هرگز آب پنیر را دور نریزید!

آب پنیر از جمله موادی است که اغلب افراد از آن استفاده ای نمی کنند و آن را دور می ریزند ولی اگر این مطلب را مطالعه بکنید هرگز آب پنیر را دور نمی ریزید.

در گذشته از آب پنیر جز نگهداری پنیر استفاده ی دیگری نمی کردند ولی در سال های اخیر آب پنیر کاربردهای بسیاری را پیدا کرده است. آّ پنیر دارای ویتامین می باشد و به همین دلیل توصیه می شود برای کسانی که مشکلی با شوری آب پنیر ندارنداز آن استفاده کنند. پس به دلایلی که در ادامه می گوییم هرگز آب پنیر را دور نریزید!

هرگز آب پنیر را دور نریزید!

در فرآیند تهیه پنیر،آب پنیر و در تهیه کره،دوغ کره به دست می‌آید.ماست نیز معمولا از انعقاد و لخته شدن تمامی شیر حاصل می‌شود اما گاهی ممکن است در اثر تکان یا جابه‌جایی ظروف یا دست‌خوردگی آب بیندازد…
اما در پاسخ به این پرسش که آیا آب پنیر،آب ماست و دوغ کره از حیث تغذیه‌ای ارزشی دارند،باید بگوییم،بیشترین ارزش را در بین سه ماده فوق دوغ کره یا پس‌آب کره دارد که در گذشته دور ریخته می‌شد اما امروزه در صنایع لبنی بازیابی و از آن استفاده می‌شود.

*دوغ،کره حاوی مقدار کمی کلسیم و پروتئین و مقداری ریبوفلاوین و سایر ویتامین‌های گروه B است.

*آب پنیر و آب ماست نیز کلسیم و پروتئین چندانی ندارند اما از حیث ریبوفلاوین و دیگر ویتامین‌های گروه B نسبتا غنی هستند و بهتر است از آنها استفاده شود. البته آب پنیر به سبب آنکه مقداری نمک دارد شاید برای همه قابل استفاده نباشد.در هر حال از این مواد می‌توان در تهیه غذاها مثلا آش و سوپ یا سایر غذاهای پختنی استفاده کرد.
یادتان نرود که در بین لبنیات،شیر سرآمد است و پس از آن ماست،‌پنیر و کشک قرار می‌گیرند.خامه و کره هم گرچه جزو لبنیات طبقه‌بندی می‌شوند ولی عمدتا تامین‌کننده چربی هستند و پروتئین، کلسیم و ویتامین چندانی ندارند بنابراین نباید آنها را جایگزین شیر و ماست کرد. 

آب پنیر و تاثیر آن در لاغری

آیا می دانید آب پنیر چه خاصیت فوق العاده ای برای پوست دارد؟

آیا آب پنیر برای بدن مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ