قبل از تزریق ژل لب حتما این نکته را بدانید

faateme1366
اینروزها تزریق ژل لب برای بسیاری از خانم ها انجام می شود و افراد زیادی خواهان آن هستند. اما تزریق ژل لب باید نبایدهایی دارد که بهتر است قبل از تزریق آن را بدانید.

انواع ژل لب

به گزارش سایت الودکتر، در حال حاضر پرطرفدارترین نوع ژل برای تزریق ژل صورت همان ژل های هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید نعمتی است که به صورت خدادادی در بدن ما وجود دارد. این ماده در لایه الاستین پوست و ذجاجیه چشم ما مانند یک اسفنج، وظیفه حفظ آب را دارد، جالب است بدانید با بالا رفتن سن، اصلی ترین دلیل نافرمی لب ها، گونه ها و…، همین از دست رفتن هیالورونیک اسید و به دنبال آن آب پوست است. ژل های هیالورونیک اسید حدودا شش ماه الی یک سال ماندگاری دارند و پس از آن رفته رفته به صورت طبیعی جذب می شوند و باید تمدید شوند. مزیت دیگر این ژل ها برای بزرگ کردن لب ها و گونه ها این است که اگر پس از تزریق به هر دلیل پشیمان شوید یا از نتیجه حاصله راضی نباشید با تزریق یک آنزیم کاملا به حالت اول باز می گردد (تزریق این آنزیم هیچ عارضه ای ندارد). بهترین ژل‌ها برای این ناحیه، ژل‌هایی هستند که حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن داشته، واکنش‌های ایمنی بدن را تحریک نکنند و سرطان‌زا نباشند. با توجه به اینکه لب‌ها دارای خون‌رسانی بالایی بوده و کاملا متحرک هستند، پایداری ژل مورد نظر و حجم تزریق شده باید بسیار دقیق انتخاب شود.

آیا تزریق ژل عوارض دارد؟

مانند هر تزریق دیگری در ناحیه صورت باید احتمال عوارض آلرژیک، درد حین تزریق و پس از آن، تورم و احتمال کبودی لب‌ها و حتی احتمال نتایج مطلوب مانند فقدان قرینگی (تزریق با حجم نامتناسب) در نظر گرفته شده و با بیمار در میان گذاشته شود. تجربه پزشک و تکنیک تزریق درست همراه با مشاوره بالینی پیش از تزریق موجب می‌شود که نتایج بالینی به خواست‌های بیمار نزدیک شود، هرچند که تامین ذهنیت بیماران به‌طور کامل اکثرا امکان‌پذیر نیست.

تزریق ژل لب درد دارد؟

در برخی از مطب ها فقط با استفاده از کرم های بی حسی موضعی تزریق ژل صورت انجام می شود، بله در این حالت بزرگ کردن لب درد زیادی دارد و معمولا خیلی از افراد دیگر تمایلی به تزریق ژل در آینده نخواهند داشت، ما در این مطب فقط با استفاده از بی حسی کامل عصب ناحیه لب، تزریق ژل لب را انجام می دهیم به گونه ای که اصلا احساس نخواهید کرد، این شکل از تزریق معمولا کمی مشکل تر است. به طور کلی تمام تزریق ها در صورت با حداقل درد انجام می شود (گونه، خط خنده، لب و…)

برای تزریق ژل لب این دو نکته را به یاد داشته باشید

دو اصل مهم را در تزریق ژل‌ها باید به یاد داشته باشیم؛ اول اینکه برای تزریق این نوع ژل‌ها تنها و تنها متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک صلاحیت دارند و تزریق این مواد به وسیله پزشکان عمومی، دندانپزشکان، حتی متخصصان بی‌هوشی‌ به صلاح بیماران نیست؛ چرا که در بسیاری از موارد اگر عارضه کم خطری هم در اثر تزریق ژل رخ دهد، متخصصان پوست و مو بهتر می‌توانند آن را کنترل کنند.

گاهی به دنبال تزریق ژل فرد دچار عود تبخال می‌شود که پزشک متخصص آگاه باتجربه‌ای که دارد به راحتی می‌تواند آن را درمان کند و در غیر این صورت همین اتفاق می‌تواند موجب بر جای گذاشتن اسکار (جوشگاه) روی صورت شود.

نکته دوم، آگاهی یافتن بیمار از نوع ماده تزریق شده است. پزشک برای بیمار باید توضیح دهد که از چند نوع ژل استفاده خواهد کرد، زمان ماندگاری آن چه مدت است و چه عوارض احتمالی وجود خواهند داشت. عوارض موقتی مانند قرمزی و کبود شدن کاملا طبیعی بوده و هیچ جای نگرانی نیست. از تزریق ژل‌های متفرقه و بودن نام و نشان جدا پرهیز کنید. در صورت امکان حتی نام ژل مصرف شده را نیز نزد خود یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به پزشک متخصص دیگری مراجعه کردید، بدانید که چه ژلی برای شما تزریق شده و آیا از آن راضی بوده‌اید یا خیر. بنابراین دو اصل مهم در تزریق ژل عبارت‌اند از:

تزریق توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک

• مصرف ژل‌های استاندارد و دارای تاییدیه‌های گوناگون جهانی و وزارت بهداشت ایران.

نوع دیگر ژل‌ها که مصرف آنها شایع‌تر است، ژل‌های موقت است. از مهم‌ترین این نوع ژل‌های می‌توان به هیالورونیک اسید و هیدروکسی آپاتیت اشاره کرد. اولی حدود 6 ماه تا یک سال دوام دارد و دومی حدود یک تا دو سال. یک مزیت مهم این ژل‌ها این است که اگر به هر دلیلی فرد از تزریق ژل پشیمان شد، بالاخره اثر این مواد خواهد رفت اما در مورد ژل‌های دایمی پشیمانی سودی ندارد.

بوتاکس صورت با این 8 ماده غذایی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ