بهترین میوه ها برای کبد، کلیه، قلب، دیابت، آسم و…

faateme1366
خوردن میوه عادت خوبی است که باید در هر خانه ای حاکم باشد. چرا که از کودکی تا پیری ما نیاز به استفاده از میوه برای سالم ماندن داریم. در این مطلب برای شما توضیح دادیم که برای درمان هر بیماری کدام میوه مناسب است.

بهترین میوه برای کلیه

هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیزی و پاکسازی کلیه‌ها و همچنین بهبود سلامت کبد است. به خاطر اینکه دیورتیک (ادرارآور) است و خواص تصفیه‌کنندگی دارد. یکی از بهترین روش‌های استفاده از هندوانه به منظور ارتقای سلامت کلیه‌ها و کبد استفاده از آب آن است. یادتان باشد که همیشه از هندوانه‌ی تازه و کاملاً رسیده استفاده کنید.

 

بهترین میوه برای قلب

با ویتامین C غنی شده، اندک اندک خوردن طالبی در طول روز یک درمان شیرین را ارائه می کند. با توجه به نظر گلاسمن، تحقیقات ارتباط بین افزایش مصرف ویتامین C و کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب را نشان داده است، زیرا ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با سلول های آسیب دیده با حفاظت سلول ها از آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. این طالبی شیرین سرشار از ویتامین A، B، K، پتاسیم، فولات، منیزیم و فیبر هست.

 

آب میوه صد در صد طبیعی؛ انتخاب صحیح یا غلط؟

این درست است که آب میوه هایی که 100درصد طبیعی هستند، حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C و پتاسیم هستند. مشکل این است که ممکن است حاوی کالری و قند زیادی باشند و چون میزان فیبر آن ها بسیار پایین است و به عبارتی فیبری ندارند، قند موجود در آن ها به سرعت جذب می شود.

 

بهترین میوه برای کبد شما

زغال اخته حاوی مواد مغذی هستند به نام پلی فنول که از بیماری کبد چرب غیرالکلی جلوگیری کند که همیشه همراه با کلسترول بالا و چاقی مفرط است. اگر زغال اخته میوه مورد علاقه شماست سایر غذاهایی که سرشار از پلیفنول هستند شاکل شکلات سیاه، زیتون و آلوچه می شوند.

 

بدترین میوه های برای دیابتی ها

میوه های خشک یا کمپوتی که قند بالاتری نسبت به میوه های تازه دارند، گزینه مناسبی برای مبتلایان به دیابت نیستند.

 

بهترین میوه ها برای دوران قاعدگی

میوه، سبزیجات و غذاهای کامل همیشه دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی. قند موجود در میوه ها می تواند هوس به غذاهای شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی کنید غذاهایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 

بهترین میوه های برای دیابتی ها

انواع میوه های تازه، حتی اگر شیرین هم باشند، حجم بالایی از فیبر و آنتی اکسیدان ها را در خود جا داده اند. از این رو، معمولا محدودیت چندانی در مصرف میوه ها برای مبتلایان به دیابت مطرح نیست. با این حال، انواع توت جزو بهترین میوه ها برای این بیماران محسوب می شوند.

 

بهترین میوه برای مبتلایان به آسم

آووکادو حاوی آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون است که نگهبان ریه های شما در برابر استرس راه های هوایی و آسیب بافت ها محسوب می شود. چربی های مفید در آووکادو محافظ سلامت قلب، است، کلسترول بد یا ال دی ال را کاهش داده و منجر به افزایش سطح کلسترول خوب یا اچ دی ال می شود.

 

بهترین میوه برای درمان عفونت ادراری

آب کران بری سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن شما نیاز دارد نوشیدن آب کران بری شیرین نشده نیز ممکن است به جلوگیری از ایجاد باکتری عامل عفونت های دستگاه ادراری کمک کند.

 

بهترین میوه برای درمان آلرژی و آسم

سیب و آب سیب حاوی فیتوکمیکال ‌ها و مواد آنتی ‌اکسیدانی است که عملکرد ریه را بهبود می ‌بخشند، بنابراین به افرادی که از آسم رنج می‌ برند توصیه می ‌شود هر روز یک عدد سیب بخورند. در ضمن مصرف روزانه سیب توسط زنان باردار، احتمال ابتلا و تولد فرزندشان با مشکل آسم و یا آلرژی را کمتر می ‌کند. پژوهش ‌ها نشان می ‌دهند مادرانی که در طول دوران بارداری دست ‌کم هفته‌ ای چهار عدد سیب می ‌خورند، از بروز آسم و آلرژی در کودکان شان پیشگیری می ‌کنند.

 

بهترین میوه برای پاکسازی بدن

انجیر انواع و رنگ‌های مختلفی دارد که همه آن‌ها در داشتن ویتامین‌های A، B، C و آهن با یکدیگر برابرند. بر اساس تحقیقات به‌دست آمده، مصرف این میوه به صورت خام و خشک موجب از بین بردن بوی بد دهان و برخی از بیماری‌های دهان می‌شود. خوردن انجیر تازه از طرفی موجب کاهش حرارت بدن و رفع تشنگی می‌شود. همچنین این میوه موجب تعریق زیاد شده و تمامی سموم موجود در بدن را به واسطه آن از بدن خارج می‌کند. به گفته محققان، مصرف این میوه قبل از مصرف غذا موجب تحریک اشت‌ها و همین‌طور پاکسازی کامل دستگاه گوارش می‌شود.

 

بهترین میوه برای پاکسازی کبد

گریپ فروت و دارابی یا پوملو نیز مانند لیموترش جزو میوه های دوستدار کبد هستند؛ اما هر کدام شیوه خود را دارند. گریپ فروت حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد شده و چربی‌ها و توکسین‌ها را دفع می‌کند.دارابی حاوی میزان زیادی اسید مالیک و کاراتنوئید است که این دو ترکیب باعث تقویت و تمیزی کبد می‌شوند.

 

چربی سوزی خوشمزه با میوه های تابستانی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ