نسخه ویژه خانگی برای نفخ شکم

faateme1366
نفخ شکم بهرحال ممکن است پیش بیاید. برای درمان نفخ شکم یک نسخه ویژه داریم.

 

یک نوشیدنی ویژه برای درمان نفخ شکم

 ¼ قاشق چای خوری زنجبیل

 یک بند انگشت یا دو تا سه سانتى متر چوب دارچین

 ½ قاشق غذا خوری فلفل سیاه و سفید

 ۳ فنجان آب

 ۳ قاشق چایخوری از ریشه قاصدک یا ۴ تا ۷ قاشق چایخورى برگ قاصدک

عسل (اختیاری)

دستورالعمل:

۳ فنجان آب را جوشانده و بعد از جوشیدن آن را از حرارت خارج کنید. سپس صبر کنید کمى دماى آن از نقطه جوش پایین آمده و همه مواد به جز عسل را به آن اضافه کنید. پس از چند دقیقه که عصاره مواد تشکیل دهنده وارد آب شد با استفاده از یک صافى و فشار دادن مواد چاى معجزه آسا براى سلامتى دستگاه گوارش را در یک ظرف ریخته و در یک شیشه در بسته آن را نگهدارى کنید. به هنگام نوشیدن این چاى مفید براى سلامتى براى طعم بهتر مى توانید از عسل استفاده کنید.با مصرف یک فنجان از این نوشیدنى به سرعت نفخ شکمتان از بین رفته و کوچک شدن شکمتان را حس مى کنید. باید این چای شگفت انگیز را ۲ بار در روز بنوشید تا زمانی که تورم و نفخ شکمتان از بین برود.

 

درمان قطعی نفخ شکم

برای درمان نفخ شکم  زنجبیل عالی است و مصرف زنجبیل نیز به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و آنتی‌اکسیدانی برای علاج دردهای معده موثر است. البته نباید فراموش کرد که مصرف زنجبیل برای افرادی که فشارخون بالا دارند خطرناک است. همچنین مصرف دارچین برای درمان اختلالات گوارشی مثل نفخ معده کاربرد فراوان دارد. زنجبیل دارای ترکیباتی به نام جینجرول ها است، که از ویژگی های ضد التهابی سود می برند. یکی دیگر از ترکیبات موجود در زنجبیل از گوارش پشتیبانی می کند تا به تجزیه غذا کمک کند. زمانی که غذا تجزیه نمی شود، تخمیر آن در روده آغاز می شود. این یکی از دلایل تولید گاز و شکل گیری نفخ است. ختمی حاوی پلی فنول هایی است که می توانند به آرامش دستگاه گوارش کمک کنند. (زنان باردار نباید از ختمی استفاده کنند.)

 

مواد تشکیل دهنده دمنوش ختمی و زنجبیل

دو قاشق غذاخوری گل ختمی خشک شده

مقداری زنجبیل تازه – پوست کنده و برش خورده (یک تکه 11 اینچی)

نصف قاشق چایخوری یا بیشتر عسل خام برای بهبود مزه (اختیاری)

 

روش تهیه دمنوش زنجبیل برای درمان نفخ

برای درمان نفخ شکم ، گل های ختمی و زنجبیل را در یک لیوان بزرگ قرار داده و دو فنجان آب داغ به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد، سپس ترکیب را صاف کرده و در صورت تمایل پیش از مصرف به آن عسل اضافه کنید.

 

این نسخه ویژه برای درمان نفخ شکم

برای نفخ شکم می‌توانید از یک فنجان جوشاندهٔ سبزی‌های معطر استفاده کنید. به این صورت که مقداری از سبزی معطر مانند نعناع و یا زیره را داخل آب جوش ریخته و مانند چای دم کنید و آن را پس از غذا بنوشید. پس از دو ساعت که مرحلهٔ اول هضم غذا تمام شد، هر قدر آب می‌خواهید، می‌توانید بنوشید و نگران نفخ معده نباشید. اگر در آب خود، مقداری عرق نعناع، عرق آویشن و یا هر نوع عرق سبزی‌های معطر دیگر اضافه کنید، از شر نفخ معده خود کاملاً خلاص خواهید شد.  

 

برای درمان نفخ شکم این راه ها را امتحان کنید

* این نسخه برای درمان نفخ شکم عالی است. خوردن آسیاب شده مصطکی (مصطکی، صمغ یا شیره رزینی زردرنگی است که از شاخه‌ها و ساقه‌های درختچه‌ای از خانواده پسته گرفته می‌شود) با شکر و روغن‌مالی شکم با روغن‌هایی مانند سیاه‌دانه خود برای رفع نفخ مفید است.

* ریختن سبزی‌های معطر روی غذا و پختن آن‌ها با غذا نیز می‌تواند مانع نفخ معده شود. استفاده از آویشن روی غذا‌ها از نفخ جلوگیری می‌کند. لوبیا و عدس را می‌توان با کمی گلپر میل نمود که هم خوشمزه بوده و هم نفخ آن را می‌گیرد. به برخی غذا‌ها نیز زیره اضافه می‌کنند تا نفخ آن گرفته شود.

دلایل گاز معده و نفخ زیاد که شاید باور نکنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ