان در مقایسه با پلاسیبو و مسکن، باعث بهبودی و تاثیر بیشتری می شود و در رفع سریع کبودی موثر است. یک فرد می تواند روزانه ۲ الی ۳ مرتبه و یا طبق دستور پزشک از کرم و یا ژلی که حاوی بروملین است استفاده کند. مکمل خوراکی بروملین ممکن است باعث عوارض جانبی ناخواسته ای نظیر مشکلات گوارشی و افزایش ضربان قلب شود. افرادی که به آناناس آلرژی دارند نباید از بروملین استفاده کنند. مکمل بروملین بعضی وقت ها بعد از جراحی پیشنهاد می شود تا کبودی را به حداقل برساند و در رفع سریع کبودی موثر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ