این مقدار اضافه وزن در بارداری مناسب است

اگر باردار هستید و دچار اضافه وزن شده اید هرگز خود را سرزنش نکنید زیرا این مقدار اضافه وزن در بارداری مناسب است.

حتما دیده اید که بانوان باردار دچار اضافه وزن می شوند و ممکن است از این قضیه رنج ببرند ولی لازم است بدانید که اضافه وزن در بارداری تا اندازه ای مناسب است. اگر نمیدانیدچه مقدار اضافه وزن در بارداری مناسب است به شما توصیه میکنیم تا این مقاله را مطالعه فرمایید.

این مقدار اضافه وزن در بارداری مناسب است

قطعا افزایش وزن در بارداری رخ می‌دهد و این اضافه وزن باید بیش از وزن نوزاد باشد. جفت، مواد مغذی و اکسیژن را برای تغذیه‌ی کودک از بدن مادر دریافت می‌کند، پس اضافه وزن مادر باید حداقل چند کیلو بیشتر از وزن نوزاد باشد. سایز رحم نیز رشد می‌کند و اغلب در بدن مادر به همان اندازه که خون جمع می‌شود، آب نیز اضافه می‌شود.

بدن مادران باردار کمی بیشتر ذخایر چربی در خود حفظ می‌کند، بدین ترتیب بدن مطمئن می‌شود که در هنگام وضع حمل و شیردهی، مادر انرژی کافی خواهد داشت. با این وجود، اضافه وزن طبیعی در دوران بارداری محدوده‌ی خاصی دارد. محاسبه‌ی آن عمدتا براساس میزان وزن مادر در آغاز بارداری است.

زنان لاغر (توده‌ی بدنی زیر۱۸.۵) باید در کل ۱۲.۸۰۰ تا ۱۸ کیلوگرم یا حدود ۴۵۰ گرم در هفته وزن اضافه نمایند
زنان با وزن طبیعی (توده‌ی بدنی۱۸.۵ تا ۲۵) باید در کل ۱۱.۲۵۰ تا ۱۵.۷۵۰ کیلوگرم یا کمی کمتر از ۴۵۰ گرم در هفته وزن اضافه نمایند
زنان دارای اضافه وزن (توده‌ی بدنی ۲۵ تا ۳۰) باید در کل ۶.۷۵۰ تا ۱۱.۲۵۰ کیلوگرم یا کمی بیش از ۲۲۵ گرم در هفته وزن اضافه نمایند
زنان چاق (توده‌ی بدنی بیش از ۳۰) باید در کل ۴.۹۵۰ تا ۹ کیلوگرم یا حدود ۲۲۵ گرم در هفته وزن اضافه نمایند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ